30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 66)
  • Q:
    Bijdrager
    Vodka

iPod touch versus iPhone

Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen een iPhone en een iPod Touch. Oke je kan er uiteraard niet mee bellen (misschien wel via voip) en het heeft geen mail.app. Maar het heeft wel wifi en Safari, dus je gmail kun je wel lezen. Ik zie ook geen bluetooth.

Zijn er nog meer verschillen?

Bijdrager
    madcat

Ik verwacht dat er morgen op engadget een “howto crack iPod Touch” staat waarbij je alle applicaties van de iPhone erop kan zetten.
    Wat dat betreft is er niet veel verschil, wel jammer dat er geen bluetooth op zit.

Waarschijnlijk is het belangrijkste verschil dat je deze over een paar weken wel in nederland kan kopen en de iphone niet:)

Bijdrager
    minijob

Met de bluetooth die op de iPhone zit kan je toch weinig dus dat maakt minder verschil denk ik….

Bijdrager
    SL

Ik wacht toch nog liever tot iPhone, zeker nu die nog maar $400 kost. Heb je in principe voor $100 dollar een telefoon erbij. Het nadeel is inderdaad wel dat we daarop nog moeten wachten.:(

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Email lezen is voor mij zowat een primaire levensbehoefte.
    Waarom staat Mail er dan niet op! Het kost voor Apple toch niets extra? Het apparaat zal daardoor niet duurder zijn…

De Touch is fysiek gewoon een iPhone maar dan zonder belfunctie en Bluetooth. Daardoor is hij wat kleiner. Het heeft geen extra cent R&D gekost.

De grootste verschillen zitten ‘m in de software. Er zijn gewoon dingen weggelaten en dat is dood(dood!)zonde. Apple gooit zijn eigen ruiten in. Ja, de iPod en iPhone moeten van elkaar verschillen maar ik denk dat de belfunctie al zo’n groot verschil is!
    Dit zou veel beter zijn:

iPod Touch
    8 GB
    Alle software zoals op de iPhone
    299 euro

iPhone
    6 GB
    399 euro

Bijdrager
    imathieu
    ”Cosmopolitan.”

iPhone
    6 GB
    499 euro

Gelukkig werk jij niet bij apple!
    Voor 399 euro kan ik nu een iphone kopen met meer geheugen.

Bijdrager
    Donnie Darko

Nu moet ik ook een keuze maken …

Nu kopen :: iPod Touch á € 399,=

Wachten :: iPhone á € 399,= (zal dan wel de 2e gen. iPhone worden)

…welke moet het worden.:x

Bijdrager
    RickDeRaaf

Als er 16 Gb in de iPod Touch past dan moet dat toch ook in de iPhone kunnen Apple!!!!! :x

Inactief
    Anoniem

iPhone … nu mede door de gigantische prijsverlaging en de vele extra features!:)

Bijdrager
    TodiWa
    ”Cosmopolitan.”

iPod Touch
    8 GB
    Alle software zoals op de iPhone
    299 euro

iPhone
    6 GB
    499 euro

200 euro meer voor enkel de telefoonfunctie en 2GB minder? Ik dacht het niet.

Bijdrager
    MacMike1970

Ik vind het een grote tegenvaller, betreft de ipod touch!
    Nano ok ,classic ok, maar de touch had op zijn minst 80 gig moeten zijn nu is het gewoon een iphone zonder dat je kunt bellen. Zou nog eerder de classic van 160 gig kopen dan een 16 gig touch. Er zit maar een ding op…. wachten op de iphone van weliswaar 8 gig, maar dan kun je tenminste nog bellen en mailen. Sta nooit negatief tegenover nieuwe dingen van Apple maar nu vind ik het toch echt erg magertjes.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik zou voor een iPhone gaan… maar alleen als de iPhone officieel simlock-vrij is.

Bijdrager
    djenss

hoezo gaan jullie ervan uit dat er een microfoon op zit?!
    zonder word lastig bellen met voip…

Bijdrager
    MacMike1970

Ik vind het een grote tegenvaller, betreft de ipod touch!
    Nano ok ,classic ok, maar de touch had op zijn minst 80 gig moeten zijn nu is het gewoon een iphone zonder dat je kunt bellen. Zou nog eerder de classic van 160 gig kopen dan een 16 gig touch. Er zit maar een ding op…. wachten op de iphone van weliswaar 8 gig, maar dan kun je tenminste nog bellen en mailen. Sta nooit negatief tegenover nieuwe dingen van Apple maar nu vind ik het toch echt erg magertjes.

Bijdrager
    lowfi

Vind het net niet interessant zon touch. Een 32GB versie weer wel….. een rondje wachten dan maar.

iPhone voor mij is niet zo handig ivm werk:(

Bijdrager
    RickDeRaaf

Laat ze maar een release datum geven voor de iPhone! :D

Bijdrager
    MacMike1970

Inderdaad kom maar op met de release datum voor de iphone.
    Wat kun je nou daadwerkelijk kwijt op 16 gig??? Moet je steeds keuzes maken wat wel en wat niet op je ipod te zetten.

