11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Dik

Is AppelTV een oplossing ?

Mijn dochter zit op kamers en er is geen coax aansluiting. In het huis is wel Ziggo ontvangst via Wifi. Op haar Led TV van Samsung zit geen wifi.
    Kan ze via de Horizon App op haar iPhone op haar TV op een of andere manier TV krijgen ?

Bijdrager
    Shmoo

Ja, AirPlayen via iPhone app richting de Apple TV is dan een optie maar vergeet niet dat de kwaliteit van de verbinding meestal niet optimaal zal zijn via WiFi.

Apple TV 3 zou dan ideaal en goedkoop zijn. Pik je op voor 4 a 5 tientjes op Marktplaats.

Moderator
    Mac Daddy

Horizon zal wel geen dedicated Apple tv app hebben, denk ik?
    Als dat wel zo is, lijkt mij dat een betere optie dan via de iPhone streamen.

En geen idee hoe dat bij Ziggo zit, maar ze hebben een abonnement waarmee je op elk apparaat tv kan kijken?

Er zijn ook nog 2 ander opties waar ik zo snel aan denk.

1: Een Chromecast – Niet iets wat in de Apple lijn past, maar nieuw voor ongeveer 30-40 euro verkrijgbaar en kan je ook vanaf mobiele apparaten naar streamen.

2: Knippr is een tv abonnement wat je per maand kan opzeggen en wel een direct Apple tv app heeft. Maar dat zou dus alleen aantrekkelijk zijn als het Ziggo abonnement zijn beperkingen heeft.

Bijdrager
    Zakske

Koop idd. gewoon een Chromecast; kost nieuw €35 en werkt zowel met iOS als Android.

Bijdrager
    Imade
    Shmoo op 26 september 2016

Ja, AirPlayen via iPhone app richting de Apple TV is dan een optie maar vergeet niet dat de kwaliteit van de verbinding meestal niet optimaal zal zijn via WiFi.

Apple TV 3 zou dan ideaal en goedkoop zijn. Pik je op voor 4 a 5 tientjes op Marktplaats.

Ik raad dan eerder Chromecast aan en Marktplaats moet je echt 10000% voorzichtig mee zijn, er zijn daar heel veel oplichters op actief, zoveel dat MP er niet eens meer toezicht op heeft.

Bijdrager
    computer space

Gewoon NPO live.

Bijdrager
    Imade
    computer op 27 september 2016

Gewoon NPO live.

Dan kijk je naar 348P kwaliteit… dat is letterlijk kijken naar blokjes.

Bijdrager
    Photovidy

Horizon app streamd niet naar Apple tv dit zelf ook meermaals geprobeerd maar helaas zonder succes.

Bijdrager
    Shmoo

Dat is goed dat je dit even opmerkt want daar ging ik standaard wel vanuit, dat apps zoiets kunnen. Ik bedoel als de NPO app iets kan dan gak e er toch wel vanuit dat elke app gemaakt door mijn neefje zoiets ook kan.

Bijdrager
    bcgraaf

Is dit met de komst van iOS 10 niet veranderd? Sinds ik iOS 10 heb heb ik 2 mogelijkheden om te airplayen. Vanuit het bedieningspaneel meteen op AirPlay drukken en het apparaat selecteren, dan wordt synchroon weergave aan gezet of je start de juiste app op opent het bedieningspaneel, swipt naar rechts (hier staat dan de app welke op dat moment geluid/beeld produceert) en klikt van uit hier op het AirPlay icoon nu wordt alleen het beeld/geluid door gestuurd naar het AirPlay apparaat.

Bijdrager
    SvS

NPO app vanuit iphone / ipad streamen naar apple tv werkt prima, hoor. Zowel live als eerdere uitzendingen binnen dat app.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.