17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    TaranQ

Ipod touch schijfruimte?

Ik heb een 16Gb JB ipod touch en via itunes kan ik mooi zien hoeveel schijfruimte er wordt gebruikt voor de diverse onderdelen; muziek, foto’s, video’s en andere. Die eerste categorieen zijn vrij duidelijk. Alleen de laatste categorie?? (bij mij zo’n 5GB). Ik weet wel dat hij de installer apps met toebehoren daar zet maar dat het 5Gb is kan ik me moeilijk voorstellen. Is het trouwens mogelijk te zien waar die 5Gb aan op zijn gegaan?

Bijdrager
    @iMen

Welke kleur heeft het balkje? Heb je niet gewoon nog 5GB vrije schijfruimte?

Bijdrager
    joe

Vrije ruimte is grijs, programma’s groen :)

Bijdrager
    TaranQ

Audio 1.99Gb blauw
    Video 3.62Gb paars
    Foto’s 2.30Gb geel
    Andere 5.19Gb oranje
    Beschikbaar 1.78Gb grijs

5.19 is zelfs meer dan van elke andere catergorie??
    Zit te denken dat mss een of andere app data wegschrijft? maar welke en wat en waar???

Ben dus niet de enige : http://www.modmyi.com/forums/ipod-touch-jailbreak-upgrade-downgrade-restore/264651-huge-amount-other-disk-space.html#post2324071

Bijdrager
    BloomPod

Andere, vb
    Contacten
    Kalenders
    Firmware
    Talen

Bijdrager
    The JM

Gebruik je de iPod misschien als schijf? Dan telt hij die bestanden ook als ‘andere’.

Bijdrager
    TaranQ

Ik gebruik hem niet in disk mode en calenders en contacten etc zijn ook leeg, trouwens 5,19Gb aan contacten, kalender???
    Taal gewoon NL en FW 1.1.4.

Heb wel wat videootjes gedownload met MxTube maar dat is hooguit zo’n 100MB zeker geen Gigs.

Zie er ook tegenop hem te restoren, want dan moet ik opnieuw JB, toch?
    Bovendien is inmiddels de vraag of ik dan weer voor 1.1.4 moet gaan of al voor 2.0> (ivm de apps)
    Maar daar ben ik nog niet uit dus liever nog even zo laten.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb op een 16 Gb touch nu 143 Mb ‘Andere’, dus 5 Gb is wel érg veel.

Bijdrager
    TaranQ

Precies, dat dacht ik ook. Ben al met Filezilla aan t bladeren en bladeren en bladeren en bladeren door alle mappen:(
    Wordt je ook niet vrolijk van….. kan niks geks vinden….

Bijdrager
    N-Freak
    ”TaranQ”

Precies, dat dacht ik ook. Ben al met Filezilla aan t bladeren en bladeren en bladeren en bladeren door alle mappen:(
    Wordt je ook niet vrolijk van….. kan niks geks vinden….

Je kan hem ook gewoon even herstellen en alles er opnieuw op, als je iTunes netjes is (en dus makkelijk synct) dan is dat een kwestie van 20 minuten + de tijd om alles over te zetten.

Ben je van al het gezeur af.

Bijdrager
    TaranQ

En JB? die moet je toch ook opnieuw doen?

Bijdrager
    TaranQ

Is al in orde.
    Binnen 10 min!! restore en Ziphone opnieuw erover. klaar is kees
    FF wat (standaard haha) geklungel met zoeken nar juiste repo’s etc package download failed, geen wifi etc etc
    Maar na half uurtje loopt het toch weer soepel …..
    En … schijfruimte reclaimed!

Bijdrager
    TaranQ

Alleen kom ik er net achter dat bij info staat dat er nu 1.1.3 opstaat? Terwijl ik ge-restored heb met een 1.1.4FW file ??
    Kan ik nu nog updaten naar 1.1.4 of moet dan weer alles opnieuw?

Bijdrager
    Pieterr

Je probleem is inmiddels opgelost, maar ik kwam deze posting nog tegen, vandaar dat ik h’m toch nog even hier plaats.

Recover space on an iPod

I was recently wondering why there are so many “other” files on my iPod: you know, when you connect the iPod, you see a graphic at the bottom of the iPod Summary window in iTunes showing what kinds of files you have: music, video, photos, other. For some reason, it seemed to be much more than it should have been. “Other” contains your album artwork, any files you have on the iPod if you use it in hard disk mode, and games, but it seemed that the space used was excessive.

So, with Terminal, I started rooting around. (The iPod should be in hard disk mode to do this.) I found the following folder:

/Volumes/Dark Star/.TemporaryItems/folders.501/TemporaryItems

which contained a whopping 300 MB of files… (continued)

Bijdrager
    TaranQ
    ”Pieterr”

Je probleem is inmiddels opgelost, maar ik kwam deze posting nog tegen, vandaar dat ik h’m toch nog even hier plaats.

Recover space on an iPod

I was recently wondering why there are so many “other” files on my iPod: you know, when you connect the iPod, you see a graphic at the bottom of the iPod Summary window in iTunes showing what kinds of files you have: music, video, photos, other. For some reason, it seemed to be much more than it should have been. “Other” contains your album artwork, any files you have on the iPod if you use it in hard disk mode, and games, but it seemed that the space used was excessive.

So, with Terminal, I started rooting around. (The iPod should be in hard disk mode to do this.) I found the following folder:

/Volumes/Dark Star/.TemporaryItems/folders.501/TemporaryItems

which contained a whopping 300 MB of files… (continued)

Dat zal dan afkomstig zijn van een of andere app -> temp bestanden. Maar geloof niet dat ik app met naam DarkStar of van developer Dar Star erop had staan. Btw 5Gig is al wat anders dan 300MB ….

Bijdrager
    Pieterr
    ”TaranQ”

Maar geloof niet dat ik app met naam DarkStar of van developer Dar Star erop had staan.

Dat is de naam die de auteur van het artikel aan z’n iPod heeft gegeven.

Bijdrager
    TaranQ

:P ik dacht iets gevonden te hebben van een app genaamd DarkStar … of zoiets:)

In ieder geval blijft het een heel vreemd verhaal dat er 5Gig aan ongeidentificeerd materiaal op mijn ipod stond…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.