30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Is de iPad krachtig genoeg?

Zou Apple in de toekomst het gat gaan dichten tussen de iPad en de Laptop met een lijn van hybride devices?

Zou een iPad nu al krachtig genoeg zijn om OSX Mavericks te draaien?
    Even los van dat het misschien wat onpraktisch lijkt?

Bijdrager
    computer space

De sloomste mac: MacBook Air: geekbench 5700
    De snelste iPad: 1700
    Nog wel een gat te overbruggen.

Bijdrager
    JohnLokerse

Theoretisch zou het wel mogelijk zijn, maar of het in de praktijk zo lekker werkt denk ik niet.

Inactief
    Anoniem
    knekkie op 23 juni 2013

OS X op een iPad:?

Bijdrager
    computer space
    koen op 23 juni 2013
    knekkie op 23 juni 2013

OS X op een iPad:?

iOS is een smaak van OSX, en na PPC->Intel is Intel->ARM een eitje.

Lid
    lEl

Ik denk dat Intel -> ARM moeilijker zal zijn. ARM is performance/watt misschien beter maar brute performance valt ARM tov Intel denk ik tegen. Als je dan zoals in het PPC->Intel tijdperk een nieuwe Rosetta wilt draaien, gaat dat echt niet vooruit te branden zijn.
    Wie weet binnen een paar jaar, maar ik zie het zo direct nog niet gebeuren.

Bijdrager
    MouseMighty

De eerste versies van iPhone draaien inderdaad op een uitgeklede versie van OS X. Niets geks aan, het heet nu iOS maar OS X is nog steeds de onderliggende basis. M.a.w. je iPad draait al OS X. Wat de Intel->ARM switch betreft? Die is er niet (althans voor alles wat geen iOS device is).

Inactief
    Anoniem

Ik hoop op een volgende generatie tablets (of hybrids) van Apple die groter en krachtiger zijn dan de huidige iPad. En dan krachtig genoeg om zich te kunnen meten met de Surface PRO en soortgelijke producten van Samsung en Sony. Deze tablets/hybrids zijn digitaal teken papier met desktop software. Dat geeft een hele nieuwe manier van werken voor een hoop Creative PRO’s

En Wacom is zelf ook bezig aan een eigen tablet computer met wacom cintiq technologie aan boord. Er is verder niks duidelijk over welk OS er gaat draaien op dat apparaat. Alleen dat het gericht is op de Creative PRO’s. Deze zomer gaat Wacom het apparaat onthullen aan de wereld. Stiekempjes hoop ik dat dit de grote broer is van de iPad. Ontworpen en gemaakt door Apple en Wacom samen. Dat apparaat zou dan de iPad PRO kunnen gaan heten of zo.

Bij Modbook kan je nu al aan zo’n product komen door je huidige NON retina Macbook PRO om laten bouwen tot zo’n apparaat. Er is een markt voor bij Creative PRO’s als ik zie wie er allemaal soortgelijke producten op de markt zetten. Kijk maar op de modbookpro-compare pagina.

Inactief
    Anoniem
    computer op 23 juni 2013

iOS is een smaak van OSX

Ja dat is duidelijk, maar ging mijn opmerking niet over.

Ik vraag me alleen af hoe en of dat in de praktijk gaat werken. En dan bedoel ik niet of de processor het aankan, maar hoe de gebruiker omgaat met OS X zoals het er nu uitziet (want dat vroeg de TS) op een iPad.

Bijdrager
    1984
    knekkie op 23 juni 2013

Ik hoop op een volgende generatie tablets (of hybrids) van Apple die groter en krachtiger zijn dan de huidige iPad. En dan krachtig genoeg om zich te kunnen meten met de Surface PRO en soortgelijke producten van Samsung en Sony. Deze tablets/hybrids zijn digitaal teken papier met desktop software. Dat geeft een hele nieuwe manier van werken voor een hoop Creative PRO’

Dat komt bekend voor” The Surface Pro is Now an Artist’s Dream Tablet ” klik

Inactief
    Anoniem
    koen op 23 juni 2013

Ik vraag me alleen af hoe en of dat in de praktijk gaat werken. En dan bedoel ik niet of de processor het aankan, maar hoe de gebruiker omgaat met OS X zoals het er nu uitziet (want dat vroeg de TS) op een iPad.

