16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    PieterJan

iPod vullen vanop externe HD

Op mijn externe harddisk staan mijn mp3’s. Een alias vanop mijn macbook verwijzen daar dan ook naar. Maar wat ik ook probeer, ik kan mijn iPod niet met iTunes vullen…

Kan iemand me een oplossing bieden?

Bijdrager
    mollie319

ehm,
    raar idee misschien, maar als je die mp3’s nou eens in iTunes propt, en tegen iTunes vertelt dat deze mp3’s op een externe schijf staan, moet alles gewoon werken.
    Zo doe ik het ook.

Mijn iTunes bibliotheek staat op een externe 250 GB hdd. Werkt als een speer.

Marcel

Moderator
    unSOUND

In iTunes kun je de nummers gewoon afspelen ?

Bijdrager
    Turbanus

Ik vermoed dat het weer een sleepprobleem is…..:wink:

Bijdrager
    PieterJan
    ”mollie319″

raar idee misschien, maar als je die mp3’s nou eens in iTunes propt, en tegen iTunes vertelt dat deze mp3’s op een externe schijf staan

maar iTunes staat toch op mijn laptop en niet op de externe schijf? Als ik die mp”’s in mijn iTunes prop, dan staan ze toch weer op mijn laptop? Of heb ik het systeem alias ed niet goed door???

Bijdrager
    PieterJan
    ”unSOUND”

In iTunes kun je de nummers gewoon afspelen ?

ja hoor

Bijdrager
    Turbanus

Dan moet je dus een sleepcursus gaan volgen….:wink:

Bijdrager
    PietjePuk

iTunes mag best op je interne HD staan. Je moet gewoon binnen de voorkeuren van iTunes verwijzen naar je bib op je externe HD. Normaal zou alles moeten werken, maakt niet dat de muziek op je externe HD staat.

Moderator
    unSOUND

Zoals hij dus al schrijft werkt de muziek gewoon goed in iTunes, het probleem ligt dus ergens anders. Is de iPod wel te zien in iTunes ? Krijg je een foutmelding als je hem wilt syncen ? Hoe zijn de iPod en de externe schijf aangesloten ?

Bijdrager
    petermac

Eerst in iTunes voorkeuren afvinken dat alle muziek automatisch naar de map iTunes music wordt gekopieerd. Dan gewoon alle nummers vanuit de externe hd naar je iTunes slepen. Tadaaaaam!
    (Natuurlijk kun je je iPod dan alleen maar vullen als je de externe hd aangesloten hebt, duh):)

Moderator
    unSOUND

Beter lezen petermac, de muziek staat al in iTunes…. :|

Bijdrager
    Turbanus

En ik vind dat jullie allemaal al beter moeten lezen…. hij heeft nergens aangegeven dat hij heeft geprobeerd zijn muziek vanuit iTunes in z’n iPod te slepen…. mischien iets te simpel….:?

Moderator
    unSOUND

Dat werkt ook alleen maar als de iPod op handmatig syncen staat.

En hij heeft wel degelijk aangegeven dat hij het via iTunes probeert.

Bijdrager
    Turbanus

Er zijn echter al aardig wat mensen opgedoken die niet in de gaten hebben dat je kunt slepen vanuit iTunes. Van de week zelfs nog eentje telefonisch geholpen….:wink:

Bijdrager
    PieterJan

Concreet

iPod is via USB aangesloten, iTunes staan vol met liedjes (afspeelbaar in iTunes), externe harde schijf staat aan (anders zouden de liedjes niet afspeelbaar zijn). Wanneer ik mijn iPod automatisch wil vullen (of eender welke andere mogelijkheid, jaja ook bij het slepen) dan lijkt alles ok. De liedjes lijken op mijn iPod te staan. Wanneer ik de iPod (correct) loskoppel, dan blijkt geen enkele mp3 te horen…

Bijdrager
    Turbanus

Dan lijkt er wel iets heel erg mis met je iPod. Probeer eens de fabrieksinstellingen te herstellen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.