21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Simlock

iPod Touch twijfels…

Hallo iedereen, binnenkort ga ik op reis en dacht een iPod touch aan te gaan schaffen! 32gb of 64gb, dat weet ik nog niet. Maar kan iemand me vertellen of voor het updaten van het OS (of het er op zetten van andere software) een computer met iTunes noodzakelijk is? Of kan dat ook met Wifi, of automatische update of wat dan ook.. Ik heb weinig zin om mijn hele laptop mee te gaan zeulen!

Excuses als dit een hele domme vraag is, ik ben een totale noob, tot vorige week wist ik niet dat er internet op een iPod zat.

Bijdrager
    fatboysmart

Systeemsoftware moet via iTunes, maar gewone apps kun je ook rechtstreeks op je iPod touch kopen…

Bijdrager
    Simlock

het is niet mogelijk om dingen te downloaden van websites met een iPod/iPhone?

Bijdrager
    jgmkoster

waarom zou je je software moeten updaten terwijl je op reis bent?

Bijdrager
    Stripe

Moet er wel verbinding zijn met Wi-fi.

Bijdrager
    Simlock

ok.. maar nieuwe muziek erbij zetten is niet mogelijk toch? (kon alleen via synchronisatie met itunes?)

Bijdrager
    Hansi2124

Alles gaat met iTunes. Zowel op je iPod als op een computer (Mac of pc) moet dat staan.

Bijdrager
    Stripe

Je kunt toch wel nummers downloaden uit de iTunes store en die dan direct op je Touch laten verschijnen?

Bijdrager
    Hansi2124

Dan nog heb je iTunes nodig…..

Bijdrager
    wjend

Als je een iPod nu koopt, krijg je een 3e generatie met 4.0.2. Als je hem over een week koopt, krijg je een 4e generatie met 4.1. Even een weekje wachten dus.

Bijdrager
    Simlock

uh… nee, als ik op de apple site kijk staat er gelijk de nieuwe Ipod Touch…

Bijdrager
    wjend

Ja, maar in de winkels liggen de oude nog.

EDIT: Onthoud dat de iPod touch online pas over 1-2 weken geleverd wordt.

Bijdrager
    Simlock

en die HD filmpjes…. zijn zeker erg grote bestanden altijd of is dat H.264 formaat net zo groot als .MP4?

Bijdrager
    wjend

Het is een lage kwaliteit camera, 0,7 megapixel.

De resolutie zegt niets over de kwaliteit! Dus erg groot zal het niet worden!

Bijdrager
    KarelWillem

De filmresolutie zegt wel degelijk wat over de kwaliteit.
    0.7 Megapixel is een gebruikelijk HD-formaat (1280 x 720).

Voor foto’s is het erg weinig, maar voor film is dit prima.

Bijdrager
    wjend

Waarom is dat voor foto’s zo weinig, en voor film ineens “prima”?
    En is de camera van de iPhone 4 dan zoveel beter?

Bijdrager
    KarelWillem

Je moet onderscheid maken tussen film en foto.
    Vraag me niet naar de techniek achter het ‘plaatje’.
    Maar beeld heeft een bepaalde grootte.

Voor het oog is een formaat van 1280 x 720 pixels voor film prima.
    Ga je datzelfde formaat vertalen naar fotografie en wil je dat afdrukken, dan wordt het opeens een heel ander verhaal. Je gaat dan duidelijke de pixels zien die je op bewegend beeld niet zult zien

De iPhone 4 heeft een camera die bewegend en stilstaand beeld apart behandeld.
    Dat heeft de iPod touch niet. Die moet het doen met een ‘filmcamera’ die zijn beeld bevrist voor foto’s.

Zie het als een schermafdruk die je maakt van je beeldscherm op je Mac.
    Je vind dat er heel mooi uit zien toch?
    Laat hier nu eens een foto op het formaat van je scherm van afdrukken?
    Wat zie je dan? Juist, pixels…

Bijdrager
    Simlock

thnx… maar ik zit nu toch te denken om mijn order te cancelen en misschien een iPhone 4 (los) te kopen, in Frankrijk… (€ 740) Hoef ik op reis geen telefoon en oplader mee te nemen, geen laptop* en oplader, geen camera en oplader, en heb ik GPS, en alles wat een iPod kan (muziek, films apps etc)…

*tenminste… als het mogelijk is om met je iTunes-account apps te kopen en te draaien op de iPhone zonder bemoeienis van iTunes op een computer waarmee je moet synchroniseren, dat snap ik nog steeds niet helemaal..

what to do, what to do….

Bijdrager
    Hansi2124

Je moet helemaal niets synchroniseren als je dat niet wilt.

Bijdrager
    KarelWillem
    Simlock op 12 september 2010

… als het mogelijk is om met je iTunes-account apps te kopen en te draaien op de iPhone zonder bemoeienis van iTunes op een computer…

Ja hoor, dat is geen enkel probleem. Je kunt onderweg zoveel Apps aankopen en installeren als je maar wilt. Daar heb je geen computer voor nodig.

Bijdrager
    wjend

Thanks, KW, voor je uitleg over foto’s en film. Nu begrijp ik het!:lol:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.