23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Anoniem

is de G5 betrouwbaar ???????

Aan de anderen (en toekomstige G5 kopers); koop geen G5’s met productiedatum week 43-44-45 van 2003. Zoals ik reeds in een vorig drradje zei zit er een fout op die productielijn waardoor de processors onmiddelijk verbranden.
    De G5 is nog steeds een nieuw product, en daarom raad ik ook iedereen af om de G5 te kopen voor revB (die eraan komt met de 90nm PPC 970FX). Dan zullen de meeste kinderziekten er wel uit zijn. Ik wacht in ieder geval op rev B

Ik lees dit net op macfreak-forum zijn er ook mensen die hier iets meer over weten.
    Ik was net van plan een G5 aan te schaffen.

mvg
    Cane

Bijdrager
    Sad

Hoe kan je die produktie datum dan zien?

Ik heb nu 3 weken mijn G5 dual 1.8 en hij blaast als een gek en doet alles perfect.

Bijdrager
    chm

Lijk mij wel raar.
    Hoe zit het dan met de G5’s (1100 stuks) van VirginiaTech die nu als 2de hands wordt aangeboden in de US? Dat waar de allereerste toestellen! 8)

Anoniem

ik heb dit verhaal zelf niet geplaats op macfreak maar iemand anders
    ik heb het gekopieerd en hier geplakt dus meer weet ik ook niets hier over
    Ik probeer van deze persoon ook bepaalde antwoorden te krijgen

Het is geschreven door ene “drib”

Bijdrager
    Yosemite
    ”colpolyp”

Hoe kan je die produktie datum dan zien?

Je kan dit aan het serienummer zien. De eerste 2 letters geven aan waar de Apple gefabriceerd is. Het volgende cijfer is het bouwjaar en de daarop volgende 2 cijfers zijn de week waarin de Apple gefabriceerd was.

Bijdrager
    Sad

duszemeeh CK403 is dus Cork jaar 2004 week 3?

Bijdrager
    Yosemite

Klopt.

Anoniem

Al met al krijg ik geen advies van jullie of ik nu moet wachten op en nieuwe g5
    of hebben we allemaal goeie ervaring met de nieuwe G5
    Heb nog even gekeken op macfreak maar er zijn al verschillen personen met grote problemen met hun 1.8ghz dual G5

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”cane”

Heb nog even gekeken op macfreak maar er zijn al verschillen personen met grote problemen met hun 1.8ghz dual G5

zoals veel (consumenten) die een belangrijke aanschaf gaan doen lijdt je aan onzekerheid. De verhalen op Macfreak verergeren dit nog. Als je een G5 wilt, moet je er gewoon een kopen. Als hij niet goed mocht zijn, stuur je hem terug naar de leverancier. Maar waarschijnlijker is dat je er geen problemen mee hebt en met veel plezier mee werkt. Als je bang bent dat je een kat in de zak koopt moet je hem gewoon niet kopen. De “revisie” zegt niets. Immers RevB gebruikt een hele nieuwe chip. Hoe weet je dat daar geen kinderziektes in zitten ? Zo blijf je bezig….

Bijdrager
    Uxmal

Helemaal mee eens, gewoon kopen die straaljager. Is er iets niet in orde gebruik je gewoon de schietstoel en breng je hem terug.

Succes met je keuze!

:lol:

Bijdrager
    Pim

Alhoewel, om je nog meer aan het twijfelen te brengen: Het is nu al wel weer erg lang geleden (voor Mac begrippen) dat de G5 op de markt kwam. Wanneer het je niet zoveel uitmaakt om een maandje of twee te wachten dan zou ik dat doen. Verder is de G5 natuurlijk een beest van een machine. Ik heb mijn 2×2 G5 nu drie maanden en in die tijd slechts 2x een vastloper gehad. Ben er erg blij mee:-)

Bijdrager
    Panthertje
    ”EagerB0bNerd”
    ”cane”

zoals veel (consumenten) die een belangrijke aanschaf gaan doen lijdt je aan onzekerheid. De verhalen op Macfreak verergeren dit nog. Als je een G5 wilt, moet je er gewoon een kopen. Als hij niet goed mocht zijn, stuur je hem terug naar de leverancier. Maar waarschijnlijker is dat je er geen problemen mee hebt en met veel plezier mee werkt. Als je bang bent dat je een kat in de zak koopt moet je hem gewoon niet kopen. De “revisie” zegt niets. Immers RevB gebruikt een hele nieuwe chip. Hoe weet je dat daar geen kinderziektes in zitten ? Zo blijf je bezig….

helemaal mee eens, als je altijd maar moet wachten op nieuwer en/of beter koop je nooit iets.

