8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    deze mag weg

ipod touch 1 gen probleem

ik heb van een vriend een “oud” ipod touch model gekregen alleen blijkt deze gejailbreakt te zijn en krijg ik deze niet zichtbaar in ubuntu (linux) en windows 7/itunes het enige wat gebeurt is dat in een soort grijs/zilver ananas zie … de software die erop stond zou 2.x zijn (maar dat wist hij niet meer zeker)
    wat zijn de mogelijke oplossingen ?
    origineel (ios)
    andere linux ofzo erop zetten ?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk dat je hem zult moeten herstellen.

Kortweg: In DFU mode (Device Firmware Update mode) zetten en aan iTunes hangen.

Op deze manier:

1. First, Open up iTunes, plug in your iPod Touch/iPhone to the CPU’s USB port. Turn on your CPU’s speaker and make sure it is loud enough that you can hear it.

2. Hold down the Home button (top left for iPod Touch and top right for the iPhone with the screen facing you) and the Power button (located on the front bottom of your iPod Touch/iPhone) simutaneously, until the screen goes black and the device turns off. (past the red slider/slide to power off screen)

3. Now let go of the Power button, but continue to hold the Home button. Your iPod Touch/iPhone should have turned off and the screen should not be on.

4. After around ~10-20 seconds, you will hear a noise (beep/ding) from your CPU as if it had just recognized a new hardware device, now iTunes should recognize it in DFU mode.

5. After iTunes recognizes the iPod Touch/iPhone, let go of the Home button otherwise it will go into recovery mode and you will have to do the entire DFU process over again.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is overigens een iPod touch.:lol:

Bijdrager
    deze mag weg

Bijdrager
    KarelWillem

‘lijkt’?

Wil je met ons delen wat je hebt gedaan?
    Dan heeft iemand anders er misschien ook nog wat aan.

Bijdrager
    deze mag weg

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Nee, ik bedoelde ‘lijkt opgelost?’

Niet omdat het fout geschreven is, maar omdat ‘wij’ ook graag weten HOE het dan opgelost is.

Sorry voor de verwarring.

Bijdrager
    deze mag weg

het is opgelost door “In DFU mode” te herstarten ….

nu staat er os 2.2.1 terug in orde ..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.