8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bon_Jovi

Ipod Video importeren (3 vraagjes)

Hey,

mn broer heeft net een ipod 30GB gekocht maar weet niet goed hoe hij er video’s moet opkrijgen.
    Ik kon het .MPG file ook niet in itunes importeren (ondersteund itunes deze extensie wel?

En dan wou hij eens de DVD van Marco borsato (zien) overzetten, dit konden we evenwel ook niet deze had verscheidene benamingen. (.vob ; .ifo en nog 1 geloof ik) Hoe moet hij dit op zn ipod krijgen?
    Ik dacht aan een converter (welke?) of zijn er nog mogelijkheden?

Is het ook zo dat de ipod altijd de songs uit de bibliotheek (of aangemaakte playlist) haalt en zich daaraan aanpast? Dus als je je bib (of playlist delete) of je computer crasht dat je alles kwijt bent eveneens van je ipod? Of kan je de instellingen wijzigen of is er een soort wisbeveiliging op ipod?
    Ik heb hem dan ook aangeraden van de playlist regelmatig op een CD-R te branden want hij heeft zo”n 20000 liedjes op zn PC staan en beluistert ze allemaal (sneltempo) en delete degene die hij slecht vind en de rest naar de Playlist Ipod.

hopelijk kan je helpen.

Alvast bedankt
    andy

Bijdrager
    magic-with-mac

Hoi.

Hier staat een lijst met programmas waarmee je de films kan converteren zodat je ze op de iPod kan zetten.

Bijdrager
    Bon_Jovi

Oja vergeten te vermelden dat hij een windows computer heeft met itunes 6.

Dank je, ik had die lijst hier al gevonden via de zoekfunctie. Maar moeten er verscheidene prog. worden geinstalleerd of bestaat er 1 die meerdere expansies aankan?

Trouwens kan je direct van de DVD kopieren of moet hij eerst naar de harde schijf gekopieerd worden?

Bedankt allezins

veel vragen ik weet het:)

Bijdrager
    magic-with-mac

Je moet eerst met een speciaal programma de DVD rippen. Ik weet helaas niet welk windows programma je daarvoor zou kunnen gebruiken. Daarna converteer je dat bestand naar iPod formaat.

Over de vraag over de iTunes bieb: Je kunt instellen dat de iPod zich automatisch update als je hem aan de computer koppelt, maar je kunt het ook handmatig doen.
    Mocht de HD in de computer kapot gaan, kun je de nummers op de iPod terughalen met een programma( zie hier).

Bijdrager
    S.A.F
    ”magic-with-mac”

Je moet eerst met een speciaal programma de DVD rippen. Ik weet helaas niet welk windows programma je daarvoor zou kunnen gebruiken. Daarna converteer je dat bestand naar iPod formaat.

Over de vraag over de iTunes bieb: Je kunt instellen dat de iPod zich automatisch update als je hem aan de computer koppelt, maar je kunt het ook handmatig doen.
    Mocht de HD in de computer kapot gaan, kun je de nummers op de iPod terughalen met een programma( zie hier).

Hoeft niet.

http://www.videora.com en daar op die site zoeken naar Videora iPod converter. Is gratis en werkt uitstekend. Kan alle filmbestanden (.avi,.mpg,.mov, etc.) en ook rechtstreeks dvd’s converteren naar iPod formaat. Geen rippen naar je computer voor nodig dus! Dvd erin en converteren!
    Gebruik wel even deze instellingen om het beeld synchroon te laten lopen met het geluid:

Instellingen Videora voor een goed resultaat iPod bestand:
    1. Onder Setup bij “Video’s wegschrijven naar” een map kiezen waar je de iPod films wilt hebben na het converteren.
    2. Dan naar Profielen. Bij Qualiteitsprofielen kies je “MPEG-4/320×240/768kbps Stereo/128kbps”
    3. Onder Bewerkingen kies je “Two”.
    4. Onder Frameratio kies je “29.97 fps”.
    5. Dan naar Omzetten gaan en Nieuwe video converteren.
    6. Kies je DVD die je in je computer hebt gedaan, of zoek het avi of mpg etc. bestand dat je wilt converteren.
    7. Dan start het converteren automatisch. Dit kan afhankelijk van de grootte een heel aantal minuten duren.
    8. Als hij klaar is of er staat “Wachten op 2e bewerking” dan is je iPod bestand klaar.
    9. Ga naar de map waarin het iPod ready bestand staat en sleep het naar iTunes. Klaar!

Videora is samen met PQ DVD to iPod het beste converter programma voor de iPod Video (dat ik ken). Ik heb er al een stuk of 10 geprobeerd. PQ DVD to iPod is overigens niet gratis. Ik raad je dus Videora aan!

Succes.

Bijdrager
    Bon_Jovi

Nice,

het enige probleem is dat hij geen internet heeft. Ik kan het prog. wel op CD-RW branden en hem laten installeren maar hij kan niet online gaan.

Bijdrager
    S.A.F
    ”Bon_Jovi”

Nice,

het enige probleem is dat hij geen internet heeft. Ik kan het prog. wel op CD-RW branden en hem laten installeren maar hij kan niet online gaan.

Dat probleem had ik ook toen ik Videora voor iemand op CD wilde branden. Hij wilde verbinding maken met internet of iets dergelijks. Misschien is het wel mogelijk als ik beter kijk, maar het lukte me de eerste keer (ook) niet in ieder geval.

Je laatste redmiddel is natuurlijk gewoon een CD aanschaffen met de converter software erop.

Bijdrager
    music-lover

Hoi,

ik heb een vraagje over het overzetten, ik heb een dvd met videoclips overgezet naar itunes (bestanden die VTS-01 enz heten) ,maar als ik nog een dvd met clips wil overzetten komen de nieuwe clips in plaats van degene die ik al had overgezet omdat ze ook VTS-01 enz heten, hoe kan ik dit veranderen? Ik kan nu maar één dvd naar de ipod overzetten:(

welke versie van videora hebben jullie het over, ik het via de site van videora de nieuwe versie gedownload en krijg een engelse versie en de uitleg die er staat komt niet overeen met deze versie geloof ik…….

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.