30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    permafrost

Iphone SE kopen?

Ik denk erover een Iphone SE te kopen. Ik heb geen smartphone, het is mn eerste. Ik vind het ontwerp prachtig, de prijs is gunstig, alleen, komt er niet binnenkort een nieuwe SE en hoe lang wordt de huidige ondersteund? Is het een geschikte koop nu?

Bijdrager
    Wiki Post
    Bijdrager
    Q-collective

Er is geen informatie op een volgend SE model. Alle speculaties gaan op dit moment over de grotere 7s en “8”. Het zou wel prachtig zijn als er een SE2 zou komen.

Qua ondersteuning zit je goed bij Apple: alle modellen worden meestal van 5 jaar software updates voorzien vanaf release (dus, ik verwacht tot 2021) en voor softwarematige problemen kun je vrijwel altijd bij de helpdesk van Apple terecht.

Ik heb er zelf ook een en ben er erg blij mee:)

Bijdrager
    Hydræ

Het is helemaal nú een geschikte koop omdat de SE al een poosje op de markt is en de prijzen zijn gedaald. Mocht er een nieuwe SE komen dan zal deze vermoedelijk meer geheugen hebben, en duurder natuurlijk.

Bijdrager
    SvS

Is het een geschikte koop nu?

Ik zeg: ja

Inactief
    Anoniem

Let wel op dat je een iPhone koopt, en geen Ipone, die laatste is een slechte namaak. :wink:

Bijdrager
    permafrost

natuurlijk, iPhone, te enthousiast getypt

Hoe zit het overigens met de gb’s , is 128 GB aan te raden? De prijs is gunstig

Bijdrager
    Q-collective
    permafrost op 18 juli 2017

Aangezien het je eerste smartphone ooit is, moet je je afvragen of je daar de volledige potentie van gaat gebruiken. Ga je veel foto’s en video’s maken, is het wel een idee ja.

Ik heb zelf de 64GB variant en gebruik na een jaar nog lang niet alles van.

Bijdrager
    SvS

Voor ’n beetje appen en social media is 32gb ruim voldoende.
    Ga je veel gamen en films, foto(bewerking) opdoen, dan ‘iets’ meer.

Bijdrager
    permafrost

Nou ja, bijkomend is dat mn iPod 16GB altijd vol is en ik regelmatig denk “was er maar een iPod met 100Bg, zodat ik niet steeds muziek eraf en erop moet zetten” . Die iPod die er nu wel bestaat, waar veel op kan, maar die een telefoon is zonder dat je ermee kunt bellen is bijna net zo duur als een telefoon waar je wel mee kunt bellen.

Bijdrager
    fixar
    permafrost op 18 juli 2017

Als je al je muziek er op wil zetten (als in fysiek, want met Apple Music en Spotify is natuurlijk ook veel mogelijk) dan kun je voor de 128 gaan. Prima opvolger van je iPod… Wel benieuwd wat de gunstige prijs is.

Bijdrager
    Hermanko

AMAC : iPhone SE 32 GB da’s idd niet duur..

Bijdrager
    bartb112

Mocht je een abbo erbij nodig zijn kijk eens bij Hollandsnieuwe daar is de SE pas scherp geprijsd.

Bijdrager
    SvS
    bartb112 op 18 juli 2017

Mocht je een abbo erbij nodig zijn kijk eens bij Hollandsnieuwe daar is de SE pas scherp geprijsd.

In Limburg was dat mij erg tegengevallen, misschien is dekkingsgebied nu beter bij HN. Maar goedkoop is niet altijd even goed.

En ja, als je toen al regelmatig dacht dat er 100GB aan boord had moeten zitten, zou ik mijn antwoord al weten -> 128GB dus.
    SE kun je ook prima zien als iPod met SIM kaart erin. O, je kunt er ook nog mee appen:-P

Sleutelbeheerder
    Night

HollandsNieuwe maakt gebruik van het Vodafone netwerk, dat landelijk toch een redelijk goede dekking zou moeten hebben…

https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml?cmpid=00354_49956

Bijdrager
    sees

Misschien een ander alternatief, via Tele2..

Ik betaal nu € 41,-, maar dan wel voor de SE 64 Gig van vorig jaar.. nu dus hetzelfde voor het 128 Gb model..
    Maar dan wel voor onbeperkt data, gesprek en sms. (€ 25,= voor sim abonnement..)
    onbeperkt data = 5 Gig per dag..:)

Bijdrager
    permafrost

Zijn er voordelen voor een abonnement plus telefoon? Wat zijn nadelen?

Bijdrager
    bartb112

Kom toch even terug op Hollandsnieuwe daar kost de SE 32GB 215,- in een keer ! of 9 euro per maand. Of de 128 GB 360,- in een keer.
    En is in je buurt Vodafone netwerk goed dan is Hollandsnieuwe ook goed.
    Ben al 4 jaar lid van deze club en net weer verlengt voor 2 jaar, mocht het niet goed zijn deed ik dat echt niet.

Bijdrager
    SvS

1) Als je nog geen hypotheek of lening hebt lopen, en je bent van plan deze in nabije toekomst te afsluiten kan telefoonabonnement nadelig uitpakken voor het berekenen van de lening (BKR registratie). De rest… ja, verder de hogere maandelijks lasten natuurlijk.

