7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Julian

Irritant Illustrator probleempje

Klopt het dat in Illustrator 10 (op Jaguar)de shift toets niet meer werkt als manier om perfecte cirkels, vierkanten etc te maken? Ook werkt de shift toets bij mij niet meer om een object bij het slepen in horizontale of verticale richting te fixeren…
    Is het een bug in Illustrator/mijn systeem of heb ik ergens een instelling gemist?

Update: Ik zag net dat de shift toets op mn powerbook wel gewoon zn werk doet, heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn bij mn andere mac (nee, de shift toets doet het wel gewoon:) )

Bijdrager
    DesertDog

kijk even wat je in je prefs hebt aanstaan. lijkt erop dat je shortcuts van een ander programma hebt aanstaan.

Bijdrager
    Lin

heb ik ook weleens gewoon herstarten en hij doet het weer en zo niet gewoon weer proberen. :? als iemand een betere oplossing heeft melden

Bijdrager
    tost

Heb ik ook, en ‘k heb geen betere oplossing dan die van Lin. ’t is héél erg gevaarlijk als je ’t nog niet doorhebt: bij shift-slepen houd ik zowiezo m’n muis zo recht mogelijk en soms is ’t maar 1 of 2 pixels schuin gegaan maar dat is al genoeg om fonts in flash bv. compleet te verkloten – excusez le mot. hoop dat dit opgelost raakt.

Bijdrager
    Syndic
    ”tost”

bij shift-slepen houd ik zowiezo m’n muis zo recht mogelijk en soms is ’t maar 1 of 2 pixels schuin gegaan maar dat is al genoeg om fonts in flash bv. compleet te verkloten – excusez le mot. hoop dat dit opgelost raakt.

Heb je in Flash wel de functie ‘snap to pixels’ aanstaan dan? Daarmee is dat probleem opgelost:D

Bijdrager
    tost

tuurlijk wel, maar dat houd je niet tegen om 1 of 2 pix schuin te slepen als je view op 100% staat en je shift niet werkt;)
    ‘k moet wel toegeven: PRECIES 1 pixel verkeerd. maar wat heb ik daar nu aan?:D

Bijdrager
    tost

ah, okee, ‘k snap wat je bedoeld, dat de fonts dan niet meer blurred staan, heb je gelijk in. ik wil eigenlijk ook en vooral dat alles gewoon staat waar ik het wil, is toch niet te veel gevraagd?:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.