7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Grover

iPod & Volkswagen

Hi,

Ik heb een Volkswagen Touran (nieuwe uitvoering) met een af fabriek iPod aansluiting. Deze is gekoppeldop een Volkswagen RNS 300 systeem.

Op zich werkt het goed, via de cd wisselaar functie, echter ik krijg geen tracknamen e.d.

Blijkbaar worden de ID3 Tags niet gelezen of heb ik de verkeerde versie.

Heeft iemand ervaring met het toch zichtbaar krijgen van de informatie? Bij Volkswagen komen ze er niet echt uit. Niemand blijkt de term ID3 Tags te kennen. Ik gebruik een :apple: iPod Video 60Gb.

Bijdrager
    mvdenberg

Ik kan je niet helpen maar geeft de dock connecter dit soort informatie door?

Bijdrager
    Turbanus

Ik kreeg van de week de reclame-mail van Apple over de Kensingto transmitter en heb hem meteen besteld. Dag later werd hij al afgegeven en hij werkt perfekt. Via rds wordt de nummer informatie en zelfs de naam van de iPod op de radio weergegeven. En het belangrijkst is dat je de freuentie heel precies kunt instellen en een haarzuiver geluid hebt.

Bijdrager
    iFredo

Beste Grover,

Ik heb dezelfde “issues” in mijn Golf V met dezelfde RNS300 radio. Ik wist niet dat de tracknames etc. niet herkend zouden worden. Een kleine teleurstelling, zeker als je het maximale aantal playlists (6) gevuld hebt met >100 nummers ieder. Ben vrij goed met getallen, maar dat gaat wel heel ver.

Tot op heden heb ik geen oplossing voor dit probleem. Ik hoop dat er een firmware update van de radio volgt. Ook het controleren, updaten van de ID3 tags is geen oplossing heb ik ondervonden.

Hopelijk zijn er mensen op dit forum die het wel voorelkaar hebben gekregen.

Bijdrager
    psuedo

“De RNS300 kan van externe bronnen helemaal niets weergeven. Geen tags en geen titels alleen maar track 1-99! Dit wordt veroorzaakt door het feit dat de verbinding een analoge overdracht van signaal heeft.”

Firmware zal niet helpen

Bijdrager
    Joffry
    ”Turbanus”

Ik kreeg van de week de reclame-mail van Apple over de Kensingto transmitter en heb hem meteen besteld. Dag later werd hij al afgegeven en hij werkt perfekt. Via rds wordt de nummer informatie en zelfs de naam van de iPod op de radio weergegeven. En het belangrijkst is dat je de freuentie heel precies kunt instellen en een haarzuiver geluid hebt.

Is de bediening (volgend nummer, skip nummer enz.) via de radioknoppen, die b.v. op het stuur zitten ?

Bijdrager
    Turbanus

Nee hoor. Gewoon via de iPod. Maar ik geef toe dat ik nog biet alles heb uitgeprobeerd.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.