17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

IPTV aansluiten, netwerk probleem?

Hi,

Ik wil een internet TV doosje (Arris VIP 2952 XS4ALL, KPN) gebruiken.

Via een ethernet kabel van de router, Fritz!box 7581, naar een switch in de woonkamer van deze switch naar het TV doosje, werkt niet goed.

Op de switch zit o.m. ook een AirPort Extreme.

Het draadloze netwerk dat deze AirPort moet leveren werkt zeer slecht, WiFi verbindingen wordt onbruikbaar langzaam, bij het het aanmelden van een nieuwe gebruiker wordt gemeld dat het wachtwoord onjuist is wat niet het geval is.

Wanneer ik ethernetkabel rechtstreeks op het TV doosje aansluit, werkt alles normaal, buiten de switch om dus.

De switch moet wel op het netwerk zitten, al is het maar om de ethernet kabel van de AirPort Extreme aan te sluiten.

De data voor de TV doos brengt dus de switch en wat daar op is aangesloten (merkbaar aan de AirPort Extreme) op hol….

Wat nu?

Bijdrager
    tarun

IPTV vraagt veel data. Ook nog eens met prioriteit (kan niet wachten om een vloeiend beeld te krijgen). Direct aansluiten is dus beter. Waarschijnlijk is de capaciteit van je switch te laag.

Bijdrager
    elwardo

Ja, u moet rechtstreeks verbinding maken en hebt ook een goede verbinding nodig. Controleer ook of uw isp smoren de verbinding.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@tarun,

De oorzaak is niet de hoeveelheid data, (Een videostream vraagt doorgaans niet meer dan 10 Mbs) heb trouwens een prima vloeiend HD beeld.

Over direct aansluiten staat in mijn Topic.

De capaciteit van de switch is ruim voldoende.

@elwardo,

De term “smoren” de verbinding ken ik niet in het Nederlands, nogmaals, zie mijn Topic, ik heb een prima vloeiend HD TV beeld…

Bijdrager
    fred44nl

en wat gebeurt er als je de IPTV-doos met een kabel aansluit op de switch èn de Airport Extreme even weglaat ??

hoe heb je de Airport Extreme ingesteld ??

vóór de switch zit (naar ik aanneem) een modem/router.

dus moet de AE in bridge-modus staan.

en omdat de AE met een kabel wordt aangesloten, moet gekozen worden voor “Maak nieuw netwerk aan”.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 12 april 2019 om 10:01</p>
    De term “smoren” de verbinding ken ik niet in het Nederlands, nogmaals, zie mijn Topic, ik heb een prima vloeiend HD TV beeld…

(Je kunt er wel van uitgaan dat Elwardo niet „roken” bedoelt, wat me trouwens opvalt dat zowel Apple’s woordenboek als Wiktionary niet geven als betekenis.)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@fred44nl,

Als ik de Airport Extreme weglaat heb ik uiteraard geen problemen met de Airport Extreme.

De Airport Extreme is ingesteld zoals je hier hebt omschreven, staat al jaren zo.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Jakko Westerbeke,

Ik gebruik de term “smoren” nooit met betrekking tot een internet verbinding, knijpen zou nog wel kunnen maar is ook bargoens…

Jij leest voor smoren nu ook smoken?

Bijdrager
    Beech

Heb je de mogelijkheid om, zoals op mijn Airport Time Capsule, IGMP-snooping aan te zetten ?

https://discussions.apple.com/thread/7466473

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 12 april 2019 om 11:07</p>
    @fred44nl,

Als ik de Airport Extreme weglaat heb ik uiteraard geen problemen met de Airport Extreme.

maar jouw vraag gaat ook over IPTV.

en hoe is het daarmee, als je dat bedraad aansluit op jouw switch ??

indien gewenst kan IPTV ook op de aangesloten worden.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@fred44nl

maar jouw vraag gaat ook over IPTV.

en hoe is het daarmee, als je dat bedraad aansluit op jouw switch ??

indien gewenst kan IPTV ook op de aangesloten worden.

zie mijn topic, IPTV is geen probleem…

Je laatste zin begrijp ik niet..

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 12 april 2019 om 12:48</p>
    zie mijn topic, IPTV is geen probleem…

Je laatste zin begrijp ik niet..

dat had moeten zijn: “indien gewenst kan IPTV ook op AE de aangesloten worden.”

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@beech,

Dat is de oplossing IGMP aanzetten….

Het werkt nu als een T (trein)…

Ik heb de klok wel eens horen luiden over  IGMP, dacht de je daar een vlan voor moest gebruiken, dat heb ik niet..

Mocht je het kort hier kunnen verklaren zou dat leerzaam zijn.

Vast bedank, ook namens de rest op OMT.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@fred44nl,

dat had moeten zijn: “indien gewenst kan IPTV ook op AE de aangesloten worden.”

Ik denk dat dat technisch gezien geen verschil gemaakt zou hebben, komt neer op als een extra poort gebruiken..

Maarrrrrr het probleem is opgelost, dankzij de reactie van @beech, op de AE IGMP aanzetten was de trick….

Bijdrager
    Beech

Mooi, ik heb daar ook veel problemen mee gehad toen ik moest overstappen op KPN. Veel op het KPN-forum rondgestruind. Deze geeft denk ik voldoende uitleg, vooral dit zinnetje: De eigen router zal dan wel IGMP snooping moeten ondersteunen om te voorkomen dat de TV streams via wifi gebroadcast worden. Vrijwel elke wifi zender zal van zo’n broadcast “plat gaan”: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983

Bijdrager
    Beech

Ik moet alleen in de Experiabox portforwarding nog instellen om mijn IP-camera’s werkend te krijgen, die zijn nog ingesteld op mijn TC, met 10.0.enz.

Bijdrager
    polansky

Dat gaat niet zondermeer. IPTV gaat over een ander type verbinding.
    Je zult een vrij uitgebreide switch moeten gebruiken om de VLAN verbinding te ‘ontwarren’ zullen we maar zeggen.

Hier kun je zien hoe het werkt:

https://netwerkje.com

Als je het dan eindelijk voor elkaar hebt, houd er dan rekening mee dat alsnog een aantal diensten mogelijk niet zullen werken.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.