13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Almerrrrr

Ipod video na 10 dagen kapot

Ik heb helaas weer eens pech met een ipod
    10 dagen geleden een ipod video gekocht, en deze gisteren voor het eerst helemaal opgebruikt
    (todat de accu echt leeg was). Daarna op de lader gezet en vannacht lekker laten laden.
    Helaas doet ie sinds vanmorgen niets meer. reageerd nergens meer op en laat alleen 1x in de paar seconden een flits op het beeldscherm zien. Reseten en dergelijken heeft allemaal geen zin.
    Mijn mac herkend de ipod ook niet zodra ik deze aansluit.

Nu is mijn vraag ik heb de Ipod bij de dixons gekocht (had haast en is om de hoek) maar moet ik de ipod dan ook daar terug brengen voor reparatie. Ik neem aan dat ze de ipod op moeten sturen en dergelijken. Is er niet ergens een reparatiepunt waar ze direct naar het apparaat kunnen kijken?
    of een reseller die een eigen technische dienst heeft of zo? Of in ieder geval iets waar de afhandeling van reparaties vlot en soepel gaat?

Moderator
    unSOUND
    ”Almerrrrr”

Nu is mijn vraag ik heb de Ipod bij de dixons gekocht (had haast en is om de hoek) maar moet ik de ipod dan ook daar terug brengen voor reparatie.

Iedere Mac winkel zal de iPod accepteren voor een reparatie, maar waarschijnlijk sturen ze hem allemaal op…

Bijdrager
    Almerrrrr

Daar was ik al bang voor is altijd jammer dat je een apparaat dat nog zo nieuw is dan weer enige tijd kwijt bent maar goed als het zo is dan is het zo.

Zijn er mensen die het probleem herkennen is is het weer een uniek geval?

Bijdrager
    bjorngra

Je moet hem niet laten repareren maar een nieuwe eisen!

Ik heb nog nooit iets – dat kort nadat het gekocht was – laten repareren, maar altijd nieuw gekregen.
    En ik heb al wat pech gehad met dingen! (Powerbook, slechte backlight, iMac dode pixels, shuffle niet meer aan te praat te krijgen en alles nieuw gekregen).

Je moet je niet laten afschepen. Laat je niet afwimpelen door de verkopers. Je koopt iets wat hoort te werken, en niet iets wat na 10 dagen weer eens voor een aantal weken in reparatie moet. Het kost tenslotte de nodige Euro’s!

Is het ook niet zo dat je dan een refurbished artikel terugkrijgt en niet je eigen iPod?

Bijdrager
    MacAanZee

Ik ben het ermee eens
    Als het al na tien dagen ECHT stuk is dan moet je een nieuwe eisen. dat is misschien iets lastiger bij Dixons dan bij een echter Appledealer. Ik begrijp nooit waarom mensen bij andere zaken kopen, want het is allemaal dezelfde prijs, terwijl je bij een echte Appledealer veel meer service hebt en ze ook technici hebben zitten die eerst even goed kunnen kijken of ‘ie wel ECHT stuk is. Terwijl de Dixons ‘m alleen maar kan opsturen, denk ik. Bij een reparatie wordt nooit je eigen iPod gerepareerd – dat kost teveel tijd. Ze maken ‘m nooit open in Europa of Amerika! Wat ze doen – als er geconstateerd is dat er echt wat stuk is en het in de garantie valt – is binnen een paar dagen een ‘refurbished’ iPod sturen van hetzelfde model. Dat is een eerder (in Azie) gerepareerde andere iPod van hetzelfde model, maar zo goed als nieuw en met in ELK GEVAL de buitenkant ook HELEMAAL nieuw. Aan de buitenkant heb je dus helemaal een nieuwe. Je eigen, kapotte iPod sturen ze op naar China en als hij te repareren is hebben ze daar genoeg goedkope arbeidstijd om ‘m te repareren en een nieuwe kast er omheen te zetten. En dan komt die weer terug als “refurbished” voor iemand anders. Maar in jouw geval zou ik ABSOLUUT een nieuwe eisen!! Als ze dat bij Dixons niet willen, kan je er ook mee naar een echte Apple-dealer gaan. Die kunnen er ook naar kijken.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

De ipod heeft 2 batterijen. 1 gewone en een buffer batterij.
    Die buffer batterij zorgt er voor dat als de gewone leeg is je nog steeds kan opladen via de computer. Probleem daarmee is, als die buffer ook leeg raakt kan je alleen nog de ipod opladen via een USB power adapter. En dan is je probleem weer opgelost.

niks nieuwe eisen. of boos worden. gewoon even testen of ie weer tot leven komt als je een power adapter aan sluit. gebeurt er dan niks dan heb je je garantie. De winkel mag zelf bepalen hoe ze die aan je geven. Ze zullen dus altijd proberen het apparaat te repareren als er iets mis is.
    software matig valt vaak een hoop op te lossen. Pas als er hardware matig iets kapot is, dan zullen ze het apparaat in nemen (neem je bon mee anders kan niemand je helpen)

Lukt het zelfs apple niet en is het geen user abuse waaardoor er een defect is krijg je gewoon een nieuwe van apple niet van de winkelier. Bij een andere winkel dan waar je hem gekocht hebt een nieuwe een nieuwe eisen heeft geen zin. Puur omdat het vaak heel simpel weer op te lossen is.

