11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Messenjah

iPod wordt herkend maar niet in iTunes

Hallo mensen, ik heb een probleem. Mijn 4e generatie 60GB iPod Photo heeft kuren.

Probleem: als ik hem via de usb-draad in mijn computer plug (Windows XP, sorry) hoor ik “toedoeloenk” zoals het hoort, en zie ik hem in “Deze Computer”. iTunes opent zelfs, maar verder gebeurt er niks. Ik zie nergens in iTunes mijn iPod.

Ik heb vervolgens de iPod herstelt met de iPod updater. Nu doet hij precies hetzelfde. Máár, SOMS komt hij wel tevoorschijn in iTunes. Dan juig ik even. Dan gaat hij hem bijwerken, en komt iTunes met deze melding:

“Het kopiëren naar de schijf IPOD is mislukt. Er kan niet van de schijf worden gelezen of naar de schijf worden geschreven.”

Soms als hij niet in iTunes tevoorschijn komt, komt er na 2 minuten ofzo een melding dat de iPod met de updater software herstelt moet worden. Dan druk ik op bijwerken en dan loop het programma vast.

Ik heb alles op de Apple support pagina gedaan (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93716) maar niks werkt. Heeft iemand nog een idee?

Ik begrijp dat dit een Mac OS forum is, maar ik kan gewoon geen ander forum bedenken waar ik dit soort vragen kan stellen.

Bijdrager
    jopie huizinga

citaat uit de code van deze site:

“Vragen over Windows in een Microsoft-omgeving mogen dus niet, maar een vraag over hoe een Mac in een Windows-omgeving te integreren weer wel.”

dus ik verwacht een slotje…

Bijdrager
    @iMen

dat is niet waar, je mag wel vragen stellen maar je moet er niet van uit gaan dat er zoveel mensen zijn die met windows werken,(ik wel).
    en ga nou niet weer beginnen dat we hem niet kunnen helpen want die discussie hebben we al heel vaak gehad.

mischien iTunes op nieuw downloaden??
    anders zou ik het niet weten

Bijdrager
    poging2

Mmm, klinkt alsof er ergens een contact niet wordt gemaakt, waar dat wel zou moeten.

Je kunt natuurlijk proberen iTunes er opnieuw op te zetten. Je kunt controleren of je je iPod rechtstreeks hebt aangesloten, of via een verlengstukje of een externe schijf. Je kunt een andere usb poort proberen. En je kunt het eens met een andere iPod proberen, en/of je iPod aan een andere computer hangen.

Zo heb je in ieder geval wat meer informatie over welk schakeltje in de ketting dwars ligt. Dat Windows in alle gevallen wel contact maakt, en iTunes bijvoorbeeld niet, zegt mij nog niet zoveel. Als ik, bij wijze van spreken m’n vinger in een usb poort duw, ziet Windows mij ook. Windows…heeft een speciale kijk op de zaken.

Succes, hopelijk ligt het niet aan je iPod.

Bijdrager
    jopie huizinga
    ”@iMen”

dat is niet waar

wat wel waar is en niet waar… misschien bedoel je dat er andere windowsgebruikers zijn in dit forum die bereid zijn om Messenjah te helpen, dat blijkt waar te zijn.
    check nog eens de etiquette: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=9347

Bijdrager
    NArthurNO

Probeer de software updater (de nieuwste) is te downloaden en te instaleren. Bij mij werkt het meestal dan weer.. zovaak gedonder met die stomme winhoos en ipod lijkt wel of ze elkaar echt niet mogen :cry:

Bijdrager
    505
    ”jopie

citaat uit de code van deze site:

“Vragen over Windows in een Microsoft-omgeving mogen dus niet, maar een vraag over hoe een Mac in een Windows-omgeving te integreren weer wel.”

dus ik verwacht een slotje…

iTunes is toch van Apple, en wat denk je van een iPod… 8)

Heb dit probleem ook weleens, Messenjah, soms helpt een restard wel. Of gewoon geduld hebben en een paar keer opnieuw proberen.

Bijdrager
    @iMen

koffiekopje, dat wil mensenjah weten, ik heb dat probleem niet:P

Bijdrager
    505
    ”@iMen”

koffiekopje, dat wil mensenjah weten, ik heb dat probleem niet:P

Oh, sorry.. Was even niet echt aan het opletten, was vroeg vanochtend. :P

Bijdrager
    Messenjah

Bedankt voor al jullie hulp! Toch lijkt niks te werken. Mijn iPod heb ik al vaak herstelt. iTunes opnieuw geïnstalleerd. Vandaag heb ik een kabeltje van een vriend gebruikt. Weer niet. Ik denk dus dat het aan de iPod zelf ligt. Misschien is de dock connecter niet meer goed. Ik denk dat ik maar de garantie ga gebruiken.

Toch bedankt!

Bijdrager
    JDVM

Had dit probleem ook:
    Ik heb er gewoon een autorun opgezet, die zodra ik m’n iPod aansluit iPodHelper.exe en iTunesHelper.exe opstart:

”autorun.inf”

[autorun]
    open=ipodhelper.exe

Plak dit in kladblok, sla het op je iPod op als Autorun.inf (Root, dus niet ín een map).
    Dit betekent dat het géén .txt moet worden
    Kopiëer dan iPodHelper.exe naar je iPod (Root, dus niet ergens ín een map)

(Als je ook nog een leuk icoontje wil, zet je die op je iPod (Root, dus niet ergens ín een map), en voer je in het autorun.inf bestand dit in:

icon=blabla.ico

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.