18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Delta

iPod Touch opladen met mijn wekker.

Hey OMT-ers,

Ik ben sinds kort de gelukkige eigenares van de iPod Touch (2gen.)
    Ik vind hem helemaal super alleen zit er een minpuntje aan het verhaal…
    Mijn iPod Touch vervangt mijn iPod nano(2gen.) hiervoor had ik een wekker-radio gekocht waarmee je met je eigen muziek of met radio wakker kunt worden, deze wekker heeft een dock waar je de ipod in kunt zetten.

Mijn probleem is het volgende: als ik mijn ipod touch op het dock van de wekker zet geeft hij een melding dat opladen met dit accesoire niet wordt ondersteunt (vroeger laadde ik de nano altijd ’s nachts met deze wekker op zodat hij de volgende dag helemaal vol was). Nu vraag ik mij af waarom mijn ipod nano wel via deze wekker zich kon opladen (en tevens ook mijn oude ipod mini) maar de nieuwe touch niet. Ik vind het in ieder geval nergens op slaan en maar raar.

MvG,
    Delta

Bijdrager
    KarelWillem

Het slaat ook nergens op, maar het is niet anders.

De dockaansuiting wijzigt helaas per iPod model of per firmware-update.

Of je het nu wel of niet fijn vind, je moet er mee leven.

Bijdrager
    Martijn Snels

Er zijn omvormertjes die dit kunnen verhelpen. Dat hij niet wordt ondersteund wil niet zeggen overigens dat hij niet wordt geladen!

Bijdrager
    Delta

Er zijn omvormertjes die dit kunnen verhelpen.

zoals??

Bijdrager
    KarelWillem

Zoals niets.

Als hij niet wordt opgeladen in het dock, wordt hij niet opgeladen.

Geen omvormertje die daar wat aan helpt.

Bijdrager
    Stadsman

Mijn iPhone 3g geeft eenzelfde melding op mijn Philips wekkerradio maar laadt gewon wel op.

Bijdrager
    KarelWillem

Oké. De vraag: laad je iPod touch eigenlijk op in je wekkerradio? Laat hem eens een nachtje staan?

Bijdrager
    Delta

Hey KarelWillem,

Ik heb hem afgelope nacht erop laten staan maar hij laad echt niet op, helaas. Ik ben er trouwens ook achtergekomen dat ik ook niet meer door de muziek op mijn ipod met de wekker gewekt kan worden.

MvG,
    Delta

Bijdrager
    tommy666

Dat heeft één simpele reden(het oplaadprobleem): de iPod touch is extreem kieskeurig op het vlak van spanningen, als de spanning die hij binnenkrijgt ook maar iets of wat afwijkt zal hij gewoon niet opladen.
    Het feit dat je geen muziek kan afspelen heeft een andere reden volgens mij.

PS: iPod connectors verschillen niet per update of per model hoor, de 30-pins connector is nog altijd de 30-pins connector. Het feit dat Apple ervoor kiest om een chip in de accesoires te steken die ervoor zorgt dat,wanneer deze er niet in zit, de touch en iPhone hen niet herkennen is iets helemaal anders en zuiver winstbejag. (en natuurlijk ook het feit dat ze hardwarematig jailbreaken en unlocken tegen willen gaan)

Bijdrager
    Delta

Dan ben ik bang dat ik dus vette pech heb…wat stom dat de touch zo gevoelig is voor spanning
    Slim van apple dat ze steeds andere chips gebruiken, dit verhoogt hun winst ook weer, alleen een beetje lullig :?

Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik weet nu genoeg.

MvG,
    Delta

Bijdrager
    tommy666

Inderdaad nogal lullig,mijn 1G touch neemt bijvoorbeeld de spanning van m’n wekker wel aan,extreem handig dus:P
    Alleen hangt die dan weer zo vaak aan de computer dat het praktisch niet nodig is hem in de wekker te zetten:P

Bijdrager
    superluuk

wat een hoop onzin allemaal :)

de oudere ipod’s /en de oude iphone kan je opladen via FIREWIRE 12 volt en USB 5 volt….

nieuwe iphone/ipod touch 2 alleen via USB (5 volt)

veel docks/ wekker radios (mijn philips wekker ook ) hebben alleen de 12volt oplaad functie..

(meeste auto laders enzo weken ook niet meer, 12 volt….)

12 volt en 5 volt gebruiken verschillende pinnen..

er zijn idd verloopstukjes die van 5 volt 12 volt maken , alleen moet er dan iets tussen, en bij een wekkerradio ziet dat er niet uit/past niet….

—- bij de philips wekkers die ook eigen philips mp3 spelers kunnen opladen kan je de de linkse 12 volt contactjes wel met ducktape beplakken, dan krijg je iig geen meldingen meer…

(contacten dus die onder het ipod dock gedeelte zitten)

Bijdrager
    KarelWillem
    ”superluuk”

….nieuwe iphone/ipod touch 2 alleen via USB (5 volt)
    …(meeste auto laders enzo weken ook niet meer, 12 volt….)…

Over onzin gesproken. Je haalt een paar dingen door elkaar.
    Er zijn net zo veel 12V-USB-laders die wél de juiste spanning leveren als USB-laders die niet de juiste spanning leveren.
    Dat heeft geen moer te maken met verschillende pinnen in de laders.

