16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    nadia888

Ipod touch in chocolademelk…

Een beetje heel erg dom, maar ik heb net mijn ipod touch in de warme chocolade melk laten vallen…
    Hij is aan de onderkant nat geworden en bleef aan staan, maar na een tijdje kleurde het beeld scherm donker en nu is alles heel donker en kan ik het bijna niet lezen…
    Heeft iemand enig idee wat ik moet doen?? Ik heb hem al op de verwarming gezet in een bakje, maar weet niet of dat wel of niet goed is?
    En wordt dit vergoed?? Heb hem gekocht op bol.com.
    Please help me!

Bijdrager
    KarelWillem

Veel beroerdere troep om hem in te laten vallen kun je natuurlijk niet bedenken.
    Dat verdamp je er niet uit door hem te drogen. Dat gaat opdrogen en plakken.

Met een toetsenbord willen ze nog wel eens spoelen met gedistilleerd water en dan heel lang laten drogen.
    Maar of dat in dit geval een goed advies zou zijn?

Ik zou mijn verzekeringspolis er maar eens op na gaan slaan, want ik ben bang dat dat je enige optie gaat zijn.

Bijdrager
    Trat

Wordt natuurlijk niet vergoed tenzij je hier een hele goede verzekering voor hebt. Heb je die?

Bijdrager
    Hasoweh

Dit is denk ik een eigen risico van 100%

Bijdrager
    Taconew

Even navragen of de chocolademelk aansprakelijk gesteld kan worden. Dit geval valt duidelijk niet onder de inboedel verzekering.

De enige mogelijkheid is het voorval nogmaals te laten gebeuren door een van je vrienden het trucje nogmaals uit te laten voeren, en dit daarna voor te leggen aan je verzekeraar. De WA verzekering van je vriend zal waarschijnlijk het eigen risico betalen waarna je eigen verzekeraar het bedrag van een nieuwe iPod touch zal uitkeren (bedragen tot +- €1500 euro zal direct uitgekeerd worden door je eigen verzekering.

Aangezien dit gezien kan worden als verzekeringsfraude raad ik je dit natuurlijk af! Al denk ik wel dat dit de enige mogelijkheid is om hier centjes van terug te zien komen.

Bijdrager
    bebitoes

algemene actie tegen vocht is rijst. bedek hem met droge rijst en dit zal vocht absorberen. Ik hoop dat dit ook werkt voor chocomelk.

Bijdrager
    nadia888

Heb geen goede verzekering… Nou dan heb ik dus hele erge pech, geen ipod touch meer

Bijdrager
    nadia888

hij doet het trouwens nog wel, alleen is alles heel erg donker… Heeft het nut om hem dan te resetten??
    Ik kan alles nog net lezen, maar wel heel moeilijk!

Bijdrager
    Doo.

Ook al heb je zelf een slechte verzekering, dan kan een van je vrienden toch alsnog het ‘trucje’ doen wat Taconew voorlegde. Hier heeft jouw eigen verzekering niets mee te maken, want het wordt allemaal geregeld via de verzekering van jouw vriend/vriendin.

Bijdrager
    Trat

Moet je wel een vriend hebben die bereid is zijn no-claim op te offeren. Ik zou er lekker voor passen!

Nu je iPod toch naar de maan is zou ik niet schromen hem open te maken en te kijken of je hem niet zelf kunt fixen. Schermpje vervangen is zeer makkelijk en kost je (schermpje op eBay bestellen) niet veel…

Bijdrager
    KingChaos

Volgende keer als je apparaat vochtig wordt… Meteen uitzetten en laten opdrogen. Als ie uit staat is de kans op een kortsluiting veeel kleiner.

Voor nu zou ik inderdaad Trat zijn advies opvolgen.

Bijdrager
    Taconew
    Trat op 11 september 2010

Moet je wel een vriend hebben die bereid is zijn no-claim op te offeren. Ik zou er lekker voor passen!
    Nu je iPod toch naar de maan is zou ik niet schromen hem open te maken en te kijken of je hem niet zelf kunt fixen. Schermpje vervangen is zeer makkelijk en kost je (schermpje op eBay bestellen) niet veel…

No-claim komt niet in gevaar, het gaat hier om een gevalletje:”per ongeluk”. Indien je van plan bent om iets op te geven, bedenk goed wat je gaat doen, wanneer ze gaten ontdekken in je verhaal kun je het knap lastig gaan krijgen, en mogelijk kun je dan op zoek gaan naar een nieuwe verzekeraar.

Bijdrager
    KarelWillem

Je was er natuurlijk niet bij toen het gebeurde.

Dus gaten in je verhaal bestaan in dergelijke gevallen niet. Het leven is simpel.:lol:

Bijdrager
    Qapla
    bebitoes op 10 september 2010

<p>algemene actie tegen vocht is rijst. bedek hem met droge rijst en dit zal vocht absorberen. Ik hoop dat dit ook werkt voor chocomelk.
    </p>

dat zal niet werken voor chocomelk, rijst zuigt vocht op maar geen suiker dus dat blijft er allemaal inplakken.

Bijdrager
    hatolex

Daar zal de TS na dik 3 jaar toch wel achter zijn neem ik aan.;)

Bijdrager
    Qapla

huh ik had niet door dat dit van 3 jaar terug was het stond namelijk op de voorpagina rechts van omt site :s
    Vreemd…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.