20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Rolf88

iPod video

Heyhey,

Ik zit te denken om een iPod video 30 gig aan te schaffen.
    Mijn voornaamste reden hiervoor is dat ik dan anime etc. kan kijken.
    Maar ik weet niet of de ondertitels dan nog duidelijk leesbaar zijn….dus mijn vraag…
    Kijkt iemand misschien anime? en zijn de ondertitels leesbaar op de iPod video?

Mvg,

Rolf

Bijdrager
    macker

Is wel eens eerder een topic over geweest. maar het schijnt goed leesbaar te zijn.

Bijdrager
    Nikita

Het schijnt dat de ondertitels nog aardig leesbaar zijn. Ik vroeg het me ook ’s af, maar heb zelf geen iPod video.

Bijdrager
    Raikkonen
    ”Nikita”

Het schijnt dat de ondertitels nog aardig leesbaar zijn. Ik vroeg het me ook ’s af, maar heb zelf geen iPod video.

Ik heb een iPod video en vind dat de ondertitels prima te lezen zijn!

Bijdrager
    Maleise Beer

Mja het is natuurlijk niet ideaal, door het kleine schermpje, maar het is goed te doen.
    Ik heb er zelf nog maar 1 keer een film (Hotel Rwanda) op gezien, gewoon om het te testen, en de ondertitels zijn dan net groot genoeg.

Bijdrager
    Rolf88

Als ik een ipod video koop,..is dat voornamelijk om videos te kijken :)
    Is dit slim of kan ik beter een ander portable media dingetje kopen?

Bijdrager
    Maleise Beer

Als het voornamelijk voor video is, zou ik iets anders kopen.
    De laatste iPod heet eigenlijk ook helemaal niet iPod Video maar kortweg iPod.
    Waarmee je toevallig ook video op kan afspelen, maar daarvoor is hij niet hoofdzakelijk gemaakt.;)

Bijdrager
    PietjePuk

idd, het scherm is echt niet groot genoeg om ‘deftig’ een film op te bekijken.

Bijdrager
    S.A.F

Hier een foto van ondertitels op de iPod Video. Door mij gemaakt, en ook al in een andere topic gepost. Maar hier nog een keer omdat het zo van toepassing is op jouw vraag:

[URL=http://img77.imageshack.us/my.php?image=ipodondertitels1nb.jpg][/URL]

En ja, ze zijn goed leesbaar. Je houdt bij het kijken van een film op een portable device het ding toch op dezelfde manier vast als een boek, of iets dergelijks. En van die afstand is het nog goed te lezen. Maar oordeel zelf… Op de foto hierboven moet gezegd worden dat het lastig was een duidelijke foto te maken. In het echt zijn de ondertitels namelijk WEL haarscherp, in tegenstelling tot de foto. Je kunt echter wel de grootte van de letters zien. En ik heb ook wel eens betere ondertitels gezien, die een iets grotere lettergrootte hadden.

Maar nogmaals, in het echt zijn ze goed te lezen. Ook deze!

Kopen dat ding!

Bijdrager
    S.A.F
    ”Rolf88″

Als ik een ipod video koop,..is dat voornamelijk om videos te kijken :)
    Is dit slim of kan ik beter een ander portable media dingetje kopen?

Voor mij zou hij inderdaad prima volstaan als videospeler. Ik vind de videofunctie op mijn iPod nu zelfs al net zo waardevol als de muziekfunctie! Terwijl ik oorspronkelijk een iPod wilde voor de grote hoeveel muziek die erop past. Maar nu ik video’s kan afspelen ben ik aan die functie verslaafd geraakt! Als je aan mij vraagt of hij geschikt is als je op zoek bent naar puur een videospeler, dan zeg ik ja. Enerzijds omdat er weinig echte alternatieven zijn (je hebt Archos e.d., die grote, lelijk vormgegeven apparaten maken, met groter scherm, maar zoiets wil je niet lijkt mij. Ze zijn ook nog vrij duur). En anderzijds omdat er een groot geheugen op zit (30 of 60 gb.), het design super is, het een Apple product is (naamsbekendheid, klantenservice, kwaliteit, etc. zijn bekend). En het belangrijkste: films zijn gewoon prima te volgen!
    En door de vele verkrijgbare accessoires kun je hem ook aansluiten op een hotel tv bijvoorbeeld. Om al je films mee op reis te nemen in 1 zakformaat apparaatje. Geen dvd-speler mee, geen dvd’s, niks! Alleen een simpele AV-kabel.