Bijdrager
    superluuk
    ”KarelWillem”
    ”superluuk”

….nieuwe iphone/ipod touch 2 alleen via USB (5 volt)
    …(meeste auto laders enzo weken ook niet meer, 12 volt….)…

Over onzin gesproken. Je haalt een paar dingen door elkaar.
    Er zijn net zo veel 12V-USB-laders die wél de juiste spanning leveren als USB-laders die niet de juiste spanning leveren.
    Dat heeft geen moer te maken met verschillende pinnen in de laders.

ik haal helemaal niks door elkaar, 12 volt werkt gewoon niet meer op nieuwe ipods en iphones…

zie oa ilounge of macrumors fora…

Geen idee wat je hiermee bedoelt : “Er zijn net zo veel 12V-USB-laders die wél de juiste spanning leveren als USB-laders die niet de juiste spanning leveren.”

Als we het over spanning hebben , met ipods neem ik aan het voltage?
    dus je zegt eigenlijk dat er 12 volt adaptors zijn die ook echt 12 volt leveren maar ook 12 volt adaptors die geen 12 volt leveren ?!?!!?

en USB werkt met 5 volt niet met 12 volt….
    er zullen best adaptors te koop zijn die over een USB KABEL 12 volt leveren maar dit is niet de standaard voor USB
    (meestal GPS modules voor in de auto)

en over een percentage van adaptors dat 12 of 5 volt geeft heb ik niks gezegd….

Over de pinnen….
    de 12 volt ingang van de oude iphones/ipods is een andere ingang als de 5 volt ingang…..
    vandaar dat nieuwe ipods een bericht geven van: HEY IK BEN NIET COMPATIBLE.

Ook kan je gewoon je ipod omdraaien: op oudere ipods staat 5/12 volt (op mijn oudezelfs 5 tot 30)
    en op mn 2n gen touch staat gewoon alleen 5.

verder ben jij idd de enige die onzin zit te verkopen :
    QUOTE:

“De dockaansuiting wijzigt helaas per iPod model of per firmware-update.”

de aansluiting is juist het enige wat per ipod hetzelfde blijft..

alleen is er bij de nieuwe ipod modellen geen 12V /firewire support en komen er ipods uit met nieuwe dingen zoals video uit etc….

“Als hij niet wordt opgeladen in het dock, wordt hij niet opgeladen.

Geen omvormertje die daar wat aan helpt.”

http://cablejive.com/iphone_3g_charge_converter.html

Bijdrager
    KarelWillem

Je maakt er een uiterst warrig verhaal van. Snap je het zelf nog wel een beetje?

Volgens mij is er nog nooit een iPod geweest die op 12v wél oplaadde.

En een 12v USB-adapter levert vanzelfsprekend geen 12 V aan de USb-poort.
    Een 230v USB-adapter ramt toch ook geen 230 je iPod in?

Het aantal mA dat er uit komt is bepalend voor het wel of niet werken van je iPod of iPhone.

Bijdrager
    superluuk
    ”KarelWillem”

Je maakt er een uiterst warrig verhaal van. Snap je het zelf nog wel een beetje?

Volgens mij is er nog nooit een iPod geweest die op 12v wél oplaadde.

En een 12v USB-adapter levert vanzelfsprekend geen 12 V aan de USb-poort.
    Een 230v USB-adapter ramt toch ook geen 230 je iPod in?

Het aantal mA dat er uit komt is bepalend voor het wel of niet werken van je iPod of iPhone.

-Ja, redelijk simpel.

– Daar zit je dan weer fout he (firewire/ 12 volt), elke ipod tot een paar maanden geleden kon je opladen via 12 volt.
    (draai een oude ipod maar om en zie de specs.

-Ja dat is logisch, dus ik neem maar aan dat je het dan over auto adaptors hebt.
    veel van die adaptors hebben alleen een zekering en nog wat weerstandjes..
    (want uit de auto accu komt 12 volt en zo kon je dus lekker goedkoop een ipod lader maken.
    en daarom zei ik dat juist veel ipod auto-laders niet meer werken.

over het amperage heb ik het niet gehad, zolang er maar niet te weinig word aangeboden, voor de rest maakt dat niks uit…

Bijdrager
    KarelWillem

Enfin. Je punt is duidelijk, maar een beetje warrig uitgelegd. :wink:

”superluuk”

Handig dingetje. Daar wist ik oprecht het bestaan niet van.

Nou ja, je ken nie alles weten hé?

Bijdrager
    superluuk
    ”KarelWillem”

Enfin. Je punt is duidelijk, maar een beetje warrig uitgelegd. :wink:

”superluuk”

Handig dingetje. Daar wist ik oprecht het bestaan niet van.

Nou ja, je ken nie alles weten hé?

ok:)

ik vind het ook wel erg flauw van apple.

je zal maar zon oud bose systeem van 300+ euro hebben gekocht en dan nu een iphone 3g of ipod touch 2 :/
    , kan je die bose weggooien.

en dan weer wat ontopic:

ik ga deze ipod wekker kopen: http://www.xtrememac.com/audio/speakers/luna_x2/index.php

de voorganger hiervan is als beste getest door ilounge.com

komt waarschijnlijk rond november uit en heeft 5 volt support;)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.