4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Richard74

Is Airport Extreme een aanvulling?

Misschien een hele domme vraag maar ik ben technisch niet zo heel onderlegd. Momenteel heb ik een Ziggo Alles-in-een abonnement met een draadloos netwerk en dus ook een modem en een router van Ziggo. Kan ik de router vervangen door de Airport Extreme en zo ja, wat levert mij dat aan voordelen op? Heb ik dan een groter bereikt en versnelt dat bv. ook de synchronisatie-tijd van mijn apple-TV (gaat nu erg langzaam vind ik)?

Bijdrager
    R1039

Ik heb mijn AE gewoon achter een draadloze modem hangen, dit omdat AE meer mogelijkheden bied, beter bereik heeft en dicht bij mijn G5 staat die een kabeltje wil.

Bijdrager
    Nielso

Ik heb ipv van een AE een TC achter de modem van Ziggo (Alles-in-1-extra) hangen en het werkt perfect. Het voordeel van de TC is natuurlijk dat het een back-up maakt van mijn Mac Mini (beneden) en iMac (boven) beide zijn bekabeld aangesloten aan de TC. En onze beide iPhones + 1x iPad maken gebruik van het draadloze netwerk via de TC.

Dit alles kan ook met een AE alleen kun je geen Back-up maken, mits je een extra harde schijf hieraan hangt. Alles werkt als een zonnetje bereik is goed en nooit problemen. Tot twee weken terug was de Mac Mini alleen draadloos verbonden met de TC en nooit problemen gehad.

1 Nadeel: ik heb het 120 Mbps abonnement en door de TC (overhead draadloos) is de snelheid maar 100 Mbps. Verbind ik bv mijn iMac rechtstreeks aan de modem van Ziggo, dan haal ik 119,8 Mbps :).

Bijdrager
    Richard74

OK, bedankt voor de info!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.