14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    dame.blanche

iPod werkt niet meer

Help!

M’n iPod werkt niet meer…

M’n iPod was geformatteerd op m’n Mac, maar ik wou er via een PC van mijn pa een hele hoop liedjes op te zetten. Heb’m daarom maar op PC geherfomatteerd. Maar nu wou ik’m terug op m’n Mac aansluiten en daar doet ie het niet meer…

Iemand een idee?

Moderator
    Night

Het meest logsche lijkt me om het op de PC van je pa nogmaals te proberen; complete reset naar de fabrieksinstellingen doen op de PC en dan hetzelfde erna proberen op de Mac…

Bijdrager
    dame.blanche

Inderdaad! Maar dat lukt me niet voor zondag… En ik ben nu al op van de stress dat de iPod misschien wel kapot kan zijn…:(

Misschien herkent iemand ’t ook wel als de symptomen van een kapotte harde schijf… En dan kan ik vandaag al beginnen rouwen…:(

Moderator
    Night

Doorloop in ieder geval het door Apple aanbevolgen stappenplan met duidelijke uitleg!

Bijdrager
    dame.blanche

Die heb ik inderdaad al meermaals doorlopen! Tot stap 5 lukt het allemaal perfect, alleen het herstellen lukt dus langs geen kanten… Toch bedankt om mee te denken!

Moderator
    Night

Graag gedaan. Laat even weten of het gelukt is, a.s. zondag…

Bijdrager
    dame.blanche

Als nog iemand een idee heeft vòòr zondag, graag!:)

Bijdrager
    jopie huizinga

diskwarrior?

Bijdrager
    dame.blanche

Hmmm, 100 dollar en dan nog niet de zekerheid dat’t werkt… Toch bedankt

Iemand nog ideeën?

Geblokkeerd
    Anoniem

AppleCare?

0800 0200 570:wink:

Bijdrager
    mukair

http://depot.info.apple.com/ipod/index.html?lang=nl&co=BE&serialNumber=#form

aangezien er in/output errors en error 1418 in itunes is.
    lijkt hdd defect
    Via de link hierboven kun je zelf service opzetten (UPS komt doosje brengen, lees de instructies door en verstuur via UPS naar Apple. Hier wordt het gechecked en het evt. probleem opgelost)

Ik neem aan dat je nog ruim een half jaar in je garantie zit?

P.S. diskwarrior is zinloos, aangezien diskwarrior probeert je volume te repareren. Als je het niet kunt formateren, kun je het bestaande volume ook niet repareren.
    Als repareren niet lukt, ga je formateren, niet andersom…

Bijdrager
    BartjeGossen

Na een zoektochtje naar error 1418 kom je op de site van Apple terecht en die heeft het over usb-problemen. Linkje

Zomaar opeens de harde schijf eruit kan voorkomen (ik spreek uit ervaring) maar dan hoor je toch vaak eerst getik, andere vage geluiden en tot slot een sterfgeluid. Je maakt je vooralsnog te druk en ik zou gewoon zondag eventjes rustig die iPod formatteren en herstellen met de Apple software op de pc van je pa (volg wel alle stappen dan, dus ook de iPod aan de stroom hangen).

Bijdrager
    dame.blanche

Dank je, ik ga dat eens proberen!

Moderator
    Night

Succes! Laat even weten of e.e.a. nu gelukt is….

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.