11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Ben271185

iPod & TV

Tot voor enkele dagen had ik een simpele Audio-kabel waarmee ik mijn iPod op mijn muziekinstallatie aansloot. Maar nu heb ik een AV-kabel gekocht van het merk Hama zodat ik mijn iPod ook op mijn TV kan aansluiten. (gezellig filmpjes en foto’s op de TV bekijken). Nieuwsgierig sluit ik de AV-kabel en de iPod aan en wacht vol spanning. Resultaat, ik krijg een zwart beeld en muziek. Ik heb alles geprobeerd, maar het resultaat bleef steeds hetzelfde.

Suggesties?

Bijdrager
    computer space

Welke TV?
    Hoe aangesloten?
    S-video-signaal op een compositie ingang of omgekeerd staan?
    Linkje naar exacte kabel die je gebruikt?

Bijdrager
    macker

Let ook even op of je de iPod wel goed ingesteld hebt: Pal of die andere waar ikde naam van kwijt ben maar die in nederland toch niet of nauwelijks gebruikt wordt.
    Ook geeft de iPod niet automatisch een video signaal uit, deze moet ook ingeschakeld worden.

Bijdrager
    Ben271185

Welke TV?
    Sony, maar gene platte.
    Hoe aangesloten?
    Met een AV-kabel in een AV-ingang. Geel in geel, rood in rood en wit in wit. Dat leek me toch het meest logische.
    Hieronder de link naar mijn kabel :
    http://www.hama.de/portal/articleId*23221/picType*abb/action*2599?picURL=%2Fbilder%2F00043%2Fabb%2F00043090abb.jpg#picture

Bijdrager
    computer space

Al een paar keer op de knop AV geduwd?

Bijdrager
    Ben271185

Al een paar keer op de knop AV geduwd?

Ja, maar het beeld bleef zwart.

Bijdrager
    computer space

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?mco=543CBB31&nplm=M9765G%2FB
    Voor 5 euro meer zijn de kopers hiervan heel tevreden.
    Heeft apple de volgorde van de minijack ringen hetzelfde? Kun je op je Ipod nog ergens PAL instellen (misschien staat ie nu op NTSC)

Bijdrager
    Ben271185

Allé, kheb het probleem opgelost. Ik moest gewoon de gele en de rode verwisselen. Bedankt voor de snelle hulp allemaal.

Bijdrager
    n8n
    ”Ben271185″

Allé, kheb het probleem opgelost. Ik moest gewoon de gele en de rode verwisselen. Bedankt voor de snelle hulp allemaal.

dit is omdat Apple een eigen kabel heef die van de standaard indeling afwijkt. Waarschijnlijk om zo hun eigen (veel te dure) kabel te kunnen verkopen, dit omdat veel mensen denken dat het anders niet werkt. zoals je hebt ondervonden lukt ze dat aardig. Jammer voor Aplle dat er zo’n simpele doch effectieve oplossing voor is.

Bijdrager
    computer space
    ”i,N8N”

eigen (veel te dure) kabel

Mwaah, 5 euro premium voor een rete strakke kabel i.p.v. zwart hama houtje-touwtje ding. Ik moet zeggen dat kan meer afgezet worden 8)

Bijdrager
    n8n

Dan licht het aan mij, was in de veronderstelling dat de Apple versie van een regelrechte budgetkabel 15 a 20 euro kostte:P

best veel design voor 5 euro-tjes:P

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.