5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Matthieu

iPone en iCal; en de rest?

Met veel plezier gekeken naar de introductie van de iPhone. Ik heb nu een 750v; op zich ok, maar inderdaad “not so smart”. Alhoewel, la Jobs had het wel vaak over de 750v (the smartphone to beat?).

Wat echt mooi zou zijn als de iPhone in staat zou zijn om met verschillende agenda’s te synchroniseren. Ik werk voor verschillende organisaties tegelijkertijd. En allemaal willen ze dat je met een pda rondloopt, zodat ze makkelijk afspraken kunnen plannen. Voorzichtig doe ik dan de suggestie dat zij wel met de Treo mogen syncen. Dan stuit je op een muur van onwillige systeembeheerders, vaste regels over het gebruik van software etc…Met als resultaat dat ik regelmatig met 3(!) pda’s rondloop…..We hebben het dus over 2007….:x

Is er nou geen applicatie te verzinnen die als een soort “bridge” tussen de verschillende agenda’s kan werken. Eentje die ik kan “instellen”; bijvoorbeeld ’s avonds en in het weekend syncen met de thuis mac, op ma, di en do met klant x en op woe en vrijdag met klant y?

Of….is er misschien al wat??

Bijdrager
    Juch

Bijdrager
    Matthieu
    ”Juch”

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=94269

Dank, en eens. We kunnen speculeren tot Sint Juttemis over de spec’s van de iPhone, maar voorlopig is hij er niet!

Toch zou je mogen verwachten dat ook de huidige generatie smartphones met meerdere agenda’s zou kunnen synchroniseren. En als de fabrikanten er zelf niet opkomen, dan blijft het raar dat een third party (bijvoorbeeld pocketmac of markspace) niet in dat gat is gesprongen. …Dat kan twee dingen betekenen; 1) ze zijn zelf nog niet op die vraag gekomen of 2) het is technisch niet uitvoerbaar.

Ik ben benieuwd

Bijdrager
    Xigh
    ”Matthieu”
    ”Juch”

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=94269

Dank, en eens. We kunnen speculeren tot Sint Juttemis over de spec’s van de iPhone, maar voorlopig is hij er niet!

Toch zou je mogen verwachten dat ook de huidige generatie smartphones met meerdere agenda’s zou kunnen synchroniseren. En als de fabrikanten er zelf niet opkomen, dan blijft het raar dat een third party (bijvoorbeeld pocketmac of markspace) niet in dat gat is gesprongen. …Dat kan twee dingen betekenen; 1) ze zijn zelf nog niet op die vraag gekomen of 2) het is technisch niet uitvoerbaar.

Ik ben benieuwd

Ik weet het precieze er niet van, maar ik kan wel een paar simpele oplossingen bedenken. Namelijk je zet 3 keer hetzelfde 3d party agenda programma op je telefoon (is wel beetje werk om drie verschillende agenda’s te kunnen installeren, maar niet onmogelijk). Iedere agenda stel je dan in om met een bepaalde agenda te syncen.
    En een andere optie is om met het kleurensysteem te werken. De p910i neemt het kleurenschema voor de agenda over van iCal. Dus bijvoorbeeld bedrijf1 synct met groen, de andere met rood.

Als dit niet helemaal is wat je bedoelt kun je eens een berichtje sturen naar bijvoorbeeld Psiloc, die richt zich vooral op dit soort oplossingen.

Bijdrager
    Griffendahl

Je kan toch gewoon in iSync selecteren welke agenda je wel en niet wilt syncen… ??

Ik sync mijn telefoon al (P910i) al jaren op die manier. Zo kan je met zoveel comps syncen als je wilt. gewoon ff voor elk een eigen ‘agenda’ maken en in de betreffende computer op iSync instellen welke agenda je wilt syncen met je telefoon.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.