Moderator
    unSOUND

Wijze raad van mijn ouders:

“morgen wordt nooit vandaag”

Bijdrager
    Paetor

Klinkt in mijn oren als bangmakerij. Ook ik heb mijn G5 dual 2.0 23″ 1GHz raid/0 2x160GB wireless key/mouse al een tijdje, en ben nog altijd in de 7e hemel. Werkt perfect, hangt nooit..:mrgreen:

:apple: Roeleert

Bijdrager
    avanti

wij hebben sinds eind oktober een G5 dual processor 2.2 maar hebben al 3x een nieuw moederboard in gehad maar is nog steeds niet goed. Het is begonnen dat de G5 zijn verbinding telkens verliest met de blauw-witte G3 server. (erkende) monteur erbij geweest en zei eerst dat de netwerkkabel het probleem zou zijn. Die bleek wel goed. Daarna werd gezegd dat het in het moederboard zou kunnen zitten; nieuwe erin en sinds die tijd is het een straaljager zonder uitlaat! (er is niet mee te werken; je kan elkaar bijna niet verstaan) Probleem met de sensor die constateerd of door de hogere temperatuur hij extra moet ventileren of niet. Sensor zat bij de eerste gewoon los op het board. Er is weer een nieuwe in gekomen maar is niet te configureren. Bij de derde hetzelfde probleem. Nu zijn wij het spuugzat en zijn bezig met een nieuwe G5. En deze is dus ook uit oktober 2003 (één van de eerste dus…) Ik denk ook dat er toch nog wel kinderziektes in zitten.
    Even wachten dus met aanschaffen

Bijdrager
    mattiman

Ik heb mijn G5 1,8 (single) ook al een tijdje. Vlak nadat ze geïntroduceerd werden ongeveer. Maar tot nu toe, nog geen problemen. Loopt echt als een zonnetje! Mijn advies: KOPEN!

Bijdrager
    Sylvester

Ik heb al een tijdje (een van de eersten) mijn G5 2×2. Een pracht van een machine. Geen probleem, althans wat de processor of stabiliteit betreft.
    Ik denk dat die problemen met die processor onbestaande zijn. Dan hadden we zeker al reacties van Apple gehad.

Er is wel een gerucht dat er problemen zouden zijn met de voeding. Sissende krakende geluiden, in combinatie met gekoppelde audio-apparatuur met eigen stroomvoorziening.
    Ik heb er dus soms ook last van. Eerst dacht ik dat het de harddisk was die een beetje werk aan het verrichten was, maar het geluid blijkt uit de voeding te komen.
    Weet iemand iets meer hierover ???

Bijdrager
    Deskman

Hoewel alles wat op een bepaald moment in productie gaat foutjes kan vertonen is het echt niet zo dat er een belangrijke reden is om een computer niet te kopen vanwege roddels en vermoedens. Het overgrote deel van de G5’s werkt als een tierelier. Wachten is nooit een optie als je iets nodig hebt. En iets kopen dat je niet nodig hebt is om heel andere redenen onverstandig.

Wel zou ik er in algemene zin voor pleiten dat machines waar zomaar dingen aan stuk zijn / gaan niet gerepareerd worden maar gewoon vervangen. Gesodemieter met nieuwe Macs waar een moederbord van vervangen wordt onmdat dat misschien een probleem heef is een heilloze weg.

Bijdrager
    Sad
    ”Deskman”

Hoewel alles wat op een bepaald moment in productie gaat foutjes kan vertonen is het echt niet zo dat er een belangrijke reden is om een computer niet te kopen vanwege roddels en vermoedens. Het overgrote deel van de G5’s werkt als een tierelier. Wachten is nooit een optie als je iets nodig hebt. En iets kopen dat je niet nodig hebt is om heel andere redenen onverstandig.

Wel zou ik er in algemene zin voor pleiten dat machines waar zomaar dingen aan stuk zijn / gaan niet gerepareerd worden maar gewoon vervangen. Gesodemieter met nieuwe Macs waar een moederbord van vervangen wordt onmdat dat misschien een probleem heef is een heilloze weg.

Hear hear. Van de paar honderd duizend nieuwe computers die de deur uit gaan zullen er altijd wel een paar een foutje hebben, en die ruil je dan om.

Je hebt recht op omruiling tot 7 dagen na de aankoop dus ga inderdaad nietr lopen rommelen met reparaties van je nieuwe apparaat.

Bijdrager
    Outragemac

Op mijn werk staan 7 G5 machines:
    2x een dual 2
    2x een dual 1.8
    3x een single 1.8

Met de dual 1.8 machines hebben we de meeste problemen.
    De ene stijgt op bij de eerste keer opstarten, maar na een reboot gaat het goed. Wel veel crashes in vergelijking met de rest.
    De andere hadden we net een week binnen.
    Gisterochtend is ie overleden. Vanochtend teruggebracht naar de dealer.
    Kregen gelukkig per omgaande een nieuwe. (Het feit dat we bij hen naast die G5’s het afgelopen jaar ook nog een zooi dual G4’s, flatpanel schermen, 23″ CRT monitors en een zooi LaCie drives hebben gekocht zal daar denk ik mede debet aan zijn geweest.)

