21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    SalsaGirl

Ipod USA

Mijn papa brengt me een Ipod mee van Amerika … :wink:
    Kan ik die hier zonder problemen gebruiken? :?

Thx :apple:

Bijdrager
    Turbanus

Das lief van jouw papa! Geen probleem hoor……:lol:

Bijdrager
    SalsaGirl

Thx … nu da ding enkel nog aan de praat krijgen want ik ben van die simpel mp3’s gewoon!
    Heb alvast ITunes gedowned!

Bijdrager
    boris198629

het is echt heel erg simpel, en als je er niet aanuit geraakt, dan kan je nog altijd op het forum terecht:)

Bijdrager
    Erik Joling
    ”SalsaGirl”

Kan ik die hier zonder problemen gebruiken?

Het stekkertje van de voeding zal niet zonder meer in het stopcontact passen. Je moet dan even op zoek naar een eurostekker.

Bijdrager
    Buzz

Erik Joling: Er wordt al een tijd geen stopcontactvoeding meer meegeleverd met iPods. Het kabeltje dat je erbij krijgt past gewoon op elke USB poort, en daar kan je hem mee opladen.

Je kan natuurlijk ook altijd gewoon in Nederland voor een paar tientjes een losse USB voeding erbij kopen.

Bijdrager
    SalsaGirl

Ik dacht ook dat er geen stroomkabels bij zaten. Ge kunt wel een adaptor apart kopen …

Nu iets anders … die IPod video … ik heb bv Lost, Prison Break, … op mijn laptop staan : kan ik die ook op mijn Ipod zetten om te kijken of moeten dat speciale “ipod-files” zijn?

Bijdrager
    Cenobyte
    ”SalsaGirl”

Nu iets anders … die IPod video … ik heb bv Lost, Prison Break, … op mijn laptop staan : kan ik die ook op mijn Ipod zetten om te kijken of moeten dat speciale “ipod-files” zijn?

Volgens mij moet je je films daarvoor eerst in iTunes zetten. Als het door iTunes geaccepteerd wordt (dus een formaat wat iTunes herkent), dan kun je het ook op je iPod Video afspelen (niet op de Nano). Veel filmformaten worden echter niet door iTunes herkent, maar dat kun je nu alvast uitproberen he?

Veel plezier met je iPod!
    :D

Bijdrager
    Buzz

Voor de iPod moeten video files in de H.264 of MPEG4 codec staan, en de resolutie en data rate mogen niet extreem hoog zijn. Er zijn een aantal programma’s die je kan gebruiken om video files die in andere formaten staan om te zetten naar één van de voor iPod geschikte formaten.

Bijdrager
    Turbanus

Had ik ook maar zo’n lieve papa…..:wink:

Bijdrager
    SalsaGirl

Pfff kan thans nog altijd niet kiezen welke Ipod ik wil … Nano of Video … de Video is nogal groot (ik gebruik die dingen ook als ik ga joggen …) :o

Bijdrager
    Turbanus

De nano past overal hoor en jij hoeft dan zeker geen tasje te kopen….. :innocent:

Bijdrager
    jappo

Ik hoor wel van mensen dat de Hardeschijf van de iPod video niet lang meegaat als je gaat joggen.
    Dan zou je de nano moeten hebben.

Bijdrager
    SalsaGirl

:evil: Daddy-O is back! Het is een IPod Video 80 GB geworden!
    Dat zal zwoegen worden om die vol te krijgen!

Bijdrager
    lowfi

Met isquint kan je makkelijk videos overzetten naar ipod formaat: http://www.isquint.org/

Bijdrager
    Turbanus

Die gooi je toch gewoon in iTunes en dan beheer je dat toch gewoon daar, net als je muziek.

Bijdrager
    lowfi

Ja maar een avi/mpeg kan je niet zo maar in itunes gooien die zal je eerst om moeten zetten naar m4v. Dat kan makkelijk met isquint;)

Bijdrager
    Odysseus253

Ik heb ook een vraagje, binnekort krijg ik een Ipod (video, 5e generatie) uit Amerika van iemand. Nou vroeg ik me af hoe het zit met de garantie, ik hoorde dat deze wereldwijd is, en dus kan ik hem gewoon in nederland naar de apple store brengen? En op welke onderdelen krijg je garantie?
    En is zo’n applecare voor 60 euro het geld wel waard (voor 1 jaar extra garantie)?
    Ik las ergens dat het nodig is om je Ipod op naam te laten zetten als je Applecare wilt kopen, maar dat weet ik niet meer precies hoe dat zit..
    En de prijzen die Apple op z’n site geeft (dollar prijzen), is dat met of zonder tax? want als er nog BTW bij moet is hij helemaal niet (veel) goedkoper dan in Nederland?

