11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    magsafe

iPod Touch synchroniseert niet met iTunes (opgelost)

Hallo maccers,

Zoals de titel al doet vermoeden synchroniseert mijn iPod Touch (3G) niet met ITunes (10.2.1)

Ik heb een week terug een clean install gedaan op m’n MacBook. Hierbij heb ik de iTunes folder uit de homefolder gekopieerd. Na de installatie weer terug gezet. Nu sluit ik mijn ipod aan maar deze werd niet gevonden. Ik heb de ipod in DFU mode gezet. opnieuw aangesloten maar iTunes vindt em nog steeds niet. De iPod staat nu vast in DFU mode.

Iemand een oplossing?

Groet,

Magsafe

Is opgelost DMV deze stappen:
    1. Disconnect your iPhone, iPad, or iPod from the Mac.
    2. In the Finder, locate iTunes in the Applications folder and drag it to the Trash.
    3. Move the iTunes icon to the Trash.
    4. Choose Go > Go to Folder.
    5. Enter /System/Library/Extensions and click Go.
    6. Locate the file AppleMobileDevice.kext and drag it to the Trash.
    7. Choose Go > Go to Folder.
    8. Enter /Library/Receipts/ and click Go.
    9. Locate the file AppleMobileDeviceSupport.pkg and drag it to the Trash. If prompted, authenticate with the administrator password.
    Note: This file may not be present in Mac OS X v10.6 and later; skip to the next step if this is the case.
    10. Restart the computer.
    11. Choose Finder > Empty Trash and restart the computer.
    12. Download and install the current version of iTunes.
    13. Connect your device to the Mac again and open iTunes

Bijdrager
    Karlson

Kan je nog wel naar de instellingen in je iPod?
    Je zou hem kunnen resetten naar de fabrieksinstellingen zodat hij weer back to basic is.
    Wanneer je hem dan aansluit op je mac, zou hij als ‘nieuwe’ iPod moeten worden aangegeven binnen iTunes.

Succes!

Bijdrager
    Karlson

By the way,

Om je iPod uit DFU mode te halen:
    Houd 20 sec de Home + Sleep/Wake knop in. Daarna kun je de Sleep/Wake knop indrukken om je iPod aan te zetten.

Bijdrager
    DestroyOhBoy

Apple Mobile Device Service opnieuw installeren.
    Zie de volgende 13 stappen (onderaan):

http://support.apple.com/kb/HT1747

Bijdrager
    magsafe

Ik kan niet in de instelling komen. Ik zie nu gewoon dat ik em moet koppelen aan itunes.

20 seconden Homeknop + sleepknop indrukken werkt ook niet. Ik krijg nu gewoon het koppel aan itunes scherm weer terug.

Bijdrager
    magsafe

nog eens geprobeerd. ik krijg deze melding:

Bijdrager
    iMad

Hier kan je de oplossing vinden
    Apple Update en herstelwaarschuwing

Bijdrager
    DestroyOhBoy

iMad was me net voor.

@magsafe: Niet om het een of ander, maar heb je toevallig recentelijk iWork ’09 een ‘beetje niet legaal’ ge├»nstalleerd op je Mac, oftewel incluus Trojan rommel?

Bijdrager
    magsafe

@iphonechilly

http://support.apple.com/kb/HT1747 Deze stappen werkte. De iPod doet het weer.

Heel erg bedankt.:lol:

Ik gebruik geen iWork. Ik heb de pakketten van Apple Origineel. Tot zover ik weet heb ik geen trojan. Niet dat ik m’n Mac scan hoor;) Ik download wel is een filmpje maar daar zal het toch niet in kunnen zitten?

Bijdrager
    DestroyOhBoy

Mooi om te horen, geen probleem.

Nee hoor, daar hoef je je niet druk om te maken.

Bijdrager
    magsafe

Gelukkig:)

Iedereen nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken. (Echt super trouwens dat het zo snel kan op OMT)

Groetjes,

Magsafe

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.