30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    DFsoftDaaf

Ipod + Vliegtuig = ?

Mag je naar je Ipod luisteren op het vliegtuig ?

Daaf

Bijdrager
    Little_Meanie

Moest het niet mogen dan zou ik mij al veel verveeld hebben op het vliegtuig 8)

Bijdrager
    himac

bang dat de oortjes van je iPod ploffen door de luchtdruk? ;)

haha, tuurlijk mag je in het vliegtuig naar je iPod luisteren… of ik ben gek:D

Bijdrager
    DFsoftDaaf

Bedankt allemaal !

Ik was al bang dat ik geen muziek zou hebben :P .

Daaf

Bijdrager
    Elstar

Volgens mij wel.
    Je wordt alleen tijdens landen en stijgen gevraagd om electrische apparatuur (dus ook iPods) uit te schakelen. Alleen mobiele telefoons, die moeten de hele vlucht uit blijven staan.

Bijdrager
    Jaapjxs

Op het vliegtuig zou ik niet doen.. waarom blijf je niet gewoon in het vliegtuig. :?:P

Lijkt me sterk als dat niet kan.. (staat vast wel op de Apple site wat de maximale hoogte is die de iPod kan hebben, naar verwachting kan het makkelijk…)

Bijdrager
    rvanloosen

De hoogte heeft er niets mee te maken, de druk in de cabine is immers geregeld. Het is echter verboden electrische apparaten (dus ook iPods) te gebruiken tijdens het landen en opstijgen.

Kan er trouwens altijd zo slecht tegen als ik in het vliegtuig zit en ik zie op me heen allemaal mensen foto’s maken en naar een walkman luisteren terwijl er net is gevraagd om alle electrische apparaten uit te zetten.

Bijdrager
    Spongebob

je mag geen dingen gebruiken die kunnen zenden en of ontvangen: radiootjes, wireless dingetjes en andere prutsen. Je moet dan ook je airportfunctie uitzetten op je ibook of powerbook. Een iPod heeft geen ingebouwde radio en zodus kan je die probleemloos gebruiken.

Bijdrager
    Nickel

Geen enkel probleem! Ik merk wel dat als ik in het vliegtuig zit, dat ik het volume flink moet opschroeven ivm de geluiden van de motoren enzovoort…

Bijdrager
    Nickel

Off topic:

Elstar, ik geloof dat jouw avatar bij mij steeds een inlogschermpje veroorzaakt… Ik zou er even naar kijken! :)

Bijdrager
    Igor

Laatst nog gevraagd toen ik aan het vliegen was, en was geen enkel probleem.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

tuurlijk mag een iPod in het vliegtuig, maar bedenk wel dat een vliegtuig behoorlijk wat lawaai maakt. Met de standaard Apple dopjes hoor je niet veel.
    Beter zijn “inear” dopjes of een hoofdtelefoon die je oren helemaal afdekt.
    Als je vaak vliegt wil je natuurlijk “noise canceling headphones” van Bose, of als je een beperkt budget hebt die van Sony.
    :D

Bijdrager
    Sachin

Neen. Het mag niet. Kwestie van iets anders te zeggen dan de rest:P

Bijdrager
    I-think

jah hoor ,je kan gewoon met een ipod in het vliegtuig, wel zijn in-ear dopjes fijner of van die oorkoptelefoons met grote kleppen,anders is het wel erg slecht voor je gehoor!
    Veel plezier in het vliegtuig!

Bijdrager
    Sachin

Neen. Die kan ontploffen!:P

Bijdrager
    apple freak
    ”EagerB0bNerd”

Als je vaak vliegt wil je natuurlijk “noise canceling headphones” van Bose, of als je een beperkt budget hebt die van Sony.:D

Die zijn fijn das echt niet normaal. Wij hebben laatst bisniss (hoe schrijf je dat echt) gevlochen bij klm.(Was de enigste mogelijkheid nog naar miami, anders zou mijn pa het nooit doen) En daar zit het in de koptelefoons ingebouwd, en je kan het ook uitschakelen en wat een verschil is dat zeg.
    Dat waren ook bose geloof ik.

Bijdrager
    robertkat
    ”rvanloosen”

Kan er trouwens altijd zo slecht tegen als ik in het vliegtuig zit en ik zie op me heen allemaal mensen foto’s maken en naar een walkman luisteren terwijl er net is gevraagd om alle electrische apparaten uit te zetten.

Het is al lang bewezen dat zelf je GSM geen effect heeft op de electronica in een vliegtuig, dus ik zou zeggen niet zo stressen!

Bijdrager
    JWB

Heb ooit een keer een stewardess meegemaakt die hysterisch begon te reageren op een discman. Was wel grappig. Sinds die tijd trek ik me niet zo veel meer aan van dit soort waarschuwingen.

Vliegtuig is overigens niet neergestort :lol:

Bijdrager
    DFsoftDaaf

Nouw dat word morgen Istanboel vliegen met Ipod :bigsmile:.

