17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    kawouter

Is de camera van jullie iPhone 4 ook zo slecht?

Even een korte vraag,

vinden jullie de camera op jullie 4 ook zo tegenvallen?
    Mijn foto’s raken altijd overbelicht als er iets op de foto staat dat wit is van kleur.

Zie deze foto als voorbeeld:

http://imageshack.us/photo/my-images/803/img1387d.jpg/

Hebben jullie dat ook?

Ik heb dat bij heel veel foto’s en dat is erg lastig.

Groet Wouter

Bijdrager
    iHam

Je moet wel het scherpstellen gebruiken. Dat kan de belichting flink veranderen. Ik ben wel blij met de kwaliteit. Geeft goed de kleur weer.

Moderator
    unSOUND

En als je van te voren juist op dat witte gedeelte klikt ? Dan zou hij zijn belichting aan moeten passen…

Bijdrager
    SunKeeper

Dan wordt de rest weer te donker. Daar kan de camera weinig aan doen, want zo werkt het bijna altijd met camera’s.

Dat kun je nog voorkomen door de flits te gebruiken, maar nog beter is om de omgeving voldoende te belichten met lampen of daglicht. Dan maak je pas echt goede foto’s, die je ook nog fatsoenlijk kunt verbeteren met iPhoto of Aperture.

Bijdrager
    MacAanZee

Inderdaad: je moet op het deel klikken dat opvalt, of in andere gevallen: dat je scherp wilt stellen.
    Het is mij ook opgevallen dat de camera bij flitsen heel verschillend kan reageren. Als je achter elkaar verschillende foto’s maakt op dezelfde plek zijn sommige goed en andere overbelicht en flets van kleur.
    Door te klikken op wat je scherp wilt stellen (bijvoorbeeld mensen) wordt de flitser blijkbaar ook aangepast.
    Ook heb ik ERG veel last van rode en oplichtende ogen als ik de flits gebruik. Ik dacht dat je dat ergens in de iPhone kon bewerken, maar dat is blijkbaar niet zo. (Misschien via een bepaalde app? Welke?)
    Uiteindelijk is een ├ęchte camera toch altijd nog het beste. Als ik met mijn Nikon Coolpics 8000 (van 150 euro) foto’s maak (12 Mp) dan zijn die op alle fronten veel beter. En de foto’s van mijn spiegelreflex Nikon nog weer veel beter, maar dat is logisch natuurlijk. De cam van de iPhone kan uiteindelijk nooit een echte camera vervangen. Je moet het zien als extra.

Moderator
    unSOUND

Dan wordt de rest weer te donker. Daar kan de camera weinig aan doen, want zo werkt het bijna altijd met camera’s.

Daarom moet je ook eigenlijk een stukje selecteren waar het witte maar een deel ( de helft bijvoorbeeld ) beslaat… Werkt ook zo met de AE-lock van spiegelreflex camera’s…

Bijdrager
    SunKeeper

Ook heb ik ERG veel last van rode en oplichtende ogen als ik de flits gebruik. Ik dacht dat je dat ergens in de iPhone kon bewerken, maar dat is blijkbaar niet zo. (Misschien via een bepaalde app? Welke?)

In de standaard Foto’s-app. (iOS 5 vereist)

Kies een foto en dan ”Wijzig” en dan de derde optie vanaf links in de onderbalk. Een rood bolletje met een streep erdoor.

Resultaat:

Bijdrager
    kawouter

Scherp stellen heb ik uiteraard gedaan.

Dit is een foto gemaakt zonder flits…..

Bijdrager
    Hailstorm

Gewoon even het lampje uitzetten van die gele golfbalversnellingspookknop…:nerd:

Bijdrager
    kawouter

Hahaha het is een poolbal. Dus zonder lampjes en al die ongein.

Bijdrager
    Leander

Kan je bij de iPhone 4 (iOS 5) HDR aanzetten?
    Dat zou een contrastrijke belichting beter kunnen weergeven.

Bijdrager
    kawouter

Jah dat kan. Maar dat helpt niet veel…..

Bijdrager
    mtooster

Het lijkt alsof je lens gewoon erg vies/vet is….

Bijdrager
    kawouter

Nou dat dacht ik eerst ook. Maar andere foto’s maakt hij wel weer erg goed. Alleen als er fel wit in beeld is krijg ik dat er niet goed op.

Bijdrager
    mtooster

Een vieze lens zie je juist ook goed bij fel verlichte onderwerpen…
    Maak m nog eens goed schoon met een wattenstaafje ofzo..
    Heb je een case die een glaasje voor de camera heeft zitten?

Bijdrager
    kawouter

Nee geen case. Maar ik zie wel dat mijn glaasje over mijn camera vol met krassen zit omdat deze verder naar buiten steekt dan de achterkant van de iPhone zelf. Zou dat het kunnen zijn?

Bijdrager
    kawouter

Zal toch nog even een reactie plaatsen hier.

Probleem was dat het glaasje voor de lens wat dus gewoon in de achterkant van de iPhone zit extreem gekrast was.

Veel erger dan de achterkant zelf. Komt denk ik doordat het glaasje van de lens net iets buiten de achterkant uit stak (dom van apple of foutjes?)

Ik heb dit glaasje er uit gehaald en nu is het probleem over (alleen wordt de lens nu sneller vies)

Dat wilde ik nog even delen. Beter laat dan nooit.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.