28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Rising Sun

iPod word inene niet herkend

Hy,

ik heb sins 4 dagen een iPod mini 4gb,

nu draait hij de hele tijd perfect. Maar sinds vandaag als ik hem op een willekeurige pc aansluit wil hij alleen opladen en word hij niet herkend, zelfs niet door iTunes:cry:

Ik krijg alleen een groot batterij logo, en hij start de ipod zelf op uit de sluimelstand, heb al geprobeerd te resetten via ipod menu moch niks baten,

Toen ipod herstellen via ipod software geeft hij aan dat er geen ipod geconnected is

Toen ipod software en itunes opnieuw installeren, als hij vraagt om de ipod te connecten en ik doe het merkt hij het niet

Ik baal hier verschikkelijk van, vooral omdat ik hem niet naar de winkel wil brengen i.v.m vertrouwelijke informatie op de iPod en ik het nu niet eens kan deleten.

Greetz Nick:cry:

Bijdrager
    WouterP

Heb je hem soms zo ingesteld op je Mac dat PC’s hem niet kunnen herkennen? je moet hem eens in je Mac stoppen, en dan eens kijken wat je aan de instellingen kan wijzigen, misschien via iSync? Ik weet het niet hoor want eeh ik heb er zelf geen maar dit hoorde ik eens een keertje van iemand: Dat je hem zo kon instellen op je Mac dat hij niet meer herkend zou worden door PC’s ofzo. Moet je maar eens naar zoeken.
    Succes!
    Wouter

Bijdrager
    Rising Sun

Ik heb geen eens een mac:wink: :sealed:

Wel raar dit zo inene:cry:

Bijdrager
    MNM

Al geprobeerd door de software opnieuw in te stellen??

Bijdrager
    Rising Sun

heb nunet reset settings gedaan in het ipod menu, werkt ook niet:(

Bijdrager
    Rising Sun

Als ik de ipod aansluit gebeurt er niks behalve dat er staat opladen en dan grote batterij die aan het opladen is…

wat ook raar is is dat las ik de ipod software run, hij zegt dat er geen ipod is aangesloten zelfde geld voor iTunes (op andere computer proberen maakt geen verschil):cry:

Bijdrager
    MNM

maar heb je de settings gereset op je ipod of op de computer want anders moet je proebren de software op de computer opnieuw in te stellen

Bijdrager
    Rising Sun

ik zeg net dat als ik hem aansluit en via iupod software wil herstellen hij niet eens zegt da er een ipod is aangesloten

ik ga nu alles uninstallen en weer herinstallen:evil:

Bijdrager
    MNM

dat bedoel ik.. haha

misverstandje,, maar anders weet ik het ook niet. Succes!

Bijdrager
    Rising Sun

als het niet werkt ga ik morgen meteen terug naar de winkel en vraag ik per direct een nieuwe
    (maar dan een silvere en geen blauwe:P )

Bijdrager
    MNM

haha,, tja kan ook..

Of gewoon een apple computer kopen, scheelt een hoop leed:wink:

Bijdrager
    Rising Sun

ook nu als het installatieprogramma vraagt om de ipod aan te sluiten merkt hij het niet als ik hem aansluit:cry:

Bijdrager
    MNM

Dan zou ik inderdaad terug gaan of terugsturen of bellen naar helpdesk bellen

Bijdrager
    J-roen

Heb je ook al geprobeerd om hem aan een andere USB-poort te hangen? Ik heb wel eens gelezen dat ook nog wel eens wil schelen.

Bijdrager
    Rising Sun

ik heb het nu al op3 verschillende computers geprobeerd:wink: dus daar zal het niet aan liggen lijkt mij:(

Bijdrager
    lowfi

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61771

staat een boel op de apple support pages. zeker over de ipod aangezien ze daar zoveel gezeik mee hebben:P

Bijdrager
    Rising Sun

Ik begin kwaad te worden op apple:cry: soms bleef mijn ipod al hangen, maar ik dacht van, boeie hij werkt:lol:

Bijdrager
    rrrichie

Het enige wat je nog kan = proberen is hem in de “hard disk” mode te zetten.