Dus ik stel voor: terug naar de dixons of een echte apple centre (waar je de ipod sowiesow had moeten kopen voor goede service achteraf nu ben je waarschijnlijk nog geld kwijt ook voor de service die een apple center je verleent omdat je niet bij een applecentre gekocht hebt.)

anyway:

Ik durf te wedden dat elke apple centre hem aan de praat krijgt.
    zonder dat ie opgestuurd moet worden. En wie rustig en beleefd blijft komt het verst. iets nieuws Eisen daar kom je nooit ver mee als het probleem gewoon simpel te verhelpen is.

succes

Bijdrager
    Almerrrrr

Laden via een usb power adapter doet het ook niet + als ie leeg was geweest dan had ik ook niet de hele dag om de paar seconden een witte flits in het beeldscherm te zien krijgen. De ipod gaf toen ik em gisteravond op de dock zette gewoon aan dat ie aan het opladen was.

Maar goed wel of niet bij een apple center kopen maakt nu niet veel meer uit. Al mijn macs koop ik wel atijd bij een apple center maar vind dit voor een ipod niet echt nodig. Ik ga van de week gewoon terug naar de dixons hoe dan ook heb ik ook daar recht op mijn garantie.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht
    ”Almerrrrr”

……Ik ga van de week gewoon terug naar de dixons hoe dan ook heb ik ook daar recht op mijn garantie.

idd

was geen topic voor nodig geweest om daar achter te komen;)

Bijdrager
    MacAanZee

ik vind dat het JUIST voor een iPod wel belangrijk is om bij de dealer te kopen, omdat er vaak iets aan mankeert. Al zijn het alleen maar de oortjes, die vaak stuk gaan. bij de Appledealer krijg je zonder enig probleem DIRECT nieuwe oortjes mee, bijvoorbeeld. Dat zie ik bij Dixons nog niet gebeuren.
    Verder weten ze bij Dixons en zulk soort zaken (BCC is nog erger) heel weinig van de spullen die ze verkopen. Meestal kletsen ze maar wat. In elk geval succes!

Bijdrager
    Almerrrrr
    ”4saus”

idd

was geen topic voor nodig geweest om daar achter te komen;)

Jaaa dit zijn de antwoorden waar ik op zat te wachten. Ik vraag me bij dit soort reacties altijd af
    waarom mensen dan reageren als je het topic nutteloos vindt reageer dan niet en meld lekker aan de moderators dat je het zo nutteloos vind dan kunnen hun wel besluiten of het dicht kan ja of nee.

Toevallig heb ik prima ervaring met de service van de dixons. De enige echte vraag waarvoor ik dit topic geopend had of iemand toevallig een servicepoint of zo wist waar ze er direct naar kunnen kijken.

In de tussentijd heb ik iemand gesproken die ook onlangs met een defecte ipod terug gegaan is naar de dixons. deze had zijn ipod 3 weken een heeft zonder vragen een nieuwe meegekregen. een betere service als dat kan je niet wensen lijkt me.

Maar goed iedereen die wat nuttig’s gemeld heeft in het topic in ieder geval bedankt voor de aandacht.

Bijdrager
    MacMeijers

Maakt allemaal niets uit waar je ‘em koopt. Die van mij was 10 mnd oud en ook kapot , gebeld met Apple, 1dag later keurig doosje via express post thuis, iPod in gedaan weer meegegeven, en 5 dagen later gloednieuwe iPod weer thuis, incl nieuw ingegraveerde achterzijde. Moest wel aankoopbewijs meeleveren. Kosten €0.00.
    Top service:P
    Apple Rules!!

Bijdrager
    Almerrrrr

De conclusie:
    Net terug geweest naar de Dixons en die krijgen van mij respect hebben netjes gekeken of laden en resetten ook echt niet werk en daarn mocht ik weer gaan MET een nieuwe ipod wat je daar blijkbaar standaard krijgt mocht je apparaat binnen 3 maanden na aankoop defect zijn.

Het mag dan geen applestore zijn maar ik vind het top.

Bijdrager
    phoebe

nou gefeliciteerd :D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.