6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Biek

Irritante streep met AppleTV

Sinds een tijdje AppleTV naar volle tevredenheid draaien i.c.m. een Philips LCD TV (HD Ready) echter heb ik last van een hinderlijke ‘bibberende’ streep aan de rechterzijde van de TV. Deze treed alleen op als ik mijn AppleTV gebruik. Kan dit te maken hebben met de beeldinstellingen (720 of 1080)? Heb beide al eens ingesteld meer de hinderlijke streep blijft.

Bijdrager
    junjur

hoe heb je je Apple TV aangesloten? HDMI? Misschien moet je even een andere kabel proberen…

Bijdrager
    nandelll

Ik heb eveneens een Apple TV icm een HD ready tv (Samsung, plasma), echter geen last van strepen. Wellicht toch een andere HDMI kabel (van een betere kwaliteit?) proberen? Suc6!

Bijdrager
    i93Jeffrey

ik heb 8 stipjes die soort van knipperen/bibberen.
    en dit heb ik alleen als ik mijn MacBook via HDMI heb aangesloten.
    Ik heb een LG TV.

Bijdrager
    Pieterr

@Biek: Misschien kun je een foto maken van je TV waarop je die streep ziet en die hier op het forum plaatsen.

Welke TV heb je precies?

Als het een HD Ready TV is, is het waarschijnlijk beter om 720 te kiezen ipv 1080.

Bijdrager
    heroicnonsense

Klinkt als een overscanprobleem. Sommige TV’s hebben dat ook als je een 4:3 uitzending bekijkt zonder “in te zoomen”.

Vaak is het op te lossen vanuit het servicemenu van je toestel. Google eens het typenummer + service menu en probeer of je de overscan kan vergroten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.