12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    lethelethe

iPod Video hoofdtelefoon plug herstellen

mijn iPod laat het afweten. er komt slechts geluid uit één kant van de koptelefoon. ik vermoed dat er een slecht contact is. mijn iPod is echter niet meer onder garantie, ook al heb ik hem nog maar een jaar en enkele maanden. natuurlijk wil ik die graag herstellen. Kan dit? Kan ik dit zelf? bestaat er service die dat voor mij kan doen (apple aanvaardt hem niet meer).
    kan iemand me helpen???

Bijdrager
    nookie

Ik denk dat je koptelefoon gewoon stuk is.
    Heb je je ipod getest met een koptelefoon die het wel doet aan 2 kanten??

Bijdrager
    lethelethe

natuurlijk. met verschillende hoofdtelefoons. ik vermoed dat het een slecht contact is omdat het me wel lukt om zowel links als rechts geluid te krijgen wanneer ik de plug wat heen en weer doe. maar dat is natuurlijk hoogst onpraktisch!

Bijdrager
    fatboysmart

Is het een iPod 5G ??

Zo ja lees dit eens…

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=99576

Bijdrager
    lethelethe

Een iPod Video 5g – merci voor de link maar echt helpen doet het niet. het probleem is niet dat de iPod koptelefoontjes opblaast. elke nieuwe koptelofoon die ik aansluit doet het (meteen) niet.

Bijdrager
    yoann

ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem… zeer vervelend! mijn ipod is nog steeds onder garantie; ik ga toch eens naar switch gaan… hopelijk valt dit onder de garantie…

Bijdrager
    lethelethe
    ”yoann”

ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem… zeer vervelend! mijn ipod is nog steeds onder garantie; ik ga toch eens naar switch gaan… hopelijk valt dit onder de garantie…

tja, dan heb jij meer geluk dan ik. waarschijnlijk nemen ze je iPod wel terug als hij onder garantie is. de mijne wilden ze niet meer – een beetje een absurde situatie eigenlijk, je koopt een duur toestel waarvan de herstelling na een jaar zelfs niet meer in overweging wordt genomen. misschien met je hen eens vragen wat de oorzaak van het probleem is… dan weet ik waarvoor ik precies een oplossing moet zoeken. just a thought.
    succes met de jouwe, ik zoek nog wat verder…

Moderator
    unSOUND

Aan de binnenkant van de plug zitten een paar stalen contactjes, deze staan soms te ver naar binnen. Je kunt ze dan soms met een speld weer wat naar binnen buigen.

Bijdrager
    lethelethe
    ”unSOUND”

Aan de binnenkant van de plug zitten een paar stalen contactjes, deze staan soms te ver naar binnen. Je kunt ze dan soms met een speld weer wat naar binnen buigen.

Merci. ik zal het eens uitvissen en laat weten of het zoden aan de dijk heeft gebracht.

Bijdrager
    lethelethe

Op iFixit heb ik een guide gevonden om de Headphone Jack & Hold Switch te vervangen. Die moet ik dan natuurlijk eerst kopen en vervolgens installeren.

Heeft iemand ervaring met iFixit? Is het een betrouwbare site met betrouwbare vervangstukken?
    Heeft iemand al eens de Headphone Jack & Hold Switch veranderd? Is dat doenbaar voor een leek en zou dat een oplossing betekenen voor mijn probleem?

Bijdrager
    yoann

ok, ik ben naar switch gegaan. blijkt dat het gewoon door slijtage komt. ik heb nog geluk en krijg een nieuwe ipod in vervanging. opmerkelijk was dat er net voor mij ook een meisje was met hetzelfde probleem, de verkoper wist haar te vertellen dat men heel het moederbord uit elkaar moet halen als men dit probleem wilt oplossen en dat het slimmer is om een nieuwe ipod te kopen (wat een toeval).

Bijdrager
    lethelethe

bedankt voor de info! slijtage na een jaar en drie maanden – het doet toch vragen rijzen bij de duurzaamheid van een iPod. het ziet er inderdaad naar uit dat je de hele iPod uit elkaar moet halen + een aantal nieuwe stukken kopen (materiaal om die iPod open te maken en een vervangstukken) maar dat lijkt me toch een stuk goedkoper (ong. 50 $) dan een nieuw toestel kopen. Anderzijds: als ik het ding uit elkaar haal en het verknal, kan ik de iPod zelfs niet meer als externe, draagbare harde schijf gebruiken…

tsss…

ik post nog een onderwerp ivm die iFixit om uit te zoeken of er nog andere gebruikers ervaring hebben met hen of andere maniere kennen om die iPod hersteld te krijgen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.