One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Webdiensten » Irritante advertenties.

Irritante advertenties.

Profielfoto van JP

JP op 17 juli 2017 #

Elke keer als ik naar een bepaald product zoek op internet zoals onlangs een hanglamp verschijnen er bijna op elke site allerlei advertenties.. De hanglampen vliegen over het scherm.

Hoe kom ik daar vanaf.

Bij voorbaat dank voor reacties.  

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 17 juli 2017 #

Mail het naar Google. Daar verdienen zij namelijk hun geld mee. Kennelijk heb je interesse in hanglampen getooind, dus worden de advertenties die jij te zien krijgt, aangepast op jouw zoekacties. Met als gevolg dat jij dus nu overal ‘het licht ziet’.
Andere tip: installeer een Ad-blocker. Dat scheelt een hoop (overzicht, maar ook laadtijd en internetverkeer)!

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 17 juli 2017 #

Tip 3: gebruik een zoekmachine die je privacy respecteert, zoals DuckDuckGo. Apple ondersteunt het als standaard zoekmachine op zowel iOS als macOS, kijk even in de instellingen van Safari.

In de volgende versie van iOS en macOS krijgt Safari meer geavanceerde beveiliging tegen tracking (zal Google vast blij mee zijn).

Profielfoto van newtastyland

newtastyland op 17 juli 2017 #

Raspberry met pi-hole draaien, ben je ineen keer van reclame af op al je apparaten (hier)

Profielfoto van eierdopje

eierdopje op 17 juli 2017 #

Je zou kunnen proberen de geschiedenis in Safari te deleten. Verder kun je onder instellingen > Safari > geavanceerd > website data alle entries verwijderen. Dat zou verbetering moeten brengen.

Ik zie overigens ook dit langskomen op Apple Communities.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: Je kan je eigen reactie eenvoudig aanpassen. Niet nodig voor elke aanvulling een nieuw bericht aan te maken
Profielfoto van SvS

SvS op 18 juli 2017 #

’n Gratis extra tip naast Adblock;
Als je specifiek op zoek gaat naar een te aanschaffen product, in jouw geval dus een lamp, ga dan ‘incognito’ surfen. Safari -> Archief -> Nieuw Privévenster. Als je deze na het surfen afsluit, ‘vergeet’ het alles en cookies blijven niet achter.

Zo heb ik geen last meer van sneakers op mijn Safarischerm;-)

Profielfoto van JP

JP op 18 juli 2017 #

Allemaal dank voor de reacties. Weer veel geleerd.

Profielfoto van AlmeerMac1

AlmeerMac1 op 18 juli 2017 #

Via de community ben ik Ka-Block! tegen gekomen. Tot nu ben ik er zeer tevreden over.

Profielfoto van EagerB0bNerd

EagerB0bNerd op 18 juli 2017 #

Geschiedenis deleten, zoals eierdopje voorstelt, gaat je niet helpen. Google heeft je allang in kaart gebracht en weet precies wat je interesses zijn en waar je naar op zoek bent. Wat je nodig hebt is een adblocker die tracking verhindert en advertenties blokkeert

Veel adblockers maken zelf geld door toch, tegen betaling, advertenties door te laten.
uBlock doet dat niet, is gratis en open source:

https://www.ublock.org

Thuis gebruik ik pihole, zodat ook de advertenties op de iPad en telefoon geblokkeerd worden, en uBlock.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 18 juli 2017 #

Ook in Privé-modus wordt je WAN-IP gewoon gekoppeld aan je zoekopdrachten. Het enige verschil is dat er lokaal geen bewijs meer voor is.
Wil je niet doodgegooid worden met advertenties (met welk onderwerp dan ook), is de enige oplossing het gebruik van een Ad-blocker (in welke vorm dan ook).

Profielfoto van EagerB0bNerd

EagerB0bNerd op 18 juli 2017 #

Ik heb voor de gein mijn adblocker eens uitgezet, om te kijken hoe erg het is.
Dit is wat ik te zien krijg onder dit draadje. Weet niet goed wat ik ervan moet denken, maar ja, Google weet alles van je dus het zal wel:

Profielfoto van computer space

computer space op 19 juli 2017 #

Gebruik iquick ipv duckduck, die geven normale google resultaten alsof je met een verse pc zou zoeken. duckduck draait dacht ik op mix van zoekproviders met yahoo ala grootste maar zonder google

Over dit topic

Gestart op 17 juli 2017 door JP

Laatste reactie door computer space

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?