9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Zora la rousse

irritant foutje…

Telkens, na internetten met Safari of mail ophalen met Mail blijft Internetverbinding om de 2 à 3 minuten contact zoeken.

Geen idee meer wat het kan zijn, automatisch updaten uitgezet. Spelletjes verwijderd (ik hou er niet van) en nog wat andere instellingen nagelopen. Als ik Internetverbinding handmatig verbreek verwacht je dat de iBook niet zelf contact gaat opzoeken. Inmiddels trek ik keihard de stekker er uit na het verbreken, om vervolgens met foutmeldingen om m’n oren geslagen te worden dat er geen contact opgenoemen kan worden. Alleen herstarten stopt de cyclus.

’t Heeft me inmiddels al een onprettige telefoonrekening bezorgd. Iemand een idee wat het kan zijn?

Bijdrager
    Ruben

Mail? Staat deze niet op het automatisch checken van nieuwe berichten?

Bijdrager
    Zora la rousse

Mail,
    Controleer op nieuwe berichten: handmatig.

Bijdrager
    Ruben

Ehm… FF denken… Network Time misschien aan staan. Geen idee of die zelf aktie onderneemt om een verbinding met Internet te leggen, maar we proberen gewoon alle opties even uit.:-P Zal nog even verder denken/spitten intussen.

Bijdrager
    Ruben

…of misschien irritante MSN aanstaan? Of iChat. Ook van deze weet ik niet of die vanzelf verbinding maken, maar je weet maar nooit…

Ik zou hoe dan ook voorlopig maar even uitvinken dat je automatisch verbinding wilt maken…

Bijdrager
    Zora la rousse

MSN en iChat nog niet gecontroleerd. Hoort MSN bij de standaard Mac OS X software?

Bijdrager
    Ruben
    ”Zora

Hoort MSN bij de standaard Mac OS X software?

Nee, zeer zeker niet, maar veel mensen die niet weten dat er betere alternatieven zijn gebruiken het toch.:-P ’t Was maar een optie. Verder nog niet veel anders kunnen bedenken. Niemand anders met ideeën? ’t Is voor mij ook maar wat gokken, want ik heb met de Mac eigenlijk nooit met een dial-up provider gewerkt.

Bijdrager
    drscsi

Dat heeft mijn iBook ook.
    Als je even niet op MacOSX.nl bent geweest zoek ie zelf contact.
    Dat is normaal.

:lol: :lol: :lol:

Sorry, kon het niet laten. :wink:

Bijdrager
    Zora la rousse

Ik heb eerlijk gezegd iChat nog niet ingesteld.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.