7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    ajschol

iPod vraag

Hi,

Ik heb op mijn 20 Gieg iPod naast enkele albums van artiesten, ook een paar verzamelalbums gezet. Wat echter dan gebeurt is dat je lijst met “artists” dan ontzettend groot wordt, waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.

Hoe organiseren jullie je iPod, en hoe gaan jullie met dit soort dingen om?

Mijn idee was eigenlijk het volgende:
    ik wilde bijv. alle artiesten die middels zo’n verzamel CD-tje erin staan de naam van de arties vervangen door “various artists”, en de naam van de artiest in het titel-veld van het lied verwerken. Oftewel:

Vroeger:
    Title: Help!
    Artiest: The Beatles

wordt dan:
    Title: The Beatles – Help!
    Artiest: Various Artists

Zijn voor dit soort bewerkingen scripts beschikbaar??
    Of hebben jullie andere methodes om eenvoudig je muziek te benaderen, naast het maken van afspeellijsten natuurlijk…

groet,

Bijdrager
    Jor1

als je in iTUnes kijkt onder het informatie venster, dan kun je daar per nummer aanvinken of een nummer behoort tot een verzameling.
    Als je deze vink gebruik zal er geen map worden aangemaakt voor die arties, maar verplaatst het (mp3) bestand naar de map verzamelingen.

je hoeft dan dus niet alle nummer de titel various aan te geven oid.

succes!

Bijdrager
    ajschol

kijk! dat zijn dus van die nuttige tips…

thnx, ik ga dat zeker doen!

Bijdrager
    himac

kan je niet gewoon alle artiesten van A t/m E in een mapje gooien en van F t/m M ofzo?

Bijdrager
    error

Dat aan- of uitvinken in iTunes van ‘Part of a compilation’ heeft geen enkel effect op het wel of niet verschijnen van de ‘Artiest’ in de lijst met artiesten.

Enkel in de Finder staat de verzamel-cd ineens in een ‘Compilations’ map… zodat je alle tracks van een compilatie bij elkaar hebt staan en niet op tien verschillende locaties.

Zelf zet ik de naam van de artiest altijd in het veld ‘artist’ – zo kan ik keurig zien dat ik naast een hand vol cd’s van bijvoorbeeld de Pixies ook materiaal van hen heb staan op een zestal compilaties.

Maar je hebt gelijk… de artiestenlijst wordt wel erg groot.

Bijdrager
    iDude

ik heb 3800 songs (300+ artiesten) en gebruik inderdaad de indeling op alfabet:

ik heb bij het genre de categorieen: a-e, f-j, k-n, o-r etc ingevuld voor elk nummer (bv beatles valt dan in genre ‘a-e’, en rolling stones in genre ‘o-r’). Als je dan de browser instelt zodat je bovenin 3 schermen ziet: genre, artist, album dan kun je als je een bepaalde artiest zoekt snel bij je het desbetreffende nummer of album komen.

bij elke artiest heb ik dus ook de elpeenaam ingevuld. Als je nu voor je compilaties gewoon bv ‘compilatie-beatles’ of ‘compilatie-stones’ invult bij elk nummer van die compilatie, dan kun je door hersorteren van het venster ‘albums’ meteen die compilatie vinden en dmv dubbelklikken in zijn geheel aanzetten. dit werkt dus ook als je compilaties hebt met verschillende artiesten want dan klik je dus gewoon aan (bv) het album ‘soundtrack-oceans eleven’ en dan speelt hij dus gewoon alle verschillende artiesten van die elpee zonder dat je een playlist hoeft te aan maken.

succes

Bijdrager
    LoveBug356

Je gebruikt veel albums dus raad ik je aan playlists te gebruiken.

Je kan dit gewoon doen door het album te slepen uit de browser van iTunes naar de lijst met playlists. Hij stelt een naam voor:
    als van de zelfde artiest –> artiest – naam album
    als van verschillende artiesten –> naam album
    je hoeft enkel op enter te drukken

Dit gaat enorm snel om te maken.

En als je nu zoekt tussen de playlists op je iPod krijg je volgens mij wat je wilt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.