19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    JFigaro34

Is Dashboard wel de moeite waard?…

Mijn vraag is: Is Dashboard wel de moeite waard?…
    Als je kijkt naar widgets zoals de Gouden Gids, Vertrektijden Luchthaven, Weer informatie…
    Deze hebben volgens mij alleen maar betrekking op Amerika en niet daarbuiten zoals Nederland?…
    Of zie ik het verkeerd?…:?

Bijdrager
    The – DDD

Schrijf je toch je eigen widget voor de nederlandse gouden gids? het is grotendeels web based technologie waarmee een widget geimplementeerd wordt.

Bijdrager
    jabikdeboer

Beetje overbodig ist allemaal wel, lijkt mij.
    Widgets/progjes waren allang bekend. Niks nieuws.
    Jaap :apple:

Bijdrager
    WebJ

Volgensmij gaat het niet lang duren voordat wij gewoon het telefoonboek als widget hebben. Ook die weer widget is ècht wel voor Nederlande steden beschikbaar.

Bovendien zit er een hele handige vertaalwidget bij! (die ik zeker zal gaan gebruiken)

Bijdrager
    windowsinthewindow

iemand zin om http://www.1207.be/index_1207.html in een widget te steken (de opzoekingen van de witte gids van België?

Bijdrager
    zero200

Ik denk dat dat heeeel makkelijk word om te maken
    het enigste wat je hoeft te doen is een widget maken met een iframe erin die daarnaar linkt

Bijdrager
    mvdenberg

Ik vraag me ook af hoeveel performance dashboard nu kost: die widgets (kleine programma’s) zijn op de achtergrond actief. Heeft iemand ervaring die een beta versie van tiger heeft getest?

Bijdrager
    Hobbes

1 ding vind ik belachelijk ze zeggen de hele tijd dat de ZRM is UITGBREID met een memory functie. Ik vind deze ZRM toch een stuk indrukwekkener

en dit is het ‘oude’ ZRM gewoon “Calculator”

Bijdrager
    Tomovich
    ”Hobbes”

1 ding vind ik belachelijk ze zeggen de hele tijd dat de ZRM is UITGBREID met een memory functie. Ik vind deze ZRM toch een stuk indrukwekkener

en dit is het ‘oude’ ZRM gewoon “Calculator”

Misschien is ziet de standaard-look er wat flauw uit, maar waarschijnlijk zal je bij de opties een uitgebreidere versie kunnen selecteren. En btw, die vierkantswortels enzo gebruik je toch niet zo vaak, als je het alle dagen nodig hebt koop je dan beter een echte ZRM, het is veel te onhandig om je getal in te toetsen en dan te klikken op die andere knoppen…

Bijdrager
    The – DDD
    ”mvdenberg”

Ik vraag me ook af hoeveel performance dashboard nu kost: die widgets (kleine programma’s) zijn op de achtergrond actief. Heeft iemand ervaring die een beta versie van tiger heeft getest?

Dit hangt sterk af van de maker van de widget. in principe zou dashboard bij niet actief zijn geen CPU moeten gebruiken. De documentatie over het maken van widgets is daar in ieder geval expliciet in. Zodra dashboard wordt gedeactiveerd, dan worden alle widgets hiervan op de hoogte gebracht zodat die ook pauzeren.

Bijdrager
    Granny Smith

klopt… maar het blijft de verantwoordelijkheid van de coder van de widget om dit te ondersteunen… dus ik vermoed dat er wel widgets zulle zijn die cpu gebruiken als het eigenlijk niet zou mogen.

Bijdrager
    Hobbes
    ”zero200″

Ik denk dat dat heeeel makkelijk word om te maken
    het enigste wat je hoeft te doen is een widget maken met een iframe erin die daarnaar linkt

Nou dan mag jij beginnen programer ik kan e namelijk niets van heb je mss een Nederlandse tutorial gevonden?

Bijdrager
    The – DDD

Een dashboard widget kan alles wat je in een webapplicatie in Safari ook kan. Plus een klein beetje meer.

