6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Mark

iPod/Mac ads op iPod ‘hakkelig’

Ik heb laatst een iPod nano voor mijn vriendin gekocht en wilde daar de tv-reclames van de iPod en een tv-reclame van Coldplay opzetten die ik gedownload had van de Apple website. Nou bleek dus dat de films die ik gedownload had niet rechtstreeks te kopieren zijn naar de iPod of mijn eigen iPhone. De melding die ik in iTunes te zien krijg zegt dat het bestandsformaat niet afspeelbaar is op het doel apparaat.

Wanneer ik de filmpjes converteer naar een ander formaat, bijvoorbeeld MP4 of M4V krijgen de filmpjes in een keer een heel ‘hakkelig’ bestaan. De beelden zijn niet meer heerlijk vloeiend als in de originele filmpjes te zien is, maar heel akelig hakkelig.

Wie kan me een antwoord geven waarom dit gebeurt en wat ik eraan kan doen? Het enige wat ik wil doen is de originele bestanden van Apple kopieren naar mijn iPhone en mijn vriendin’s iPod Nano.

Bijdrager
    Josebo.

Waar heb je mee geconverteerd als ik vragen mag? Waarschijnlijk is het daar fout gegaan, aangezien het filmpje eerst wel gewoon goed was…

Bijdrager
    Mr.Mark

Ik heb het geprobeerd met mijn standaard programma Visualhub, en daarna nog verschillende keren met verschillende instellingen met Quicktime. Ook daar geen succes, maar alleen hetzelfde resultaat.
    Wanneer ik straks thuis kom zal ik Handbrake ook eens een draai geven en het daarmee proberen. Die kwam ik net tegen en was ik nog niet opgekomen om te proberen.

Bijdrager
    macjk

handbrake gaat je ook niet lukken daar kan je aleen dvd’s in stoppen als ik het goed heb.

Inactief
    Anoniem
    ”Mr.Mark”

Ik heb het geprobeerd met mijn standaard programma Visualhub, en daarna nog verschillende keren met verschillende instellingen met Quicktime. (…)

Maar iTunes biedt zelf de mogelijkheid om filmpjes om te zetten: ‘versie voor ipod of iphone’ en ‘versie voor Apple TV’.
    Gewoon in het menu onder geavanceerd. Werkt dat dan niet? :?

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”thijs_ganger”
    ”Mr.Mark”

Ik heb het geprobeerd met mijn standaard programma Visualhub, en daarna nog verschillende keren met verschillende instellingen met Quicktime. (…)

Maar iTunes biedt zelf de mogelijkheid om filmpjes om te zetten: ‘versie voor ipod of iphone’ en ‘versie voor Apple TV’.
    Gewoon in het menu onder geavanceerd. Werkt dat dan niet? :?

Dan krijg ik hetzelfde effect als wanneer ik het met Quicktime of Visualhub doe. Ook het hakkelige effect.

Iemand misschien ervaring met Roxio Crunch?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.