17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    MacMiepje

Is dat normaal?

Als ik mijn MacBook Pro aan de lader hang, wordt deze aan het laad mechanisme héél warm. Is dat bij jullie ook zo?

Bijdrager
    sedikit

Dat heb ik ook met de iPad3. Als de iPad “vol” is, wordt de lader vanzelf ook weer koud. Ik maak me daar geen zorgen over, ik vermoed dat het normaal is.

Bijdrager
    MacMiepje

Dankjewel sedikit

Het is een nieuwe, ik maak mij toch wat zorgen hoor……het voelt héél warm aan.
    eventjes aanzien.

Bijdrager
    Beech

Kun je er een eitje op bakken ?

Bijdrager
    MacMiepje

Ja zoiets.

Bijdrager
    MacMiepje

Nog eventjes gevoeld, en het lijkt mij nu minder warm te zijn als in het begin.

Bijdrager
    Koning Frank

Heb je niks beters te doen dan aan je lader voelen :’) ?

Lid
    lEl

Een adaptor wordt warm, omdat er bij de conversie van AC (dat uit je stopcontact komt) naar DC (waarop je computer werkt) een stuk inefficientie zit. Ieder elektrisch toestel heeft een bepaalde efficientie, hoe efficienter je toestel hoe minder energie er ‘verloren’ gaat. De energie gaat echter niet weg, dat is fyisch niet mogelijk, maar wordt omgezet in warmte. Dat is wat je adaptor dus ook doet.
    Hoe meer stroom de adaptor moet omzetten, hoe harder hij moet werken. De efficientie verandert dus naar gelang de adaptor meer of minder moet doen. Hierdoor kan je adaptor soms heet zijn (als je bijvoorbeeld aan het renderen bent), of kouder aanvoelen (als je batterij volledig is opgeladen)

Bijdrager
    MacMiepje

King Frank
    Wat zeur jij nou weer, aan jouw post heb ik niets. reageer er dan ook niet op als t je niet aanstaat.lilliputter.

Bijdrager
    MacMiepje

Bedankt IEI
    Heel leerrijk en nu ben ik er gerust in hoor.
    Is inmiddels afgekoeld…

Bijdrager
    Koning Frank
    MacMiepje op 06 juni 2013

King Frank
    Wat zeur jij nou weer, aan jouw post heb ik niets. reageer er dan ook niet op als t je niet aanstaat.lilliputter.

Durf je wel zo te spreken, tegen je koning?

Bijdrager
    MacMiepje

:)

Bijdrager
    Maikelw

Stroom stroomt. Waar beweging is ontstaat warmte. Lochisch nadenken. Als hij smelt was het blijkbaar te heet,… anders gaat ’t gewoon goed.

Bijdrager
    sedikit

En een beetje logisch spellen kan ook geen kwaad ;-)

Bijdrager
    KarelWillem

En een tipje voor de volgende keer:
    Een topictitel als Is dat normaal? is niet erg duidelijk, en zorgt ervoor dat mensen later een topic als dit niet meer terugvinden.

Bijdrager
    daanclasener
    Maikelw op 06 juni 2013

Waar beweging is ontstaat warmte.

dus als ik de maar lang genoeg koud water uit de kraan laat lopen word het warm?:D

*voelt een nobelprijs opkomen*

Moderator
    Night

Wel als je het water dat uit de kraan komt direct weer gebruikt om de toevoer te vullen. Als het water lang genoeg rondstroomt wordt het vanzelf warm:) (ook zónder nobelprijs)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.