Koppel de mini los.
    1. Doe een reset (menu en select)
    2. Dan direct select en volgende toets ingedrukt houden.

Je krijgt dan OK To Disconnect op je scherm.

Sluit hem dan aan. Dan moet de tekst in Do Not Disconnect veranderen.

Gebeurd dat niet dan is (wel even tot 10 tellen trouwens, het kan even duren…):
    – Kabel kapot of
    – USB poort stuk van PC of
    – er zit iets in de dock connector of
    – iPod stuk

In jouw geval denk ik het laatste.

Het zou kunnen dat er een propje van iets in de docking connector zit.
    Ik heb al wel stukjes zilverpapier van kauwgom gezien of een gebogen pennetje.

Mocht de informatie super duper vertrouwelijk zijn:
    – probeer een firewire kabel op een pc of mac met firewire, of
    – stuur maar een pbtje dan kan je hem bij mij wissen .

Ik zou hem zo wie zo omruilen, dat hij af en toe blijft hangen is niet OK. Dat hoort niet.

Bijdrager
    moniqi73

Ik heb een soortgelijk probleem momenteel.
    Op de Ibook doet de Ipod het prima….

Plug ik de Ipod in de Emac, dan wordt deze (sinds een paar dagen) niet meer herkend.
    Wel wordt de accu opgeladen, dus er is contact ! Ipod zelf doet het ook prima.

Iemand een oplossing voor dit nieuwe raadsel ??

Ik heb de ondersteuningspagina van Apple gelezen, maar kan niets vinden wat een oplossing biedt.
    Ipod gereset. Niets helpt.

Bijdrager
    rrrichie

Met een van desysteem updates zijn er wat issues inzake mounten van ipods. welk os heb je precies?

Bijdrager
    moniqi73
    ”rrrichie”

Met een van desysteem updates zijn er wat issues inzake mounten van ipods. welk os heb je precies?

Ik heb os 10.3.9 zowel op de Ibook als op de Emac.
    op beide computers heb ik de laatste iPod Updater 2005-03-23.

Misschien kan ik deze laatste update eens weggooien….andere tips blijven welkom.

Bijdrager
    moniqi73

Oh ja, ook het vermelden waarde:
    De Ipod wordt wel herkent in het systeemprofiel…….

Bijdrager
    rrrichie
    ”moniqi73″

Oh ja, ook het vermelden waarde:
    De Ipod wordt wel herkent in het systeemprofiel…….

OK, dan is de verbinding in ieder geval goed.

Zie je hem ook op het bureaublad?

Heb je iTunes al een keer echt afgesloten en weer opgestart?

en een dit is eigenlijk een windows tip, maar eMac opnieuw opstarten? Mijn iMac staat 24/7 aan dus herstart hem ook nooit, maar soms helpt het. Komt eigenlijk omdat dan een “service” gestopt is of blijven hangen, die nodig is voor het mounten (automount). Je kan die ook handmatig weer opstarten, dan hoef je niet de hele mac op te starten, maar ff herstarten is wel makkelijker.

Bijdrager
    moniqi73

Ik kom net tot de ontdekking dat mijn USB memorystick ook niet weergegeven wordt op het bureaublad. En wederom wel weer herkent wordt in het systeemprofiel. :cry:

Ik heb met coktail getracht om invisible items weer te geven, maar ook toen verscheen er niets.

Zal dus ergens in de Emac een probleem zijn denk ik.
    What to do next ??

Bijdrager
    moniqi73

En uiteraard heb ik de computer herstart….

Bijdrager
    moniqi73

Net het probleem weten op te lossen. :D
    Ik heb het programma Onyx gedownload via Versiontracker. Daarmee heb ik het systeem opgeruimd.
    Na een herstart verscheen de Ipod weer op het bureaublad…….ik ben blijjjjjjj

Bijdrager
    rrrichie

Dat is goed om te horen!

Bijdrager
    moniqi73

Bedankt voor het meedenken rrrichie.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.