30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)
  • Q:
    Bijdrager
    JoppeVR

Is Apple te laat met het komen met een touch-screen notebook?

Ze zijn volop aan het op komen de Smart-PC’s, maar zal Apple nog op tijd komen ALS het de zijne zal uit brengen, of is Apple niet van plan om 1 uit te brengen?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Wat is een Smart-PC?

Bijdrager
    Hansi2124

Waar heb je het over? En maak je topictitel wat duidelijker……

Bijdrager
    JoppeVR

Een Smart-PC’s is een laptop met touchscreen

Bijdrager
    TheBigZ

Een iPad bedoel je?
    Nee die heeft Apple nog niet….

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Wie wil er nu een laptop met touchscreen? :ftim:
    En Apple heeft geen laptops. :innocent:

Bijdrager
    JoppeVR

Dit dus

Bijdrager
    LighScan

Smart pc is niet echt een term, maar een modelnaam van Samsung. :yum:

Bijdrager
    JoppeVR

Bijdrager
    JoppeVR

Ja je begrijpt wat ik bedoel

Bijdrager
    Mr Macintosh

Apple kennende gaan ze zoiets niet uitbrengen. Waarom ook in hemelsnaam?

Bijdrager
    Hansi2124

Wie wil er nou allemaal vieze vette vegen op z’n scherm? Het is een laptop/notebook. Daar blijf je met je vingers vanaf……

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Een touchscreen hoort op tablets/telefoons, niet op pc’s (Macs dus).

Apple is niet laat, Apple is verstandig.

Bijdrager
    maartenmstr

Apple heeft het ooit getest, Steve zei dat nog in een keynote. Ze vonden het onhandig en na een lange tijd ook pijnlijk om te besturen.

Bijdrager
    RamonV

en waarom zou je dat precies willen?

Bijdrager
    nicj56

niet… Is verdomd lelijk en onhandig op laptops:P

Bijdrager
    nebilem
    Hansi2124 op 08 september 2012

Wie wil er nou allemaal vieze vette vegen op z\’n scherm? Het is een laptop/notebook. Daar blijf je met je vingers vanaf……

Onzin een iPad raak je ook aan. Je moet niet Apple fanboy achtig doen en met echte argumenten komen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Gezien de verticale stand van een pc scherm werkt een touchscreen erg onhandig omdat je o.a. geen goede steun voor je armen hebt. Bij een iPad is dat anders want daar ligt het scherm horizontaal en vaak ook nog eens op je schoot zodat er niet veel verschil in zit met een gewone lees houding waarbij men ook wel eens de vinger op het papier houdt.

Niet alleen is het verstandig van Apple om er niet aan te beginnen, maar het is ook gewoon dom van de andere fabrikanten die het wel willen proberen. Die hebben kennelijk totaal niet de ergonomische gevolgen geanalyseerd. Het idee is bovendien nogal ‘ouderwets’ eigenlijk omdat het niets anders is dan een veredeld schoolbord.

Ik heb er mee moeten werken bij mijn laatste baas, en het is dat dat steeds maar even was, want anders had is vast een tennisarm er van gekregen. Wat ook lastig is, is de juiste plek aanraken als je armen al vermoeid zijn geraakt, het aantal fouten stijgt dan behoorlijk.

Bijdrager
    Hansi2124

Nebilem: Dat is een goed argument. Ik wil dat niemand aan mijn MBP scherm komt, vanwege de vieze vegen die je dan ziet. Als je op een iPad of ander idevice kijkt, zie je dat bijna niet bij gebruik.
    Zo kijk ik er in ieder geval tegenaan. Letterlijk.

Bijdrager
    Hansi2124
    Hansi2124 op 08 september 2012

En maak je topictitel wat duidelijker……

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Je kan dat doen door naar je avatar van je eerste posting te gaan, klikken op het driehoekje en kiezen voor Bewerk. Aangezien jij het zelf niet de moeite vond om te doen, heb ik het voor je aangepast. Heb respect voor de lezers van je topic en verwoordt dan ook op een goede manier de inhoud….[/mod]

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je hebt gelijk Hansi, door de wijze van gebruik is de stand van het scherm meestal zo dat vegen moeilijk te zien zijn. Ik zie ze ook niet echt duidelijk op mijn iPhone, maar op mijn 27″ iMac weer wel vooral bij donkere kleuren. En aangezien ik films kijk op dat zelfde scherm ga ik daar ook niet met mijn vingers op zitten.

Bijdrager
    1984
    JeroenJK op 08 september 2012

Wie wil er nu een laptop met touchscreen? :ftim:

Best doordacht, al is dit nog niet echt een laptop , al zijn die er wel (U1 Hybrid)

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Eerder gewoon een tablet met aansluitbaar toetsenbord. Een echte laptop hoort geen touchscreen te hebben.

Bijdrager
    MBPuser

Een laptop met touchscreen?:confused:

Dat is net zoiets als een auto met joystick i.p.v. stuur, klinkt leuk maar werkt toch voor geen meter man..

Bijdrager
    wynand
    JoppeVR op 08 september 2012

Ja je begrijpt wat ik bedoel

Waar hebben we dat toetsenbord toch eerder gezien? En dan nog zijn er mensen die beweren dat Apple geen trendsetter is haha

Bijdrager
    sjoerdrei

Waarom plakken ze al die stikkers op die laptops?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Inderdaad! Het is geen plakboek, maar een noteboek.:lol:

Bijdrager
    olbo

Een laptop met touchscreen? Nee, dat is het niet. Eerder een ipad van 20 inch. Met pen voor het fijne werk.

Bijdrager
    nicj56

klopt, is wel een nice ding die transformer maar heb liever een iPad:D

Bijdrager
    appievanr

Een Smart-pc moet microsoft nog uitvinden.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.