10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

iPod zonder iTunes

Vandaag luisterde ik in mijn auto naar mijn iPod, en opeens was de batterij leeg. Dus ik dacht, eens kijken of ik hem kan opladen via de USB port op mijn werk (op een PC, zonder iTunes). Ik plug de iPod in, en krijg een berichtje dat er nieuwe hardware is gedetecteerd. Vervolgens een scherm waarin wordt gevraagd of ik Windows Media Player wil openen. En verdraaid, daar staan al mijn nummers, en ik kan er gewoon naar luisteren zonder dat er iTunes op de PC staat.

:)

Bijdrager
    Jasper

kon je er ook nummers mee op de ipod zetten?

Bijdrager
    klaus

Volgens mij merkt hij gewoon aan het soort bestanden dat hij windows media player dient te openen. Dat heb je nu ook als je bijv een cd instopt, dan komt er een dialoogvenster met iets ala “wat wil je doen?”.

Beheer van je iPod zal niet lukken, of wat dacht je Jasper?:-)

Inactief
    Anoniem

Ik heb natuurlijk geen nummers op mijn PC op werk staan :evil:

Bijdrager
    petermac

Jamaar dan nog, als je die nummers kan afspelen, moet het toch ook mogelijk zijn om ze ermee van de iPod te halen.

Kan windows media player dus de beveiliging van de iPod breken?

Bijdrager
    klaus

Er is helemaal geen beveiliging op gewone mp3’s hoor.

AAC met drm zal hij niet kunnen afspelen. Verder kan je in de harde schijf-modus op pc gewoon de liedjes terugvinden op de iPod en kopieren. Geen ander programma nodig..

Bijdrager
    joffrie

De nieuwe Windows Media Player voor Windows, die trekt dan ook wel erg hard op iTunes 7. Alleen Coverflow hebben ze niet, maar verder trekt het er verdomd hard op.

Je kan je dan vraag stellen, wie van wie heeft gekopieerd?

Inactief
    Anoniem

Hopelijk wordt de batterij tenminste opgeladen, want daar ging het mij in eerste instantie om.

Bijdrager
    Nikita

Het afspelen lijkt me inderdaad niet zo verwonderlijk, WMP kijkt schijnbaar ook keurig in de submappen, waar je muziek staat op de iPod. Het erop zetten van muziek zal niet gaan werken denk ik, tenzij WMP ook de database van de iPod kan bijwerken om ‘m naar de liedjes te wijzen.

Bijdrager
    tetouanito

Als je je iPod wilt gebruiken zonder iTunes kan dat ook door gewoon naar “Deze Computer” te gaan en dan naar je iPod zoeken die bij mij de ”G:”station heet. Je gaat dan naar extra bovenaan je menubalk en klikt op mapopties. Je opent de tabblad weergave en zoekt naar de optie: “Verborgen bestanden en mappen weergeven.”

Nu kan je gewoon op je iPod zien welke nummers je erop hebt staan en kunt ook de nummers naar je PC terug kopieren.

Voor de Windows gebruikers trouwens.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.