13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    dirkjan

iPod video en iMac (G3)

Vraag;
    Ben in het bezit van een iMac (G3) met een firewire aansluiting en 2 x USB (1.2).
    Nu wil ik de iPod video kopen. Deze heeft geen firewire ondersteuning meer, maar alleen USB 2.0. Data-overdracht gaan natuurlijk erg traag via USB van mijn iMac.
    Nu heb ik de volgende opstelling bedacht; ik koop een externe harde schijf met firewire en USB 2.0 aansluiting (bijvoorbeeld een van LaCie), waar ik al mijn muziek op zet.
    Ik sluit de harde schijf aan via firewire aan de iMac en de iPod via USB 2.0 van de externe schijf.
    Vraag; gaat de data-overdracht tussen iPod en iTunes nu op volle snelheid van USB 2.0 van de harde schijf??

Dirk Jan

Bijdrager
    Nikita

Dat gaat niet werken omdat de USB poort op de externe HD geen doorlusfunctie heeft.

Bijdrager
    MacThijn

neej gaat niet lukken
    waar je mischien naar moet zoeken is een verloop stekkertje van firewire naar usb 2?

Bijdrager
    Nikita

Maar bestaan die dingen wel? FireWire en USB zijn twee verschillende protocollen.

Bijdrager
    computer space

Helaas, een verloopstekker is nog steeds niet gemaakt. Moet toch een eitje zijn voor een beetje geek.

Bijdrager
    Walnuts

Of gewoon een USB 2.0 PCI kaart kopen??
    Ik heb een oude 800 MHz TiBook, en had hetzelfde probleem. Via USB 1.0 duurde mijn library overzetten zo’n 8 uur;-) PCMCIA kaart gekocht met 2 USB poorten en Voila!! Geen enkel probleem meer;-)

W

Bijdrager
    Nikita
    ”Walnuts”

Of gewoon een USB 2.0 PCI kaart kopen??
    Ik heb een oude 800 MHz TiBook, en had hetzelfde probleem. Via USB 1.0 duurde mijn library overzetten zo’n 8 uur;-) PCMCIA kaart gekocht met 2 USB poorten en Voila!! Geen enkel probleem meer;-)

W

’t Gaat hier om een iMac, geen Power Mac… :wink:

Moderator
    unSOUND
    ”Martiniman”

Helaas, een verloopstekker is nog steeds niet gemaakt. Moet toch een eitje zijn voor een beetje geek.

De hardware is totaal anders, USB heeft geen controller maar gebruikt de CPU, FireWire heeft een eigen controller, de verschillen liggen echt wel wat verder dan alleen de vorm van de stekker.

Bijdrager
    MacThijn

maar er zijn toch wel usb hubs voor usb 2?
    die je op je mac kunt aansluiten zonder daar de usb van de imac te gebruiken ?

Bijdrager
    Nikita
    ”MacThijn”

maar er zijn toch wel usb hubs voor usb 2?
    die je op je mac kunt aansluiten zonder daar de usb van de imac te gebruiken ?

En waar wil je dat ding dan op aansluiten?

Bijdrager
    macpro

Loop naar de kiosk en haal de laatste MacFan.
    Daar staat een test in van 2 USB servers die je aan het netwerk kunt hangen.
    Één van die twee haalt de USB 2 snelheid en met een beetje geluk is die compatible met de iPod.

Bijdrager
    Nikita

Maar wordt ‘ie dan wel nog herkend door iTunes e.d. en niet als een netwerkschijf? Omdat je zegt dat het een apparaat is voor in het netwerk.

Bijdrager
    macpro

Nee, dat is net de clou. Met zo’n USB server kun je USB apparaten aan je netwerk koppelen en vanaf alle Macs in het netwerk benaderen. Of op een plek zetten waar de computer niet staat.
    Beschouw het maar als een normale USB hub, maar dan met een netwerk touwtje in plaats van een USB touwtje.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.