Nu komt het: terwijl mijn collega bij de dealer was, kwam ik op het Apple Discussion Forum een thread tegen van iemand wiens paar weken oude dual G5 1.8 exact dezelfde problemen vertoonde als onze overleden Mac. Apple wilde zijn machine kennelijk niet terugnemen. Beetje vaag verhaal, maar goed.

Ik reageerde op zijn post, vertelde ons verhaal, en toen mijn collega terug kwam heb ik een reactie toegevoegd omtrent de keurige afwikkeling, en de opmerking die de verkoper tegen mijn collega had gemaakt: Die machines komen net zo snel terug als wij ze verkopen, het lijkt op een logic board design fout oid.

Ik sprak nog de hoop uit dat Apple de reacties van gefrustreerde G5 gebruikers (en dat zijn er nogal wat, hoewel je op zo’n site natuurlijk voornamelijk problemen tegen komt) serieus zou nemen.
    En dat Apple hopelijk niet zou afwachten tot PC gerelateerde sites deze horror verhalen zouden overnemen, of wachten tot Mac gebruikers een lawsuit gaan voorbereiden, zoals bij de iPod en de dode iBook schermen.
    Geen flamewar mijnerzijds, puur de feiten weergegeven zoals die mij bekend waren, keurig taalgebruik, en geloof me, ik draag Apple absoluut een warm hart toe.

Vanavond wilde ik kijken of de betrokken persoon al had gereageerd. Guess what? De hele thread was verdwenen! Ik heb nog een search gedaan op mijn username (wellicht waren wat threads samengevoegd, you never know), alle posts kwamen tevoorschijn behalve die van vandaag.

Ik vind dit zachtjes gezegd niet echt netjes van Apple. En ik hoop niet dat dit representatief is voor de wijze waarop zij omgaan met klantenklachten.
    (Lees: ontkenning tot er niets meer te ontkennen valt)

Bijdrager
    Outragemac
    ”Sylvester”

Er is wel een gerucht dat er problemen zouden zijn met de voeding. Sissende krakende geluiden, in combinatie met gekoppelde audio-apparatuur met eigen stroomvoorziening.
    Ik heb er dus soms ook last van. Eerst dacht ik dat het de harddisk was die een beetje werk aan het verrichten was, maar het geluid blijkt uit de voeding te komen.
    Weet iemand iets meer hierover ???

Lees deze
    en deze
    en deze

(laatste 2 URL’s komen ook in de eerste voor)

Bijdrager
    hustec

ik ben er wel blij mee en ik denk gewoon dat er een bepaalde productie gewoon niet goed is gegaan helaas voor deze maccers
    Die van mij op en top
    Laten we niet te negatief doen over de g5 want regeren is voor uitzien en soms misschien een stapje terug
    mijn ibook gekocht op marktplaats 4 maanden oud voor 600 euro van een pc’er
    beeld viel uit en deze is gratis gemaakt zonder aankoop bon enz is toch service

Robert:D

Bijdrager
    Wolf

Ik heb sinds een maand een dual 2.0. 3 weken geen problemen, toen vastlopers + loeiende fans. Hardware test gedraaid en foutmelding bij geheugen. Nieuw geheugen geplaatst: weer foutmelding. Test gedraaid met alleen nieuw geheugen: geen foutmelding. Test met alleen oorspronkelijk geheugen: geen foutmelding. Samen: wel foutmelding. Nog eenmaal ander merk geheugen gekocht: weer foutmelding??!!
    Test gedraaid met alleen dit nieuwe geheugen: geen foutmelding. Alleen oorspronkelijk geheugen: geen foutmelding. Samen: wel foutmelding.
    Conclusie: moederbord vervangen. Gelukkig heb ik Applecare maar eigenlijk wil ik geen geklooi met onderdelen vervangen. Liever had ik gewoon een nieuwe machine.

Ik heb speciaal gewacht tot nu om mijn G5 te kopen zodat de ergste kinderziektes eruit zouden zijn. (Ik zie nu aan het serienr dat ik een machine heb uit week 51 van vorig jaar (CK351….) In ieder geval niet de verdoemde week 43, 44 of 45, zoals iemand meldde.)

Ik flip behoorlijk dat ik nu alles meemaak waarover ik gelezen heb en waarvoor ik vreesde. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ik de G5 niet een zeer stabiele machine vind. Misschien is dat de prijs die je betaalt voor ‘cutting edge technology’.
    Voor stabiliteit zou je voor iets beproefds/gepokt & gemazeld moeten kiezen zoals een Pentium 4 2.8.
    Maar ja, dan heb je geen Mac en in mijn geval, geen Final Cut Pro…

Wolf

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.