19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Nikita

iPod voor kleuters

RTL Nieuws bericht dat Fisher Price een iPod voor kleuters gaat maken, genaamd de iTod. Het zou een werkend ding moeten worden en de pedagogen zijn gelijk weer in de stress geschoten. Het artikel kan je dus lezen op de site van RTL Nieuws.
    Ben benieuwd wat het vervolg gaat worden :P

EDIT: Link verwijderd, schijnbaar pakt het forum het niet… :?

Moderatie FreekMac -> Ik heb een ander linkje gevonden: NOS.nl – Zorgen over iPod voor peuters

Bijdrager
    iPod Jimmy

Ben benieuwd. Misschien dat we die dan wel geven aan me neefje van 3 als ie 4 wordt.:P

Bijdrager
    itachi

plaatje van een zwarte 4G?
    kleuters weten geeneens hoe ze muziek erop moeten zetten.

Bijdrager
    sammerman

hmm er zijn genoeg kleuters die zo nu en dan naar bandjes luisteren, dus reactie van de pedagogen vind ik een beetje gek. Het maakt toch niet of het een bandje of een ipod is.

Bijdrager
    Maleise Beer

pff deze maken ze ook al zo lang:

http://www.fisher-price.com/nl/products/product.asp?id=31082

M’n zus, die 2 jaar jonger is had vroeger ook zo een cassette-speler met microfoon, dus waarom moeilijk doen over een peuter iPod?

Bijdrager
    itachi

wanneer komt die steven nou eens een met mijn 4 inch video pod???
    onderhand word ik het wachten toch echt zat!!!!!
    zit nu zonder ipod omdat iemand 180 euro had geboden voor mij 4G 20GB ipod!!!!!(van 1.5 jaar oud)

Bijdrager
    Maleise Beer

Offtopic:

”itachi”

zit nu zonder ipod omdat iemand 180 euro had geboden voor mij 4G 20GB ipod!!!!!(van 1.5 jaar oud)

Ik heb de mijne voor 320 € verkocht aan m’n moeder :D :evil: :evil:

Bijdrager
    Nikita

Tja, ik luisterde als kleuter toch ook met een walkman naar Bert en Ernie bandjes en zo a-sociaal ben ik nou toch ook weer niet :P
    Het zal mijn tijd wel duren… Ben benieuwd naar de reactie van Apple op het design en de naam, het lijkt wel erg veel op elkaar :wink:

Inactief
    Anoniem
    ”itachi”

wanneer komt die steven nou eens een met mijn 4 inch video pod?

Waar heb je de info vandaan dat er een 4 inch video iPod komt?

Bijdrager
    kontheur
    ”Maleise

Offtopic:

”itachi”

Als ik het zo mag zeggen: Je moeder is niet de slimste… Jij daarentegen wel!

Bijdrager
    PietjePuk
    ”Maleise

Offtopic:

”itachi”

Beetje smerig hé, dat mocht toch voor een vriendenprijsje gebeuren:wink:

Bijdrager
    itachi

Beetje smerig hé, dat mocht toch voor een vriendenprijsje gebeuren Wink

idd he, als je 14 was had ik je een compliment gegeven, maar op je 21e is het toch beetje zielig om je ma te neppen?

Bijdrager
    Maleise Beer

éh, anders had ze wel een nieuwe gekocht, en die kostte dan evenveel!
    En dan zaten er video, en foto-mogelijkheden op die zij nooit zou gebruiken! :)

BTW: vraag eens aan 100 moeders het verschil tussen een iPod 4e Gen, 20 Gig en een iPod 5e Gen, 30 Gig! :? :)

Bijdrager
    Freek.

Heb een linkje naar hetzelfde bericht gevonden, nu van de NOS. Toegevoegd aan Nikita’s openingspost.

Bijdrager
    itachi

éh, anders had ze wel een nieuwe gekocht, en die kostte dan evenveel!
    En dan zaten er video, en foto-mogelijkheden op die zij nooit zou gebruiken! Smile

BTW: vraag eens aan 100 moeders het verschil tussen een iPod 4e Gen, 20 Gig en een iPod 5e Gen, 30 Gig! Confused Smile

ja daar maak je de fout, het is je moeder….en je bent 21 jaar!
    een oude moedertje? schenken we die neits meer?

en ach ze had ook een mooie ipod nano kunnen kopen, was ze nog hipper geweest:P

Bijdrager
    Freek.

Psssst… dit topic gaat over de aankondiging van een iPod voor kleuters en de reakties daarop door pedagogen. Nou wil ik de pedagoog niet uithangen maar een 4 inch video pod, de verkoop van een iPod aan een moeder en de afkeuring daarvan door medeforummers hebben werkelijk niets met dit onderwerp van doen. Dus aub:

:sotp:

Bijdrager
    wjgmspeedy

Het lijkt soms alsof het taboe is om te zeggen dat je allemaal die dingen voor kinderen onzin vindt. Dan hang je de moraalridder uit. Omdat me dat niks kan schelen zeg ik het toch. Ik vind het absurd hoe tegenwoordig met kinderen wordt omgegaan. Vanaf de wieg worden ze bestookt met reclames en merkengedoe en 24uur televisie en MacDonalds en Disney en Bob de Bouwer. Er komt geen einde aan en kinderen worden steeds onhebbelijker. Een tijd geleden was hier nog een discussie over iemand die voor zijn 1jarige zoontje een mac wilde inrichten. Daar werd ook al geschermd met woorden als moralisten en zeikerds. Waarom mogen kinderen tegenwoordig geen kind meer zijn? Is het vertederend als peuters met een mobiele telefoon of een computer lopen te kloten? Ik vind van niet, maar goed misschien heb ik het wel helemaal mis.

Bijdrager
    Deskman

Die enkele keer dat ik een intertoys-achtige winkel binnenloop denk ik: waar is nou het speelgoed??
    Grappig genoeg denken mijn kinders er net zo over.

Ik vind een iPod voor kleuters helemaal-helemaal niks, maar van mij mag FischerPrice in zijn geheel verboden worden. Al dat zogenaamd verantwoord en leergedrag stimulerende speelgoed. Yuck!

Bijdrager
    Maleise Beer

Pff, van mij zegt iedereen wat hij wil, en het kan me echt geen reet schelen wat anderen ervan vinden.

Maar zulke dingen zullen altijd ontwikkeld worden.
    Kinderen zijn nu eenmaal een makkelijke doelgroep, ze zijn impulsief, willen alles hebben, en een groot deel van de ouders denkt hun kinderen gelukkiger te kunnen maken door ze alles te geven wat ze willen.
    Dus waarom zouden producenten zulke dingen niet proberen.
    Ik zou het niet snel kopen (moest ik al kinderen hebben
    :) :wink: ), maar ik kan me perfect inbeelden dat sommige ouders zulke dingen kopen.
    En of we het nu willen of niet, de mensen kopen het toch.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.