Ik denk dat de manier waarop je door je apps navigeert in iOS7 een voorbode is van hoe een touch OS van Apple voor Touch enabled computers gaat zijn. OSX Maverics kruipt steeds meer naar de zelfde app ervaring die je hebt in iOS iPad Apps.

Hoe gaaf zou dat zijn met desktop software die is aangepast om datzelfde te kunnen. Apple laat ontwikkelaars al hun apps al geschikt maken voor de full screen modus. Apple heeft zelf recentelijk de finder flink aangepast met tabs en dergelijke.

Het lijkt er op dat Apple ons ( de ontwikkelaars en de eindgebruikers) langzaam maar zeker aan het kneden om de overschakeling naar een Touch enabled OS tap te laten maken. Het zijn applemaal babysteps maar ik denk dat als we bij OSXI zijn aanbeland we een Touch OS hebben dat zich ook prima laat bedienen met keyboard en Muis voor de traditionele gebruikers (anders dan windows 8)

OSX 10.8 laat zich nu al prima met vingers bedienen op een Multitouch scerm. De wacom Cintiq 24HD Touch is het levende bewijs. Zie het youtube filmpje: http://youtu.be/qhlOy_j4VPU

Als een iPad dit zou kunnen draaien zou dat heel gaaf zijn. Ik zou dan wel een wat groter scherm willen. iets van 13 inch lijkt me dan meer dan voldoende. Ik zie wel ruimte voor een iPad die een desktop versie van OSX draait. Altijd en overal je Mac bij je in een iPad formfactor zonder de beperkingen van iOS.

Inactief
    Anoniem

@1984 Ik heb liever dat soort apparaat van Apple zelf (gezien de investering in Mac Only software licenties.) Maar als Apple het niet gaat maken zijn dat hele mooie alternatieven die in dat andere topic staan;)

Bijdrager
    1984

Ja, dat heb ik ook , echter voorlopig “If you’ve got a Surface Pro or another Windows 8 Tablet that uses the new “Wacom Feel IT” digitizer technology, you can download the new WinTab compatible Wacom drivers” afwachten wat Apple doet…?

Inactief
    Anoniem

@1984 Ja een Surface PRO is heel aanlokkelijk en de driver die ontbrak voor drukgevoeligheid in adobe en andere creatieve software is nu vrij beschikbaar. Even installeren en klaar. Ben erg blij met mijn Surface PRO al vind ik het jammer dat Apple niet heeft dat in de buurt komt. Ik had liever het product van apple gehad. Ik heb dan ook het gevoel dat als Apple het doet het allemaal in 1 keer goed is.

Dus… als Apple dit zou doen dan zou het apparaat net als de Modbook PRO gewoon 10 vingers of meer ondersteunen op het multitouch scherm. Alle drivers zouden gewoon werken in elke applicatie omdat het de standaard Wacom tech is in plaats van de wacom feel tech. En apple zou je dan gewoon de mogelijkheid geven om een stylus te gebruiken die wel twee knoppen heeft. (wacom Feel tech ondersteund dat momenteel niet met 1024 durk niveaus. wel als je een pre bamboo wacom pen besteld.Die werkt wel met twee knoppen. Nadeel daarvan is dat die maar 256 drukniveaus herkent.)

Daarnaast zou het apparaat even licht zijn als de 13 inch MBA en dankzij hasswel energie zuinig krachtig en snel. Mocht Apple met zo iets komen en ze zitten in de zelfde prijs klasse als de laptops dan kan alle competitie wel inpakken.

Bijdrager
    1984
    knekkie op 23 juni 2013

Daarnaast zou het apparaat even licht zijn als de 13 inch MBA en dankzij hasswel energie zuinig krachtig en snel. Mocht Apple met zo iets komen en ze zitten in de zelfde prijs klasse als de laptops dan kan alle competitie wel inpakken.