2) Bereken aanschafprijs iphone + 24 mnd (of 12) maanden sim only abonnement en vergelijk deze met abonnement+tel over hetzelfde periode. Soms is verschil schrikbarend groot en kun je beter los doen. Conclusie kun je zelf trekken na het rondkijken en berekenen. Voor de rest zijn er eigenlijk geen grote voor-/nadelen.

Bijdrager
    KarelWillem

Kun je in één keer je toestel betalen, dan moet je dat altijd doen.
    Zoals hierboven al gemeld, wordt de afbetaling van je toestel gezien als lening. En hoe minder je er daarvan hebt, hoe beter.:)

Maar… Hollandsnieuwe sponsort die iPhone natuurlijk wél stiekem om klanten te trekken. Tel je het goedkoopste abonnement en de toestelprijs nml. bij elkaar op, dan kom je na 24 maanden ruwweg op de prijs die Apple vraagt voor de kale SE, zònder abonnement.

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    Q-collective
    Bijdrager
    permafrost

hartelijk dank allemaal !

Bijdrager
    kris251069

Zowel mijn vrouw als mijn dochter hebben er ėėn en zijn er uiterst tevreden over. Reden? Apple kwaliteit en gebruiksgemak (iOS) aan een relatief budget prijsje (naar Apple’s normen). En ik denk dat zij geen uitzondering zijn. Veel mensen willen een iPhone maar kunnen of willen er geen 1000 Euro aan besteden. De iPhone SE is de gulden middenweg. Apple’s iOS, zeer degelijke hardware en een mooie prijsstelling. De markt voor de SE is groot.

Bijdrager
    permafrost

Hé, kris251069, daar las ik bijna overheen: “zowel mijn vrouw als dochter” …. wat betekent dat? Net zoals vrouwen die altijd een kleiner autotje hebben dan hun man? Is de se eigenlijk te klein? Of bedoel je de meeste mensen om mij heen hebben er één?

Bijdrager
    KarelWillem

Hij bedoeld dat zowel zijn vrouw als zijn dochter er één hebben.

Dat betekent het denk ik.

Bijdrager
    kris251069

@permafrost
    Ik vind de SE voor mij persoonlijk te klein maar heb daar ook een goede reden voor. Ik heb nl. erg slechte ogen. Heb een iPhone 6 Plus en zelfs met bril op de snoet heb ik het soms moeilijk om een tekst te lezen. Daarbovenop vind ik dat groot scherm eigenlijk ook gewoon aangenaam, waarschijnlijk gewoonte.

De hoofdreden dat vrouw en dochter naar de SE zijn gegaan heeft in eerste instantie te maken met de prijszetting. Dochter studeert nog en heeft dit betaald met geld afkomstig van een studentenbaantje en mijn vrouw heeft die cadeau gekregen van mij maar in ben ook geen Rockefeller hé.

Verder vinden beiden en het design en de grootte prima. Ik denk niet dat zij zelfs meer blij zouden zijn met een groter model. Of dat nu iets typisch vrouwelijks is of niet laat ik in het midden. Heb er geen idee van en wil zeker geen seksistische opmerkingen maken. Stel alleen vast aan de hand van beide gevallen in mijn directe omgeving. Misschien is het puur toeval.

Ik denk dat het een idiote beslissing zou zijn van Apple om dit (“budget”) model te laten vallen vanuit de filosofie van kannibalisatie en er van uitgaande dat als ze de SE dumpen dat mensen dan wel automatisch voor een duurder model gaan. Zowel dochter als vrouw hebben nooit een iPhone hiervoor gehad net omdat het te duur was. De SE, toch ook weer niet echt goedkoop, heeft hen dan toch uiteindelijk over de streep getrokken . Ok, die van de vrouw was een cadeau van mijn maar het heeft mij ook over de streep getrokken om eens iets speciaals te geven (ziende vanuit een bescheiden salaris).
    Ik denk dat ik in dat budget aspect absoluut geen uitzondering ben.

En dan heb je nog de andere kant van de SE markt die wel meer kan of wil uitgeven maar gewoon het kleiner formaat zo goed vindt. Die zijn er ook met hopen hé.

En de SE is ook qua technische specificaties (processor, …) een heel goed toestel dat gegarandeerd jaren meekan.

Bijdrager
    SvS

Yep. Helemaal eens met @kris-ennogwat.
    Hoop dat kris-ennogwat lettergrootte bij de instellingen heeft aangepast, want dat kan. Misschien voor jou toch nog steeds moeizaam, maar Apple heeft ook rekening gehouden met slechtzienden.

PS Ik ken genoeg mannen die ook voor SE gingen.;-)

Bijdrager
    Bart119

@SvS,

Inderdaad, ik heb een SE, en aangezien ik er tevreden van ben heeft mijn vader ook een SE gekocht als eerste smartphone. En dat terwijl we alle 2 “kolenschoppen van handen” hebben.

Ik heb het niet zo op het overzetboot-formaat van telefoons, en dat was voor mij de reden van van android naar iOS over te gaan. Er is bij mijn weten geen enkele compacte android telefoon met fatsoenlijke spec’s terwijl de iPhone SE prima onderdelen onder de motorkap heeft.

Bijdrager
    JJmac

Valt mij alleen op dat de nieuwe 32Gb warmer wordt dan de 16Gb.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.