13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ollebolle

is de iBook ook gecapped zoals de iPod?

ik vraag me af of de iBook ook gecapped is in geluidsvolume zoals de iBook???

Bijdrager
    Bob Ross

gecapped ? Bedoel je gelimiteerd ?

Er zijn idd hacks om je iPod op hoger volume te kunnen laten werken, maar je kan ook in iTunes het eigen volume van je nummers omhoog gooien. (Appel-A, properties).

Bijdrager
    ollebolle

ok bedankt;)

maar is het nu zo dat alle producten van apple gelimiteerd zijn in europa of is het alleen de ipod

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat het uitgangsvolume van de iBook in ieder geval qua speakers gecapped is, anders zijn die binnen no-time opgeblazen, want veel kunnen ze niet hebben… of het ook geld voor het volume vanuit de koptelefoon-aansluiting weet ik niet.

Bijdrager
    Buzz

Ik heb geen iBook maar een PowerBook. Maar met de koptelefoon daarop aangesloten is het in ieder geval een stuk makkelijker om mijn gehoor blijvende schade toe te brengen dan met mijn iPod! Het ding kan hard. Ik kan mijn oordopjes bijna als kamervullende speakertjes gebruiken… Ik verwacht dat het voor de iBook hetzelfde is.

Misschien beantwoord dat je vraag wat beter?

Bijdrager
    MacFlurrie

zou het ook niet weten maar weet wel dat als ik mijn oordopjes in m’n ibook stop ik een voor het gevoel groter olume kan halen als op de iPod. Heb nu even mijn iPod niet bij de hadn dus kan het niet uitproberen… maar het uitgangsvolume van een iBook is hard genoeg hoor;)

Bijdrager
    Berend

mensen

oplossing voor de ipod = goPod.
    hiermee kan je het limiet opheffen en gaat je ipod super hard. (werkt perfect)
    voor je laptop kun je volume logic installeren (kost wat centjes) maar daarmee haal je een veel beter geluid uit je laptop.

Bijdrager
    @GHB

Ik moet eerlijk zeggen dat, ondanks dat ik een iBook heb, ik geen flauw idee heb of deze gelimiteerd is. Echter op mijn iPod mini kan ik bij instellingen -> Geluidscontrole -> uitzetten en dan gaat hij ook daadwerkelijk harder. In tegenstelling tot wat anderen beweren.:P

Overigens vind ik het geluid uit de iBook hard genoeg, ook als hij op de stereo is aangesloten.

Bijdrager
    I-think

mijn powerbook gaaat echt stukker harder dan mij ipod die al met gopod is opgetuned…….
    En volgens mij heeft de ibook een zelfde geluidskaart als de powerbook,dus het zal wel niet gecapped zijn!

Bijdrager
    G3FX

De reden dat je koptelefoon harder kan dan de on-board speakers zit hem meestal in de interne weerstand van de speakertjes. Hoe kleiner het speakertje, des te kleiner die weerstand.

Overigens zou het weinig uitmaken of je uitgang een limiet heeft, meestal kan je nog wel netjes boven die liemiet een goed geluid krijgen, maar kan ook gehoorsbeschadiging, speakerbeschadiging en zeer zeker geluidsvervorming te weeg brengen. Persoonlijk zou ik het dus lekker gelimiteerd houden, voor zover dat gedaan is.

Bijdrager
    netfox

Voor mijn externe boxen kan ik het volume (zonder zelf de boxen nog helemaal open te draaien) redelijk hard zetten, via mijn Powerbook. Laatst plugde ik mijn hoofdtelefoon in mijn Powerbook met dezelfde geluidsinstelliingen… en mijn oren werden bijna kapotgeblazen. Het volume was verschrikkelijk hard kwam ik achter. Mijn oren suisde er gewoon van na. Dus ja: je kan het volume aardig hard zetten:D

Bijdrager
    ollebolle

bedankt allemaal voor de antwoorden.

ik vond gewoon dat soms mijn interne speakers wat zacht waren tijdens een ppt-presentatie

Bijdrager
    SpikeJr

ff vraagje, waar staat die software waar je het geluid harder mee kan krijgen? ik kan het op internet niets vinden

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.