Bijdrager
    Jordy

naja, die prijs van die touch zal wel over een niet al te lange tijd naar beneden gaan.. zie iphone:)

Bijdrager
    Furka

voordeel van de Touch is wel weer dat je niet aan abonnementen gebonden bent. En je hebt snel WiFi ipv een UMTS achting verbinding (die geld kost!)..

Inactief
    Anoniem

Even spelen met zo’n Touch in de winkel en het grootste deel hier is verkocht!:wink:

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    ”imathieu”
    ”Cosmopolitan.”

iPhone
    6 GB
    499 euro

Gelukkig werk jij niet bij apple!
    Voor 399 euro kan ik nu een iphone kopen met meer geheugen.

Sorry moest 399 zijn:)

Inactief
    Anoniem

Ik heb ook nog geen 6GB iPhone gevonden..:wink:

Bijdrager
    Ispank

dat prijsverschil valt ook wel mee in vergelijking met de iphone. Je betaald je scheel aan dat abonnement. 60 dollar is het kleinste abbo in amerika en dan ook nog is 400 dollar lappen. Dat betekend dat je in totaal 1840 dollar betaald. Daar krijg je dan wel belminuten en sms-jes voor maar als ik het zo bekijk zou ik maar de helft van die bundel gebruiken oftewel ik zou 1100 dollar voor die iphone moeten neerleggen. Nou dacht het niet, dan zie ik die touch toch eerder komen. Alleen inderdaad wel ellendig dat apple ons naait door niet alle software op de touch zet :( . Als er nou het mail-programma, de googlemaps functie en de widgets er bij op hadden gezet was die meteen een stuk aantrekkelijker geweest. En inderdaad een 32 gb versie (flash:D ) had mij direct naar de winkel doen rennen om eentje in voorbestelling te plaatsen. Ik wacht nu nog maar even rustig af met mijn 30gb 5de generatie 2de versie witte 30gb. Ze zullen vast nog wel een keer de touch gaan vernieuwen met een 32 gb flashje (technisch mogelijk, prijzen moeten misschien alleen nog wat dalen… maar zou wel net zo gaan als nu met de 160 gb harde schrijven in de ipod classic).

Inactief
    Anoniem

We willen dus alles voor een prikkie ..:?

Bijdrager
    karf

De iPhone touch vind ik geweldig!
    Toen de iPhone uit kwam en ik de coole apps zag die er op kwamen wilde ik hem hebben.
    En het bellen er gewoon leuk voor er bij.

Maar nu is de iPod touch er! Leuke dingetjes enz… Wi-Fi enz.. enz… en met de iPhone komen natuurlijk de bel kosten er bij enz… Dus ik ag voor de 16GB iPod Touch.

Weet iemand toevallig waneer die in de Nederlandse stores te koop is?

Bijdrager
    K3v

Met die iPod touch kan je geen fotos nemen (wat wel ’n beetje jammer is):(

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”sluijzer”

Inderdaad kom maar op met de release datum voor de iphone.
    Wat kun je nou daadwerkelijk kwijt op 16 gig??? Moet je steeds keuzes maken wat wel en wat niet op je ipod te zetten.

Niet iedereen heeft een muziekbibliotheek van 40GB of meer;) Dus voor een hoop mensen is 16GB aan muziekruimte meer dan genoeg zelfs.

Maar ’t is toch begrijpelijk dat ze er geen 160Gb in stoppen? Ik bedoel, het heeft ze misschien niet éxtra’s gekocht om die software in de iPod Touch te stoppen, maar de techniek zelf heeft geld gekost, en daar betaal je toch voor. Als ze er een 160Gb mini-HD in stoppen of meer functionaliteit zoals Mail, dan betaal je daar ook weer meer voor. En dan zit die prijs ineens op of boven die van de iPhone. ALs je naar hun prijslijst kijk zie je dat ze een duidelijk onderscheid willen maken tussen de Shuffle, Nano, Classic, Touch en de nog te komen iPhone. Dan moet je concessies maken op sommige gebieden.

Bijdrager
    demandiebakt

precies, ik vind het wel een gaaf ding die touch.. heb al tijden een ipod 4G met 20 gig dus t is niet zo’n groot verschil voor mij, en ik vind de functionaliteit gewoon leuk! echt een gadget zeg maar…

Bijdrager
    TurkishDelight

beter wachten op de iPhone, de vraag is alleen hoe lang nog..

Bijdrager
    MacSullivan

Ik vind het ook jammer dat er geen luidspreker op de iPod touch zit (of heb ik het mis?), soms wil je wel eens even een youtube filmpje of een filmfragment aan een paar mensen laten zien (zonder je oordopjes uit te moeten delen).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 66)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.