11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    DekayONE

iPod ziet geen muziek meer

Ik heb onlangs een crash gehad op mijn MBP (late 2007, OSX Tiger) en heb vanaf een back-up alles weer teruggezet.

Na het koppelen van mijn iPod Nano 3rd gen om hem op te laden, kreeg ik een foutmelding dat hij niet kon synchroniseren. Verder geen aandacht aan besteed, omdat ik er tot dusverre geen nieuwe muziek op wilde.

Maar nu dat wel het geval is, functioneert mijn iPod niet meer zoals hij zou moeten. Ik heb de laatste versie van iTunes en heb de iPod hersteld naar fabrieksinstellingen. Ook is de software op de iPod geupdate naar de laatste versie.

Wanneer ik koppel met iTunes en kies voor synchroniseren, dan vult iTunes mijn iPod en gedurende dit proces geeft iTunes ook netjes weer hoeveel muziek, video, other, etc er op de iPod terecht komt. Maar zodra dit hele process klaar is, geeft mijn iPod aan dat er geen muziek, video, etc. op staat. Wel geeft hij aan dat hij “gevuld” is met other. Maar wat dat dan precies is, geeft hij niet weer.

Heb even gezocht en gegoogled, maar de meeste topics hierover geven aan dat wanneer ik de iPod via iTunes herstel, dat dat de truuk zou moeten zijn om de boel weer aan de praat te krijgen. Maar dat is helaas niet het geval.

Iemand een bruikbaar idee voor dit euvel?

Bijdrager
    arieboomsma

Heb hetzelfde gehad met een iPod Nano. Heb helaas geen oplossing voor het euvel. De iPod is inmiddels vervangen door een andere :/ Mocht er toch een workaround zijn, dan hoor ik het graag, dan heb ik er weer een iPod bij.

Bijdrager
    Ostinato

Probeer eens om je iPod aan iTunes te hangen. Selecteer de iPod in iTunes. Als je mazzel hebt, zie je de muziek als je op het pijltje naast de naam van je iPod klikt. Speel in de muzieklijst van je iPod een nummer af. Maak eventueel een playlist aan op je iPod (in iTunes). Sync opnieuw. Ik heb begrepen dat dit wel eens werkt.

Verder:
    http://support.apple.com/kb/TA27659?viewlocale=en_US
    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081017141315AA8I3zR

Bijdrager
    DekayONE

Ik wordt er gek van! Wanneer ik de iPod op de PB G4 van mijn vrouw synchroniseer, dan ziet mijn iPod de muziek wel. Nu heeft zij een andere versie van iTunes, dus heb ik op mijn MBP iTunes verwijderd en dezelfde versie als die van mijn vrouw geïnstalleerd.

Maar op mijn MBP krijg ik hetzelfde niet voor elkaar…

Dus ligt het waarschijnlijk niet aan iTunes, maar aan mijn MBP. Maar waar dan precies het probleem zit, Joost mag het weten…

Bijdrager
    Ostinato

Je kan toch niet met twee iTunes-libraries synchroniseren? Of begrijp ik je verkeerd?

Ik zou proberen om je Nano te resetten en dan nog eens synchroniseren met jouw iTunes.

Bijdrager
    DekayONE

Wanneer ik hem aan de PB van mijn vrouw hang, geeft ie natuurlijk idd aan dat de iPod niet kan syncen. Maar als ik hem daarna reset, wis en dan vanuit de PB vul met muziek, dan functioneert hij zoals het moet.

Doe ik ditzelfde daarna met mijn eigen MBP, dan herkent hij de muziek weer niet.

Dus heb ik nu geprobeerd om mijn muziekbibliotheek te delen over het netwerk. Nu ziet de ik in iTunes van mijn vrouw links in de kolom de gedeelde muziekbibliotheek wel staan, maar kan ik er geen verbinding mee maken. Krijg dan de melding dat er momenteel geen verbinding mogelijk is met mijn muziekbibliotheek.

Dus die optie wil ook niet lukken.

In het ergste geval kan ik mijn muziekbibliotheek kopieren naar de PB en dan iTunes bij het opstarten laten kiezen welke bibliotheek opgestart wordt, maar dat is eigenlijk nogal omslachtig.

Snap ook niet waarom het niet lukt.

Zouden ze bij een Applestore zoiets kunnen repareren misschien?

Bijdrager
    Ostinato

Heb je geen megagrote bestanden in je iTunes staan die die probeert te syncen? Films of zo?

Het lijkt me sterk dat het een hardwareprobleem is.

Bijdrager
    DekayONE

Nope. Geen films, alleen muziek.

Bijdrager
    DekayONE

Maar het is toch vreemd dat mijn iPod op de Powerbook G4 wel synchroniseert en de muziek weergeeft, terwijl hij op mijn MacBook Pro (met dezelfde versie van iTunes) dit niet voor elkaar krijgt?

Bijdrager
    Ostinato

Ja, inderdaad vreemd. Ik zou proberen om eens één nummer of één album te synchroniseren, kijken of dat wel zichtbaar wordt op de iPod. En kabeltjes in Mac en iPod of dock even loshalen en opnieuw vastzetten.

En desnoods toch maar even naar een Apple-reseller.

Bijdrager
    DekayONE

Heb dat al allemaal geprobeerd. Heb inmiddels al van verschillende mensen met zowel iPods als iPhones gelezen dat ik niet de enige ben met dit probleem hier.

Maar ook hier geen werkende oplossing voor me.

Misschien eens kijken of het via windows zal lukken…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.