7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    eslibe

iPod van Windows omzetten naar Apple

Hallo,

Wie weet hoe ik mijn iPod, die nu onder Windows draait, om moet zetten naar Apple software?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    PietjePuk

Je moet hem “Herstellen” via de iPod updater op een Mac. Dus eigenlijk formateert ie hem volledig, zet hem om naar Mac-structuur en plaats ie er de iPod firmware terug op.

Bijdrager
    eslibe

Dank je voor je reactie!

Dus ik moet hem meteen aansluiten op de Mac, en niet eerst herstellen op mijn Windows pc? Is dat wat je bedoelt? Je ziet, ik heb er niet veel verstand van….

Nogmaals dank!

Bijdrager
    PietjePuk

Idd, anders wordt ie terug Fat32 geformateerd en dat wil je niet. Weet wel dat Fat32 door zowel Windows als Mac kan gelezen worden. Het Mac-formaat alleen door een Mac. Wel moet je softwareupdates voor je iPod op een windows doen als je hem Fat32 formateerd.

Hopelijk kan je volgen, anders vraag maar info.

Bijdrager
    iJoost

Het “herstellen” formateert de harde schijf van je iPod (Windows- of Mac-formaat) en zet de firmware er weer opnieuw op. Daarna kun je de muziek etc. er op de normale manier vanuit iTunes weer opzetten.

Als je muziek wilt overzetten van de Windoos naar de Mac, dan gaat dat dus (door het kopieren van bestanden) van de ene naar de andere iTunes en niet via je iPod.

Bijdrager
    Martinmac

Wat voor verschil maakt het als je het omzet naar Mac?

Bijdrager
    PietjePuk

Je krijgt een meer optimale structuur om met bestanden te werken, en ook met grotere. (dus als je bvb de iPod voor andere bestanden gebruikt). Verder kan je de iPod dan nog updaten op een Mac. Anders moet je daarvoor terug op een Windows pc.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.