Dat lijkt mij geen goede ontwikkeling, betreft monitoren kun je kiezen , en zo ook wat betreft computers /tablet etc.. Mid-2013 MacBook Air 13 vs. Sony Vaio Pro 13 For everyday use, both will do the job and then some. For photographers, graphic artists and those who spend lots of time in Adobe Photoshop or video editors, the Sony Vaio Pro’s higher resolution and wider color gamut is a great choice among ultraportables. Both have glossy displays, though in some countries (not US) Sony offers a non-touchscreen version of the Vaio Pro 13 that’s not glossy. Kortom concurrentie zorgt er alleen maar voor dat ze hun best blijven doen de beste te zijn.

.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OWkG6wVWGds#at=161

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@knekkie..

OS X Mavericks op een scherm van 9.x” ???

Terug naar 1984????

Toen ook geen USB poorten, geen netwerkpoort(en), tot zo ver is er geen verschil…

sterkte hoor..

Inactief
    Anoniem

@1984 met dat ze kunnen inpakken bedoel ik eigenlijk dat ze weer terug kunnen naar de tekentafel. Maar ja ik kan dat allemaal wel hopen dat apple met zo’n product komt. Mijn Surface PRO vervult momenteel mijn behoefte aan een tablet met touch enabled desktop OS. In mijn situatie is het praktischer dan een laptop en mijn MacBook Pro staat daarom ook nog zelden aan.

Ik doe meer en meer op de Surface PRO wat ik voorheen op de MacBook PRO deed. In de studio sluit ik m’n Surface aan op de Wacom Cintiq 22HD. Ben in op pad dan heb ik met de Surface PRO een draagbare studio in mijn tas. en ik lever 0,0 in aan mogelijkheden.

Ik denk dat ik mijn MBP maar ga doorschuiven aan mijn vriendin. Mocht Apple ooit met een soortgelijk apparaat komen dan weet ik zeker dat ik hem ga proberen en dat het over grote deel dat er nu het nut er niet van in ziet het apparaatje alsnog koopt en er daarna niets dan lof over spreekt.

Inactief
    Anoniem

@JoopJoopJoop Je kan prima werken op een formaat van 9.x of groter. Genoeg creatievelingen die de huidige iPad gebruiken om hun schetsen, illustraties en digitale schilderijen op te maken. Verdiep je er maar eens in dan zal je zien dat het lang zo gek nog niet is. Het is alleen jammer dat de iPad als apparaat en iOS als besturingssysteem zo beperkt in kracht en mogelijkheden zijn. Vandaar de vraag hoe krachtig de iPad werkelijk is. De iPad en het besturingssysteem van dit apparaat hebben veel meer potentie dan Apple er uit haalt op dit moment.

Beschikbaarheid van de geschikte hardware is het probleem niet. Er bestaat krachtigere hardware die er toe in staat is om (een niet uitgeklede versie van) een besturingssysteem als MacOSX en Window7 of 8 te draaien op een apparaat van het zelfde als de iPad (mini). Dat laten verschillende bedrijven zien. Die bedrijven hebben stuk voor stuk een iPad achtig apparaat dat verder gaat in mogelijkheden waar de iPad ophoud.

Ik snap niet waarom Apple zo afwachtend is met hun antwoord op dit soort producten. Niet alleen Creative PRO’s zullen er blij mee zijn. Er zijn veel meer use cases te bedenken waar in een volledige versie van het Mac OS op een computer in tablet vorm relevant zijn. Apple moet alleen de User Interface van het OS aanpassen op gebruik van Touch. Ale ontwikkelingen rondom iOS heeft Apple genoeg kennis gegeven om het in het groot ook te kunnen laten werken. Dat je het nu niet voor je ziet wil niet zeggen dat het onmogelijk is of niet lekker zal werken.