Danku allemaal,
    Daaf

Bijdrager
    Sachin

Stel je voor dat de batterij ontploft net zoals bij de Nokia’s …

Bijdrager
    JWB
    ”larridon”

Stel je voor dat de batterij ontploft net zoals bij de Nokia’s …

…of zoals bij de Powerbooks….. :wink:

Bijdrager
    itachi

rvanloosen schreef:

Het is al lang bewezen dat zelf je GSM geen effect heeft op de electronica in een vliegtuig, dus ik zou zeggen niet zo stressen!

jij wilt dus beweren dat het “leuke” filmpje n het begin liegt?
    Er wordt duidelijk gezegd ZET JE MOBIEL UIT!

Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor de anderen. tenzij je alleen vliegt….

Bijdrager
    E.Rhijnsburger

Gelukkig mag het wel, stel je voor. Dan zijn die lange vluchten waarin je in een smal stoeltje gepropt zit tenminste door te komen. De films zijn meestal toch niet om aan te zien (ik geloof dat Beethoven de leukste was die ik ooit gezien heb, kun je nagaan). De iPod is ideaal, net zo lang je favoriete muziek luisteren totdat de accu leeg is. Wel moet je er voor zorgen dat het schermpje niet te lang licht blijft geven, anders is-tie erg snel leeg.

Bijdrager
    rrrichie

Officieel mag het wel, maar er zijn gevallen waarbij de Steward of Stewardess niet weet wat voor ding het is en ze vragen of je hem uit wil zetten. Dit is vaak echter alleen tijdens het opstijgen en landen.
    Er is geen technische reden waarom het niet zou kunnen.

Gewoon doen, als ze er wat van zeggen, probeer dan uit te leggen dat het gewoon een walkman is, tja en anders moet je maar veel bier bestellen.

Bijdrager
    rvanloosen
    ”robertkat”
    ”rvanloosen”

Het is niet bewezen, er zijn slechts tests gedaan. Als het echt 100% zeker zou zijn dat er geen invloed is waarom heeft bijvoorbeeld de Amerikaanse FAA het nog niet toegestaan in alle commerciële vluchten?

Maar goed je mag dus niet gebruik maken van electrische apparaten van generlei soort tijdens het opstijgen danwel landen.

Bijdrager
    itachi

ik erger me er eigenlijk niet aan mensen die tijdens de vlucht muziek luisteren of een divx playertje te voorschijn halen, maar als zo een stewardess vraagt of je het wilt uitzetten vind ik dat je het ook moet uitzetten.

of het nou wel of niet invloed heeft. De stewardess doet het niet om jou te pesten, maar voor de veiligheid van de mensen.

In business classe heb je genoeg mensen die steeds klagen of zo voor even hun telefoon mogen aandoen voor een dringend gesprek. Zo een steward zal dan sneller ook jou aanspreken met een ipod.

Bijdrager
    Sachin

Een GSM is slecht voor het mannelijk zaad en ook voor het vliegtuig. Beide wegens de straling van de GSM maar natuurlijk heeft het andere invloed op het vliegtuig dan op mensen. Behalve slecht voor ons sperma is het ook slecht voor onze hersenen. Maar niet iedereen heeft er veel dus zo belangrijk is dat misschien niet. Na eventjes bellen wordt je hersenpan 1°C warmer. Nu vraag ik me af wie durft zeggen dat dit gezond is … Experimenten op arme ratjes worden vaak gebruikt om te bewijzen hoe gezond een flinke dosis GSM straling is.

De industrie heeft er alle belang bij dat beweert wordt dat het niet schadelijk is. Dit neemt niet weg dat een mens z’n gezond verstand kan gebruiken (tenzij het al teveel beschadigd is van te GSMen) …

Nog een reden waarom ze GSM’s misschien gaan verbieden. Want het ergste is nog altijd mensen die het niet kunnen laten om luid voor heel de straat/restaurant/bus/trein/vliegtuig/ … te zitten praten. Of nog erger, docenten die het niet kunnen laten om hun GSM te beantwoorden en waardoor ik maar 1u les krijg i.p.v. de 2u. Maar hij soort ons niet hoor want hij loopt iedere keer weg uit het lokaal als z’n GSM afgaat. Of laatst in de bank moeten wachten omdat iemand aan het loket nodig vond om eerst 10 minuten te babbelen alvorens de verrichtingen af te werken.

Maar ik ben off-topic bezig zeker?:P

Bijdrager
    rvanloosen
    ”itachi”

ik erger me er eigenlijk niet aan mensen die tijdens de vlucht muziek luisteren…

Tijdens de vlucht mag je dus wel gebruik maken van electrische apparaten (behalve in uitzonderlijke situaties) het gaat erom dat je die dingen niet mag gebruiken tijdens de landing of het opstijgen

Bijdrager
    Sachin
    ”rvanloosen”
    ”itachi”

ik erger me er eigenlijk niet aan mensen die tijdens de vlucht muziek luisteren…

Tijdens de vlucht mag je dus wel gebruik maken van electrische apparaten (behalve in uitzonderlijke situaties) het gaat erom dat je die dingen niet mag gebruiken tijdens de landing of het opstijgen

Ik erger me ook als iemand z’n muziek zo luid zet dat je het hoort. Vaak is dat zo op de trein. Normaal vraag ik altijd om het stiller te zetten. De laatste keer bijna slagen gekregen:(

Bijdrager
    itachi

@larridon

dan vroeg je het blijkbaar niet op een nette manier OF diegene was onder invloed van verboden middelen

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.