7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    bartvanderveer

IPv6 support in OS/X 10.8 ?

Hallo forum leden !

Zijn er al gebruikers met een werkende 10.8 op hun MAC ?

in de huidige 10.7 is er de Airport Configuratie App (versie 5.x) MET IPv6 ondersteuning.
    Apple heeft begin 2012 de Airport applicatie aangepast naar versie 6 en daarin is IPv6 ondersteuning weggehaald (voorlopig..?)

Vraag is nu :
    Welke versie(s) zijn er in 10.8 aanwezig ?

Dank !

Bijdrager
    AppleStef

Waarschijnlijk alleen versie 6. De vraag is dus eerder: Werkt versie 5.6 nog in 10.8?

Bijdrager
    iep

En zie hier een reden waarom webinterfaces toch echt een stuk prettiger zijn. Geen last van bepaalde afhankelijkheden zoals het OS. Overigens zit IPv6 support nog wel in de Airport devices zelf, de configuratie optie voor IPv6 is alleen uit de utility gehaald. Ik heb het idee dat het nog wel terugkomt, de nieuwste Airport Utility versie lijkt nogal onaf.

Bijdrager
    tarun

Ik zie bij 10.8 dat AirPort-configuratieprogramma versie 5.5.3 heeft (d.d. 24-2-2012). Geen idee of dat IPv6 ondersteund. Ik gebruik wel IPv6 maar dan via XS4ALL met een Fritz!Box.

Bijdrager
    cids

Deze vraag heeft niet zo zeer met Mountain Lion te maken maar toch veel meer met de versie/mogelijkheden van de Airport utility…?

Bijdrager
    iep

Airport Utility wordt standaard met OS X meegeleverd. Dan is het wel van belang om te weten welke versie dat is want sinds versie 6 heb je geen IPv6 instelmogelijkheid meer. Als je dat gebruikt is Mountain Lion dus niet zo’n handige keuze als OS.

Bijdrager
    AppleStef

@iep,… Mocht er in Mountain Lion Airport Utility versie 6 zitten dan kun je nog steeds versie 5.6 met de IPv6 instellingen downloaden. Alleen is de vraag of die versie wel werkt in Mountain Lion (10.8) of niet… Kan er iemand hier (met 10.8) dat even uittesten?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.