13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Eurotrans

ipod video all worth it?

Dat de ipod video een fantastisch hebbeding is lijdt geen twijfel, maar is de video-functie de moeite waard? Het converteren, zeker voor xp-gebruikers zoals ik, is tijdrovend en niet altijd foutloos… of dat leid ik toch uit de talrijke topics hier af.

Is het nu werkelijk zo dat het converteren zoveel tijd kost en zo omslachtig is of is het allemaal een piece of cake?

En wanneer je bv een volledige film op je ipod bekijkt, loopt de film dan tegen het einde nog altijd even vlot en is het geluid dat nog steeds mooi gesynchroniseerd? (het valt regelmatig voor dat, wanneer ik filmpjes kijk op m’n pc, na een tijdje de pc “moe” schijnt te worden en dat het filmpje begint te schokken en dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld).

Ik wil basically horen waarom ik me geen ipod video zou mogen aanschaffen, als er dan al redenen mochten zijn.

thx.

Bijdrager
    Uxmal

Ja all worth it. http://www.splasm.com/products/productpodner.html is de eventuele oplossing voor twijfels over converteren. Welkom trouwens. :)

Bijdrager
    Eurotrans

Thanks

Deze software lijkt me voor mac te zijn en ik werk met xp.

Hoe is het trouwens met de films gesteld? Loopt het geluid na een tijdje wat voor of achter en schokt het beeld?

Ik zou me graag een ipod video aanschaffen maar ik zou graag eerst zeker zijn van het feit dat hij ook goed filmpjes afspeelt.

Bijdrager
    Uxmal

Nee, beeld en geluid lopen synchroon. Maar je moet gewoon een Macje kopen, dan ben je van alle gedoe af. Of een soortgelijk progje kopen voor xp.:wink:

Bijdrager
    Lexilyn

Film en geluid lopen echt perfect synchroon hoor!
    Trouwens, ik heb zopas mijn iPod aan mijn televisie gekoppeld en het is verrassend hoe goed de kwaliteit nog is…
    http://lexilyn.be/videoconversies/page20/page20.html
    …leuk voor een dode avond op een hotelkamer op te vullen :wink:
    Het ‘achterlopen’ lijkt mij een ‘te-weinig-RAM-probleem’ te zijn, is dat mogelijk?

Bijdrager
    awi

je kunt ook de video’s in mp4 comprimeren, dan kun je, voor op TV, een groter resolutie bereiken. de truc is om het opppervlak van je film onder de 230.000 pixels te houden

het synchronisatie probleem lijkt me een NTSC-effect. NTSC gebruikt een framerate van 29.97 frames/seconde, tijdens het afspelen kan er dan in de loop van de film een vertraging van het geluid ontstaan.

Bijdrager
    PietjePuk

Dit is een topic waarin de verschillen tussen de iPod photo en Video in de verf werden gezet, mss dat het je kan helpen bij je keuze.

Bijdrager
    Sixer

Ik ben erg blij met de iPod Video, ookal gebruik ik
    het videogedeelte nog nauwelijks.

Het is vooral het mooist ontworpen produkt wat er
    tot nu toe bij Apple vandaan is gekomen.

Zeker een aanrader.

Bijdrager
    Nikita

Films converteren kost altijd wel een hoop tijd omdat het een nogal processor intensieve taak is. Ik gebruik zelf Handbrake (of dat bestaat voor Windows zou ik niet weten) en die doet er makkelijk 8 uur over. Dat is een Mac mini 1,5 Ghz (Megahertz Myth voor de onwetenden), dus gelijk aan een mainstream Windows pc.
    Als je een dikke Pentium D hebt of zo’n Core Duo zal het allemaal wel wat sneller lopen, maar het blijft een vooral langzaam werkje, niet een moeilijke.
    Ten slotte zou ik je inderdaad aanraden om een Mac te kopen, maar dat lijkt me logisch op een Mac forum :wink:

Bijdrager
    Sixer

Voor het converteren van video’s zou ik iSquint (gratis) aanraden.

Bijdrager
    Eurotrans

Allen bedankt voor de reacties!

Duurt het werkelijk zo lang om een filmpje te converteren? Dat maakt de video-functie natuurlijk al minder interessant.
    Duurt dat met videola ook zolang? Hoelang duurt het pakweg om een film van 2u te converteren?

Bijdrager
    Lexilyn

Een film van 2 uur met Handbrake met de codec H.264 converteren naar iPod video zal op mijn G5 (geen intel) zo’n 5 à 6 uur in beslag nemen.
    Je kan natuurlijk ook kiezen om met Handbrake te coderen met mpeg4 en dan is de klus geklaard in amper de helft van de tijd. Je kan dan je bitrate wat omhoog brengen om het verlies aan kwaliteit te compenseren.
    http://lexilyn.be/videoconversies/page12/page12.html

Bijdrager
    S.A.F

Ik gebruik ook Windows XP en gebruik om te converteren Videora iPod Converter (gratis).
    Dit is hier te downloaden: http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/ .

Zet voor het converteren de instellingen even op:

Instellingen Videora voor een goed resultaat iPod bestand:
    1. Onder Setup bij “Video’s wegschrijven naar” een map kiezen waar je de iPod films wilt hebben na het converteren.
    2. Dan naar Profielen. Bij Qualiteitsprofielen kies je “MPEG-4/320×240/768kbps Stereo/128kbps”
    3. Onder Bewerkingen kies je “Two”.
    4. Onder Frameratio kies je “29.97 fps”.
    5. Dan naar Omzetten gaan en Nieuwe video converteren.
    6. Kies je DVD die je in je computer hebt gedaan, of zoek het avi of mpg etc. bestand dat je wilt converteren.
    7. Dan start het converteren automatisch. Dit kan afhankelijk van de grootte een heel aantal minuten duren.
    8. Als hij klaar is of er staat “Wachten op 2e bewerking” dan is je iPod bestand klaar.
    9. Ga naar de map waarin het iPod ready bestand staat en sleep het naar iTunes. Klaar!

Het geluid loopt met deze instellingen ALTIJD synchroon met het beeld (ook bij lange films!).

Niet moeilijk, gaat altijd goed, converteren duurt niet te lang, kwaliteit is perfect. Wat wil je nog meer!?

Succes.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.