7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sipke

IR remote werkt wel met Powerpoint, niet met iTunes

Macbook 2008, Mountain Lion, IR remote pairing prima gelukt. Alles werkt prima in Powerpoint. Ik dacht dan kan ik ook volume regelen in iTunes, volgende / vorige track en play/pause. Niets doet het echter. Moet ik ergens iets activeren?

Sleutelbeheerder
    Night

Nee, maar wel ergens instellen dacht ik

Bijdrager
    Sipke

Overal gezocht in de iTunes menu’s. Het enige dat ik tegenkom dat te maken heeft met een remote is de connectie met de nieuwe Remote App om vanaf iPad/iPhone de iTunes bibliotheek te bedienen…..

Heb net een trialversie van Remote Buddy gedownload en dan werkt ie wel met iTunes. Maar dit zou toch ook zonder moeten kunnen? Of heeft Apple miv Lion echt zo ongeveer alle functionaliteit van de oude IR remote laten vallen?

Dat het met Powerpoint nog wel werkt, is dan een schrale troost en wel heel handig voor het geven van presentaties….

Bijdrager
    Niels

IR remote heeft bij mij altijd gewoon gewerkt met iTunes, vanaf Lion tm mavericks. Zal morgen nog even voor je kijken, maar ik begrijp niet dat je de remote uberhaupt hoefde te pairen. Immers, de IR remote die ik los gekocht heb en de IR remote van mijn Apple TV werkten allebei out of the box met mijn MBP.

Bijdrager
    Sipke

Ha Niels, bij voorbaat dank voor het kijken. Ik heb overigens die hele oude kleine versie:
    http://forefront.io/attachments/Apple-Remote.jpeg
    Destijds meegeleverd gekregen met een Late 2006 MBP 17″ die inmiddels de geest gegeven heeft. Pairen heb ik gedaan om te zorgen dat deze remote enkel met de MacBook zou gaan werken en niet met mijn MP.

Bijdrager
    valentijn12

Ik heb ook zo’n oude witte remote, en deze heb ik ook met mijn mbp gepaird zodat de remote van de ATV niet steeds het volume van mijn MBP aanpast. Dit werkt wel gewoon in itunes (en met een app zelfs in spotify). Misschien helpt opnieuw pairen?

Bijdrager
    Sipke

Hoi Valentijn,
    Opnieuw pairen zou ik kunnen proberen. Het rare is alleen dat de remote het prima doet met Powerpoint en nu ik Remote Buddy heb geïnstalleerd werkt dat ook allemaal. Ik laat wel weten wat het resultaat is…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.