Dus dat betekend:
    -javascripten
    -HTML
    -CSS
    -Een extra object beschikbaar aan java script (widget), zie quote.
    -Maar ook Java applets.
    -Flash animaties.
    -Quicktime plug-in.
    -etc, etc, etc…

Kortom de mogelijkheden zijn eigenlijk onbeperkt. Iets wat ik gelijk ga proberen is een Widget schrijven met een java plugin, kijken of het echt kan. En als het kan ook gelijk is een messagebox opengooien uit java. Kijken hoe Dashboard dan reageerd… :evil:

Lees hier voor meer details:
    http://developer.apple.com/macosx/tiger/dashboard.html

JavaScript in Dashboard works the same way as it does in any browser with the single addition of the widget object. The widget object gives you the ability to do the following:

Access to the user preferences system.
    Perform transition, such as resizing the size of a Widget or flipping it over to access preferences.
    Respond to Dashboard activation events.
    Open other applications.
    Handle drag-and-drop operations.
    Retrieve content from the Internet using URLs.
    Execute system commands, such as shell scripts or command-line tools.

Download ook deze is: http://www.dashboarddev.com/showcase/details.php?wid=114
    (Overigens een leuke site met al een boel widgets.) Zodra de file uitgepakt is, kun je gewoon de html die erin zit openen in Safari. En de widget werkt ook gewoon in Safari.

Alles op 10.3 geprobeerd overigens. De wdgt extensie zal een zelfde functie krijgen als de app extensie voor applicaties. Immers de applicaties in je programma folder zijn gewoon directories in de vorm xxxxx.app.

Bijdrager
    The – DDD
    ”windowsinthewindow”

iemand zin om http://www.1207.be/index_1207.html in een widget te steken (de opzoekingen van de witte gids van België?

Effe dit in een frame plaatsen in een widget:
    http://www.1207.be/static/nl/1x07be_normal_search.html

Bijdrager
    Hobbes
    ”The
    ”windowsinthewindow”

Effe dit in een frame plaatsen in een widget:
    http://www.1207.be/static/nl/1x07be_normal_search.html

En hoe doe je dat:?

Bijdrager
    Sad

De weerberichten widget pakt het weer uit de stad die je in je internationale instellingen zet. Zet je hem op Amsterdam, dan heb je dus het weer in Amsterdam. Geen andere steden dus. Helaas gaf hij onlangs bij mij aan dat het 1ºC was hoewel het buiten 18ºC was. En hij stond niet eens op Fahrenheit:)

De gouden gids en dat soort widgets zijn alleen op de USA gericht. Ik vind Dashboard wel een geinige aanvulling op het bureaublad, maar Dashboard staat gewoon als applicatie in je Dock (in de weg dus:P ) en is wat mij betreft niet echt spectaculair. Als je 1 keer die golfjes hebt gezien bij het aanbrengen van een nieuwe widget, dan heb je het wel gezien.

Jammer dat Apple zo loopt op te scheppen over Dashboard, er zijn nog honderden andere features die het zeer de moeite waard maken om Tiger te kopen.

Bijdrager
    ArjanW

De enige widget die ik echt intensief ga gebruiken is de vertaalmachine. Een Nederlands woordenboek op m’n Mac lijkt me ook zeer prettig. Of zal Dictionary alleen maar een Engelse database met woorden bevatten?

Bijdrager
    ego
    ”colpolyp”

De weerberichten widget pakt het weer uit de stad die je in je internationale instellingen zet. Zet je hem op Amsterdam, dan heb je dus het weer in Amsterdam. Geen andere steden dus. Helaas gaf hij onlangs bij mij aan dat het 1ºC was hoewel het buiten 18ºC was. En hij stond niet eens op Fahrenheit:)

?? als ik mij goed herrinner kun je toch verschillende weer widgets openen, telkens met een andere stad?? Of zelf een weer widget ‘nowwhere’ die gewoon weergeeft wat voor soort weer er allemaal bestaat… http://www.apple.com/macosx/tips/

Bijdrager
    The – DDD
    ”colpolyp”

Als je 1 keer die golfjes hebt gezien bij het aanbrengen van een nieuwe widget, dan heb je het wel gezien.

Jammer dat Apple zo loopt op te scheppen over Dashboard, er zijn nog honderden andere features die het zeer de moeite waard maken om Tiger te kopen.

Waarom zet iemand 18 inch chromen velgen onder een auto?
    Precies, om op te kunnen scheppen.:P

”ArjanW”

De enige widget die ik echt intensief ga gebruiken is de vertaalmachine. Een Nederlands woordenboek op m’n Mac lijkt me ook zeer prettig. Of zal Dictionary alleen maar een Engelse database met woorden bevatten?

Op zich kan het vrij interresant zijn voor bedrijven. Kwestie van een widget implementeren die een kleine advertentie van het internet plukt en die toont in de Widget. (Argh!!)

En zo lastig moet het volgens mij niet zijn om de dikke van dale online in een widget te vrotten.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.