Nu al zeggen dat het niet gaat werken en dat het zal floppen hebben we vaker gehoord vlak voor Apple met een product op de markt kwam na aankondiging. Apple bewees de critici steeds weer dat dingen WEL mogelijk waren. Met de technologie in de iPod, iPhone & iPad als voorbeeld.

Bijdrager
    1984
    JoopJoopJoop op 23 juni 2013

Toen ook geen USB poorten, geen netwerkpoort(en), tot zo ver is er geen verschil…

Zoek de verschillen klik en lees de vraag van de TS

Inactief
    Anoniem

Dit benadrukt precies hoe beperkt de iPad eigenlijk is. Apple kan er zo veel meer uit halen. Maar ze durven waarschijnlijk niet omdat het de laptop en iPad verkoop kannibaliseert.

Bijdrager
    Stirf

Maar ze durven waarschijnlijk niet

Volgens mij durven ze wel, maar ze doen het niet. Je geeft zelf al de reden aan waarom niet.
    Tevens vind ik dat je in je laatste post antwoord geeft op je eerste post:roll:

Inactief
    Anoniem

Het lijkt nu misschien wat onpraktisch in de versie zoals we MacOSX nu kennen. Wie weet wat apple straks gaat brengen met de opvolgers van het Mac OS. Ik geloop er in dat Apple een touch OS beter moet kunnen neerzetten dan Microsoft met windows 8. En ondanks alle kritiek is dat gewoon een solide en goed OS voor touch devices. Puur omdat de UI op touch gebruik is aangepast.

Bijdrager
    1984
    knekkie op 23 juni 2013

Maar ze durven waarschijnlijk niet omdat het de laptop en iPad verkoop kannibaliseert.

Tja, The Asus Eee Pad EP121 is a ‘no compromise’ device, according to Asus. By now you’re probably used to thinking that tablets should be 9-10in in size, but Asus has pushed its beautiful aluminium-shelled touchscreen PC to 12 inches. bron & meer

En wat kun je zoal met dit 12″tablet http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HAZg9bEPm1E

Moderator
    Night

Jullie zien het niet helemaal scherp: zowel alles versies OSX als iOS zijn beiden (totaal verschillende) smaken van de unix-gebaseerde XNU Kernel (Darwin), waarvan Apple gebruik maakt sinds de implementatie van de NeXT erfenis.

Bijdrager
    1984

Wij zien het heel scherp , het ging meer om de vraag of het os van Apple de zelfde kant op zou gaan als de mogelijkheden van Windows 8
    aanleiding: Wacom plans to build a mobile tablet for artists, designers en wat er nu al op de markt is MS S P, voor diegene die daar belang bij hebben

En zelfs de mogelijkheden van windows7 in vergelijk met ios en os x oftewel het nieuwe Macios

Bijdrager
    JoopJoopJoop

E-mail stoppen s.v.p.

Inactief
    Anoniem

Apple laat een groot gat in de markt liggen. Zeker als ze achter het post PC tijdperk staan zoals Jobs ooit zei. De iPad is leuk maar kan in potentie veel meer. Ze hebben de grootste support van ontwikkelaars achter zich mocht apple kiezen om dit door te zetten tot een volwassen platform.

Ik denk dat Apple de stap niet aan durft om een hibride product lijn te introduceren. een die op de traditionele en een nieuwe manier bedient kan worden. En zoals @1982 liet zien met zijn links en voorbeelden. De competitie kan het op basis van Windows 8 en wat lef met innovatieve formfactors.
    Apple kan dit ook maar zelfs met veel meer controle over de product ervaring. ze kunnen ontwikkelaars dwingen hun software aan te passen dat alle optimaal werkt op welke manier de gebruiker het product ook wenst te gebruiken (traditioneel of nieuwscool).

Apple moet gewoon de knop om zetten. Zoals ze met de Mac PRO ook hebben gedaan. Compleet nieuwe weg. De mac PRO mag dan nog wel een desktop zijn maar het is er wel een die compleet herzien is. Anders dan de standaard desktop metafoor die we al jaren lang hanteren. Dit trucje kan apple herhalen met een iPad PRO en een iMac Touch.