Mocht je toch nog twijfelen aan de grootte van het videoscherm (kijk eens in een MediaMarkt bijv. daar zie je vaak een demo model met een video erop), wacht dan nog een half jaar. Dan is in ieder geval zeker de nieuwe 6G iPod uit. Dit wordt de “echte” Video iPod. Hoogstwaarschijnlijk met touchscreen, en een volledig scherm aan de voorkant voor full-screen video’s.
    Hier een Photoshop exemplaar (zoals hij zou kunnen worden), met het clickwheel dat verdwijnt wanneer je je vinger van het scherm haalt:

Bijdrager
    macker
    ”S.A.F”

Mocht je toch nog twijfelen aan de grootte van het videoscherm (kijk eens in een MediaMarkt bijv. daar zie je vaak een demo model met een video erop), wacht dan nog een half jaar. Dan is in ieder geval zeker de nieuwe 6G iPod uit. Dit wordt de “echte” Video iPod. Hoogstwaarschijnlijk met touchscreen, en een volledig scherm aan de voorkant voor full-screen video’s.
    Hier een Photoshop exemplaar (zoals hij zou kunnen worden), met het clickwheel dat verdwijnt wanneer je je vinger van het scherm haalt:

Zijn natuurlijk wel speculaties, niets is zeker.

Bijdrager
    S.A.F

Dat zijn inderdaad speculaties. Maar je leest het nu overal, zelfs op iLounge. En volgens die sites hebben “betrouwbare bronnen” het ook al bevestigd dat het om een touchscreen iPod zou gaan. Ik kwam zelfs al ergens een patent erop tegen!? Ook heb ik wat gelezen over deals met producenten van touchscreen schermpjes. Het lijkt er dus heel sterk op…

Bijdrager
    Filiep

ik geloof niet dat ipod voor een touchscreen zal gaan. Eerst met je vingers op het scherm zitten zodat het vol vingers staat voor je een film kan bekijken. Lijkt me niet praktisch

Inactief
    Anoniem

Ik neem aan dat ze daarvoor een pennetje hebben ?

Maar weer ontop

Ondertitels zijn wel te lezen

Maar bij mij is het probleem als ik een film kijk, gaat hij snel leeg
    Heeft iedereen hier last van ?

Bijdrager
    Byron

Hoe krijg je de ondertitels er dan in? Zou voornamelijk bij anders dan engelstalige films wel handig zijn, engels kan ik wel goed volgen, maar bij bijvoorbeeld japanse films zit er niet altijd ondertiteling bij..

Bijdrager
    Nikita
    ”Byron”

Hoe krijg je de ondertitels er dan in? Zou voornamelijk bij anders dan engelstalige films wel handig zijn, engels kan ik wel goed volgen, maar bij bijvoorbeeld japanse films zit er niet altijd ondertiteling bij..

Er zijn bestanden te vinden waar ondertiteling in staat. Met bepaalde programma’s kan je die samenvoegen met de film.
    Bij geripte DVD’s staan ze er natuurlijk al op :evil:

Bijdrager
    itachi

de ondertitels zijn NIET te lezen…
    de reden dat je het koopt om anime te kijken zegt mij dat je buitenshuis wilt gaan kijken.
    in een trein die nogal beweegt of metro kan je de ondertitels NIET lezen.
    Dit is niet de schuld van de ipod, maar daarvoor is het scherm gewoonweg te klein.

ik heb een sony PSP en kijk daar ook anime op…zelfs daarop heb ik soms al moeite als de omgeving te veel beweegt.

of je koopt een cowon (voor €450 haha) of je begint neit aan films kijken buitenshuis.

Bijdrager
    JDVM

Een vriend van me heeft een Archos mediaspeler. Dat is een goeie MP3speler, die ook films afspeelt (hij is wel wat groot). In de trein hebben we er heel relaxed films op zitten kijken, met goed leesbare ondertitels.

Bijdrager
    S.A.F
    ”itachi”

de ondertitels zijn NIET te lezen…
    de reden dat je het koopt om anime te kijken zegt mij dat je buitenshuis wilt gaan kijken.
    in een trein die nogal beweegt of metro kan je de ondertitels NIET lezen.
    Dit is niet de schuld van de ipod, maar daarvoor is het scherm gewoonweg te klein.

ik heb een sony PSP en kijk daar ook anime op…zelfs daarop heb ik soms al moeite als de omgeving te veel beweegt.

of je koopt een cowon (voor €450 haha) of je begint neit aan films kijken buitenshuis.

Dan denk ik dat lenzen/een bril voor jou geen overbodige luxe is, aangezien ik geen woord in de ondertitels mis bij het kijken van een film op mijn iPod. En ik gebruik hem alleen maar in de trein, bus, etc. En zelfs te voet lukt het me nog.

Om maar te zwijgen over wachttijden op luchthavens, bankjes (op het station), etc. waar je gewoon stil zit.

Maar goed, ik respecteer ook jouw mening, ik denk dus dat de topic starter er zelf maar achter moet komen of het voldoende leesbaar is of niet.

Bijdrager
    iHoutem

Ik zit met hetzelfde probleem als de starter van dit draadje, ik ben alweer een tijdje iPod gebruiker, en abonnee van verscheidene podcasts, maar van OMT krijg ik steeds meer videocasts, ben toch aan’t denken om ’n video aan te schaffen.

Maar die ondertitels geloof ik wel, dat ze leesbaar zijn, mede dankzij de foto van S.A.F.

Maar nou komt het, welke kleur, zwart of wit???

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.