5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    macjk

(iPod Touch)PDF smaller maken

Via Air Sharing heb ik wat PDF-jes op me iPod geplaatst alleen zijn deze niet echt makkelijk te lezen. Wanneer ik de iPod in landscape houd zijn de pagina’s net te breed. Dan kan je als oplossing wel uitzoomen maar dat leest zo lastig.

Is er misschien een manier om de pdf-jes op de mac smaller te maken (kleiner als a4 in iedergeval) zodat ze wel makkelijk te lezen zijn?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Hoezo smaller maken?

Als je bestaande PDF’s wilt bekijken op je touch, dan zijn ze nu eenmaal wat ze zijn.

Versmallen betekent dan ook verkleinen, toch?

Misschien kun je eerst een uitsnede maken in Voorvertoning?

Bijdrager
    macjk

Met versmallen bedoel ik dat je inplaats van 10 pagina’s 20 pagina’s krijgt. De tekst schuift dan dus door naar de volgende pagina en blijft dan dus leesbaar.

Maar ik zal zo eens kijken of ik een uitsnede kan maken daar red ik waarschijnlijk wel weer een paar centimeter mee.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. Wat jij wilt is een compleet nieuwe indeling van je PDF’s.

Dat kan dus niet.

Bijdrager
    macjk

Iemand misschien ook een idee hoe je de uitsnede in voorvertoning kan maken ( en dan voor alle pagina’s)

edit:

Heb het al in de help gevonden (schaam me dood :innocent:)

Kies ‘Extra’s’ > ‘Selectiefunctie’.

Selecteer het gedeelte van de pagina dat u wilt behouden.

Kies ‘Extra’s’ > ‘Info’ en klik op ‘Bijsnijden en roteren’.

Om elke pagina in het document bij te snijden tot aan het geselecteerde gedeelte, klikt u op ‘Snij alle pagina’s bij’.

Om alleen de huidige pagina bij te snijden tot aan het geselecteerde gedeelte, klikt u op ‘Snij pagina bij’.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.