Heeft iemand hier ervaring mee :)?

Bijdrager
    Angelzilla

Ik heb Applecare op mijn Ipod. Vlak voor eind van mijn garantie kreeg problemen met mijn Ipod en daarvoor heb ik de Applecare afgesloten.
    Het is trouwens voor 2 jaar extra, dus in totaal 3 jaar.
    De Applecare wordt op je naam gezet inclusief de serienummer van je Ipod.
    Je kunt meer info vinden op de volgende link: http://www.apple.com/nl/support/products/applecareipod.html

Iedereen gaat anders om met zijn/haar spullen, maar als je veel onderweg bent en de Ipod altijd meeneemt en je kunt het geld missen en je bent niet van plan om na één jaar weer een nieuwe te kopen:D , dan is het wellicht een goede investering.

De Applecare voor de Ipod is niet wereldwijd(voor Mac laptops wel, maar die Applecare is ook veel duurder), maar geldt binnen Europa (heb het even opgezocht) in de volgende landen:
    UK, Ierland, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk, Italie, Spanje, Belgie, Luxenburg, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland en natuurlijk Nederland.

Ik weet ook niet of erop diverse onderdelen er ander garantiebepalingen gelden. (pfff, ff geen zin om het hele boekje door te lezen!) Van groter belang voor de garantie is het gebruik.

De BTW is in Amerika anders geregeld. Het verschilt per Staat en er zijn verschillende tarieven voor de diverse productgroepen. De genoemde prijzen zijn zonder BTW.
    Als je iets bestelt uit Amerika dan betaal je bij het invoeren in Nederland altijd de Nederlandse BTW 19% en invoerrechten (voor electronica zo’n 7%, maar pin me er niet op vas, hoort) over de aanschafprijs EN de vervoerskosten. Je moet altijd rekenen op zo’n 30 to 40% extra kosten op de aanschafprijs.
    Ik praat nu over een senario als je braaf iets besteld uit Amerika. Tja, en als iemand zijn gebruikte Ipod mee neemt vanuit het buitenland…:wink:
    Ik weet uit eigen ervaring dat de douane op bijv. het vliegveld instaat is om simpelweg aan de hand van serienummers te achterhalen waar een product gekocht is.:cry:

Ik hoop dat je iets kunt met deze informatie. Succes en veel plezier. :)

Bijdrager
    Odysseus253

Ja hier heb ik zeker wat aan! Maar de Apple Store wist mij te vertellen dat het totaal 2 jaar is, dus 1 jaar standaard + applecare = 2 jaar totaal..

Maar ik bestel geen Ipod in Amerika, ik krijg er een van iemand die er naar toe gaat.. Dus hoeveel procent is de tax ongeveer in Amerika?
    En die Applecare, moet je daarvoor je aankoop bewijs van je Ipod voor hebben?

Bijdrager
    Angelzilla

Je hebt helemaal gelijk het is 1 jaar extra, dus 2 jaar.:oops:
    Ik vergist me met mijn Applecare van mijn Cinema scherm, die is wel 3 jaar.

Je kunt vanuit Nederland sowieso niet in de Applestore van Amerika iets bestellen.
    De prijzen in de Applestore zijn zoals gezegd dus zonder BTW. De BTW wordt achteraf berekend aan de hand v/d geldende tarieven van de desbetreffende State waar de koper woonachtig is.
    De hoogte v/d BTW is dus afhankelijk van de State waar het product wordt gekocht. Dus dat kunnen best meer dan 50 verschillende tarieven zijn, maar dat zal wel meevallen.
    Als je me kunt laten weten in welke State de Ipod wordt gekocht, kan ik wel ff kijken of ik het bijhorende tarief kan vinden.

Ik heb mijn Applecare telefonisch met Apple geregeld. Ik had daarvoor geen koopbon nodig. Ik moest mijn serienummer doorgeven en aan de hand daarvan wist de beste man van Apple te achterhalen waar en wanneer ik de Ipod had gekocht en dat is natuurlijk voor de Applecare het belangrijkst. Maar het is altijd verstandig om het aankoopbewijs te bewaren, al was het alleen maar voor de (inboedel)verzekering.
    En mocht je daar behoefte aan hebben, dan kun je de bijhorende papieren (en eventueel de doos) beter vanuit Amerika naar je toe laten sturen…

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.