Bijdrager
    Stirf

ik heb net even je webpagina bekeken en daar staat “don’t get casual…..”. Projecteer nu eens deze uitspraak op Apple en dan begrijp je waarom ze niet achter Microsoft gaan aanlopen. Overigens je weet dat Windows 8 ook twee versies heeft, een pc en een tabblad versie? Zie hier de overeenkomst met OS X en iOS.

Inactief
    Anoniem
    Stirf op 24 juni 2013

ik heb net even je webpagina bekeken en daar staat “don’t get casual…..”. Projecteer nu eens deze uitspraak op Apple en dan begrijp je waarom ze niet achter Microsoft gaan aanlopen. Overigens je weet dat Windows 8 ook twee versies heeft, een pc en een tabblad versie? Zie hier de overeenkomst met OS X en iOS.

Ik snap wat je wil zeggen met: “dont get casual… get kasuja” Al denk ik niet dat die vlieger hier niet op gaat als je dat projecteert op Apple. “Dont get casual… get a Mac” Apple is het nieuwe Casual geworden. Omdat ze zich het kaas van het brood laten eten door google en micrsoft. te lang in rechtzaken werwikkeld zaten en te lang de melk koe hebben uit geknepen. Met de nieuwe Mac PRO zijn ze weer lekker op weg. daar hoor je mij niet over.

Vroeger was apple het alternatief op casual. Eigen design met eigen manieren om dingen simpeler te doen. eigenwijze keuzes in hard en software die JUIST daardoor voor liepen op de producten van competitie. Dat laatste is niet meer. Apple is met de iPad de iPhone, iOS en MacOS aan alle kanten in gehaald. Het is nu tijd voor de volgende schokkenden stap. Net als ze bij de MacPRO hebben gedaan verwacht ik dat de Macbook lijn en de iMac lijn geheel herzien gaan worden voor een touch tijdperk dat ook op grotere schermen werkt dan die van de iPad.

Inactief
    Anoniem

Waarom kan apple niet de look en feel van OSX en iOS gelijk trekken? Logisch dat je het OS aanpast voor de hardware (ARM of X68) maar de ervaring kan gelijk blijven. Het is Microsoft gelukt met windows 8 in een RT en PRO jasje. Zo hebben ze 1 OS weten te creeren dat op snelle en minder snelle hardware gelijk is en heb je snelle hardware kan je ook nog legacy software draaien. De techniek die daar voor nodig is daar vallen ze je niet mee lastig. De gebruiker hoeft niks nieuws te leren of anders te werk te gaan als hij of zij wisseld van zijn RT apparaat naar een X86 apparaat. De gebruiker hoeft alleen te onthouden dat op de PRO versie oude software gedraait kan worden en op de RT versie niet.

Als je iOS met Windows RT wil vergelijken dan heeft RT al gelijk veel meer mogelijkheden en draait het desktop software (voor RT). Goed het is geoptimaliseerd voor ARM maar het ziet er tenminste het zelfde uit als het Windows 8 broertje. Microsoft heeft nu op alle apparaten 1 ervaring van telefoon, tablet hibryde aptop desktop tot XBOX. Online storage, office 365 en een synchroon file systeem op alle apparaten ongeacht architectuur zorgen voor een naadloze ervaring. Al je data overal waar je maar wil werken. Allemaal dingen die Apple half heeft en vervolgens verwaarloost. mobile ME, iCloud, iWork BETA gapend gat tussen wat er mogelijk is op iOS en OSX. nergens is het naadloos. Google en Microsoft zijn Apple op dit vlak lichtjaren voorbij.

”one experience for every device for everyting in your life” Daarmee zeg ik niet dat wat apple doet slecht is. Ik zie apple alleen zo graag hun potentie waar maken. of op zijn minst af maken en polijsten wat ze gestart hebben. Laat ze een keer afkijken bij Google en Microsoft. Die pay off uit de laatste nieuwe microsoft commercial voor Windows Everywhere vat samen wat Apple te doen staat met iOS en OSX.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.