7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Wilma

iPod touch in de auto?

Ik zit dagelijks enkele uren in de auto en tegenwoordig luister ik veel audioboeken. Momenteel heb ik de boeken op CD staan, maar dat is verre van ideaal omdat de speler teruggaat naar het begin van een hoofdstuk nadat hij enige tijd heeft uitgestaan. Met mijn huidige iPods gaat het tot nu toe ook niet erg goed omdat het volume niet hoog genoeg te krijgen is (via koptelefoon uitgang en de aux van de radio). Progjes om de volumebegrenzer eraf te krijgen werkten niet op mijn iPods. Ik ga misschien een nieuwe iPod aanschaffen, denk aan een Touch. Is het nu een goed idee om een US iPod te kopen zonder volumebegrenzer? Of is dit probleem ook eenvoudig opgelost met zo’n FM transmitter, ik neem aan dat die aangesloten wordt op de dock-connector?

Inactief
    Anoniem

Ik heb een iPhone 3G, iPod Touch en iPhone 4 die allemaal prima werken op de AUX aansluiting en een Sony radio. Heb hem zeker niet volluit staan. Dus verbaast mij dat dat het probleem zou zijn.

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt met programma’s als Audacity het volumeniveau optimaliseren. Ook in iTunes zit al zo’n setting.

Bijdrager
    KarelWillem
    Wilma op 18 december 2010

A: (via koptelefoon uitgang en de aux van de radio).
    B: Of is dit probleem ook eenvoudig opgelost met zo’n FM transmitter, ik neem aan dat die aangesloten wordt op de dock-connector?

A: Aansluiten via de dockconnector is ALTIJD beter.
    Ten eerste is je volume dan standaard (en hoger), maar is het volume ook alleen afhankelijk van de knop op je autoradio. En niet van de instelling op je iPod.
    B: Een FM-transmitter is ongelooflijk af te raden. Daarvoor is de ether gewoon te vervuild in Nederland.
    Aansluiten hiervan gaat trouwens meestal ook op je hoofdtelefoon-ingang.

Bijdrager
    Wilma

Thanks! Ik ga dan maar even op the Bay snuffelen voor een dock-connector-aux kabeltje.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt dit gebruiken:
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26504

Of gewoon een AV-kabel (waar je de rest mooi van wegwerkt – zo heb ik het in de auto):
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24871

Bijdrager
    Rubendekuip

Deze is nog handiger, hiermee kun je hem tegelijkertijd opladen met deze, of een andere USB-auto-oplader.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.