8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    AdvanDongen

iPod uit USA

Binnenkort ben ik kort in USA. Is het verstandig om dan Apple stuff te kopen in the USA?
    Of kan ik dan allemaal gedoe met garantie krijgen als er iets niet deugt?
    Voor ’n iPod scheelt het in ieder geval gigantisch.

Kan iemand uitleggen waarom bijvoorbeeld een iPod hier zoveel duurder moet zijn?

Bijdrager
    Brainiac

Wat dacht je van BTW?

Bijdrager
    AdvanDongen

Moet je die dan nog bijlappen in USA en hoeveel procent is dat dan?
    Blijft dat een iPod veel goedkoper is.

Bijdrager
    mollie319

wat dacht je importkosten, vervoerskosten…..

topic 1001 over dit onderwerp………

Bijdrager
    jochemh

Meenemen uit de VS is inderdaad voordeliger, zeker met de huidige Dollar. De mijne heb ik ook meegenomen uit de VS.
    Hoe het met garantie gaat weet ik niet zeker. Vaak is het in de VS zo dat de garantie alleen in de VS geldt. Van de andere kant is het risico dat je neemt niet zo groot. In het uiterste geval stuur je de zaak gewoon terug per post.

Let wel: formeel zul je bij terugkomst in NL je aankoop moeten aangeven. Dan betaal je in ieder geval 19% BTW en wellicht nog een paar procent invoerrechten. (Check de site van de douane!)

Van de andere kant nemen veel mensen de gok en nemen de iPod gewoon mee in hun handbagage en zeggen niets. In dat geval helpt het natuurlijk niet echt als je m’n nog in de originele doos hebt zitten…

En nog een laatste tip: verkijk je niet op de prijs in de VS. De prijs in de winkel of op internet is zonder de sales tax. Er zijn staten met 0%, maar reken eerder op 5-6%.

Succes ermee!

Bijdrager
    computer space
    ”AdvanDongen”

Kan iemand uitleggen waarom bijvoorbeeld een iPod hier zoveel duurder moet zijn?

Europa is gewoon het melkkoetje. Face it and be proud of it 8)
    0 billboards om te betalen tegenover vele prijzige behangetjes in Chicago en Newyork, transport uit China is om het even qua prijs naar US en EU. 19% BTW om 7% in de VS verklaart ook niet alle verschil. Steve lacht ons gewoon uit maar vind Europa net als elke Amerikaan stiekem cooler.

Bijdrager
    error

Garantie op de iPod is wereldwijd… dus kopen in de US en gedoe in NL is geen enkel probleem voor Apple. Mocht je US iPod in NL stuk gaan dan krijg je van Apple bij vervanging wel een EU iPod retour (dus met die volumebeperking).

De tax in de US is afhankelijk van de plaats waar je bent. Dit kan per staat verschillen. In New York City is dit 8,375%. Een 80GB iPod is daar vandaag ongeveer €105 goedkoper dan in Nederland (het verschil tussen de incl. btw-prijzen!). Ik heb al meerdere malen een nieuwe iPod meegenomen vanuit NYC naar Nederland. Gewoon met doos en bon in de tas. Nog nooit gedoe met de Douane gehad, en dan nog: zelfs met invoerrechten is de US iPod nog goedkoper.

Lees ook eens http://news.yahoo.com/s/nm/20070118/tc_nm/ipod_currencies_dc_2

Bijdrager
    Barabas2005

Dit soort dingen is voor de douane ook niet echt interessant. Pas als je met een lading Podjes in originele verpakking over de grens wilt, kun je in de kraag gevat worden.

Als je op zeker wilt spelen gooi dan de verpakking weg en draag de iPod gewoon bij je.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.