16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Filiep

ipod video – eindelijk conversie programma wat goed werkt

Na bijna 10 programma’s geprobeerd te hebben heb ik uiteindelijk 1gevonden die alles doet wat ik wil.

De meeste programma’s kunnen geen divx omzetten voor de video ipod omdat de sychro van het mp3 geluidsbestand die mee in het videobestand zit verkeerd loopt bij de conversie. Resultaat is dat de ipod na 20 seconden even blijft hangen en erna verder video speelt maar geen geluid. Desynchro van beeld en geluid dus enkel beeld.

Oplossing van cera werkte inderdaad. Maar 2x converteren van een bestand kan lang duren. Dus maar op zoek naar een goed en vlot programma. Het enige programma die in 1 conversie alles goed deed en dan nog super snel was is PQ dvd to ipod. Ik zou dan ook aanraden om deze ook bij de sticky te zetten met stip. Je kan de demo even testen.

http://www.pqdvd.com/dvd-to-ipod-video-converter.html

edit: nog vergeten… enige nadeel geen cue

Hopelijk zijn jullie er iets mee.

Bijdrager
    mephisto

…wel windows dus… …geen OSX…

M

Moderator
    unSOUND

Hij staat erbij in de sticky, dank je wel voor het noemen ! :D

Bijdrager
    maceddy

QT Pro doet het ook:)

Moderator
    unSOUND

Maar in de Windows-wereld ( waar dit programma ook voor is ) kan QuickTime niet met DVD’s en DivX omgaan, en is daar dus ook geen alternatief.

Bijdrager
    Filiep

inderdaad op windows gebied is er weinig alternatief. En QT is heeeel traag in vergelijking met dit programma.

Moderator
    unSOUND

Ja, de PC versie van QuickTime zuigt. Simpel.

Bijdrager
    ronvgs

HandBrake is mijn tool en anders met Quicktime.

Moderator
    unSOUND

Ehm… het gaat om Windows… :wink:

Bijdrager
    Remon

Ik vind Handbreak ook een top programma en nog eens gratis ook.
    Ik ga toch geen 35 euro betalen voor een programma die je gebruikt
    voor het converteren.

Bijdrager
    Filiep

Handbrake -> OS
    PQ dvd -> win

dus als windows gebruiker heb ik gemerkt dat dit programma het enige is wat de conversie vlekkeloos doet. Handbrake kan gerust prachtig zijn maar als windows gebruiker heb je daar niet veel aan…

Bijdrager
    Buzz
    ”maceddy”

QT Pro doet het ook:)

Voor QuickTime Pro moet je betalen, terwijl deze functie gewoon gratis in iTunes zit. Onder het “Advanced” menu, “Convert Selection for iPod”. Alle formaten die Quicktime om kan zetten kan iTunes ook aan.

Alleen voor de meer exotische formaten of voor het maken van andere instellingen dan de standaard heb je dus andere software dan iTunes nodig.

Bijdrager
    Filiep

met itunes duurt de conversie ook heel lang en je kan inderdaad niet alle formaten converteren.

Bijdrager
    vfusion

Nero Recode, niet altijd synchro maar wel snel!:)

Bijdrager
    Filiep

heb ik ook geprobeerd maar pq is toch nog sneller en wel in sync. Een film van 1u30min is klaar in 30 min en is 200mb groot of liever klein. Op laagste kwaliteit, wat ik niet zou aanraden, kan je tot 90mb gaan.

Bijdrager
    Rutger1981

Ik ben nu gelukkig ook in bezit van een ipod video (30GB). Maar heb soms of steeds vaker in Handbreak dat itunes hem toch niet pakt … dus ik vroeg mij af wat de beste settings in Handbreak zijn om niet nog eens de video via Itunes om te zetten. Thanx.. als het al ergens staat gewoon maar ff een linkje geven… ik kon het zo snel niet vinden:D

Groetjes Rutger

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.