27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroeno

iPod Touch – Hoe en wat met de volgende generatie.

Beste mensen,

Ik hoor iedereen praten over iPad’s en iPhone’s, logisch die 2 producten zijn toch wel de vlaggenschepen van Apple. De berichten dat de iPod productie helemaal niet goed gaat baten mij zorgen. Ik ben namelijk groot fan van de iPod line up-zeker de Touch. Waarom? Simpel, de iPod Touch is een geweldig apparaat wat draait op iOS. Ik bel niet frequent dus het is de oplossing voor mij of iemand anders die echt een coole gadget wil hebben en daar niet gelijk aan een of ander contract zit. Nu wil ik het graag hebben over de volgende generatie, nummer 5 alweer. Ik wacht nu met kopen van de 4e generatie, want ik denk dat dit in de nieuwe iPod Touch 5g komt:

– Scherm van 4 inch; mag ook hetzelfde blijven als de 4g
    – Camera achterzijde: 8 megapixel, vergelijkbaar aan de iphone 4s, voorkant een 720 HD camera
    – Gyroscoop meter voor ” mirroring” via de Apple tv, of via de hdmi adapter
    – Een A5 proccesor
    – Misschien 1080p content naar youtube uploaden over WIFI, de max is nu 720 HD.

Mijn vraag is: Is dit reeël ? Ik denk zelf van wel, alleen maak ik me zorgen omdat de iPod lijn niet meer zo populair is onder de mensen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Alles is reeël behalve die camera, daar is hij simpelweg te dun voor. misschien later.

Bijdrager
    Arthur345

– Gyroscoop meter voor ” mirroring” via de Apple tv, of via de hdmi adapter

Wat heeft dat met een gyroscoop te maken?

alleen maak ik me zorgen

:’)

Bijdrager
    Jeroeno

Jammer van de camera, dat zou echt een reden voor mij zijn om hem te kopen; btw, ik maak video’s op youtube

Bijdrager
    Jeroeno

De iPad 2 had +- dezeflde camera als de Touch, die gaan ze nu toch ook upgraden naar een 8 megapixel camera, ze hebben de iPad 3 zelfs enkele milimeters dikker gemaakt. Waarom niet bij de Touch?

– ik weet het, camera’s, we kunnen natuurlijk nog niks verwachten dat het echt zo wordt op de iPad 3; ben er vanuit de rumours maar vanuit gegaan.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zou wachten op de iPhone 5 en daar je verwachtingen op bijstellen. Over het algemeen lijken de iPhone en de iPod touch op elkaar qua specs, misschien dit keer zelfs qua uiterlijk.. Verder zijn ze wel reëel, maar wat heb je daar aan? Het blijft afwachten tot hij er echt is en dat duurt dan waarschijnlijk tot eind dit jaar..

Bijdrager
    thijs19990312

Nou ik zou je geen zorgen maken dat de iPod touch weggaat wel gaan de iPod shuffle en classic weg omdat die gewoon te weinig opleveren bij Apple maar de iPod touch gaan ze niet weg doen omdat die nog altijd meer keer is verkocht dan iPhone 3GS en tot nu toe ook de iPhone 4s en ik hoop ook dat er nog een iPod touch met jou kenmerken komt maar dat hij dan met een glazen achterkant word gemaakt en er nog een goedkopere versie wordt gemaakt voor 140€ van plastic om daarmee een soort van de iPod classic en nano te vervangen. Dat zou vet zijn . Nou Apple jullie hebben gehoord waar wij aan toe zijn en maak het even

Bijdrager
    pim939

Ik zit zelf niet zo te wachten op een nieuwe met een iPad, iPhone en een oude iPod toutch

Bijdrager
    timmiex

Ik vind ook dat apple de iPod touch verwaarloost ik heb lang zitten wachten tot er een update zou komen in september 2011 ( omdat ik dan mijn iPod touch 2g 3 jaar had ) maar dan kwam er alleen een witte versie! terwijl de iPhone wel een update kreeg met A5 processor en beter camera en siri…
    Ze hadden net zo goed ook even de iPod touch kunnen updaten maar daar waren ze zeker te lui voor!
    Nu word het maar wachten op een iPod touch 5g als die wel een update krijgt. Ik hoop niet dat ze dan in de iPod touch 5g een a5 chip stoppen. Er moet gewoon de nieuwste chip in en een betere camera en een groter scherm!

Bijdrager
    tarun

De iPad 2 had +- dezeflde camera als de Touch, die gaan ze nu toch ook upgraden naar een 8 megapixel camera, ze hebben de iPad 3 zelfs enkele milimeters dikker gemaakt. Waarom niet bij de Touch?

– ik weet het, camera\’s, we kunnen natuurlijk nog niks verwachten dat het echt zo wordt op de iPad 3; ben er vanuit de rumours maar vanuit gegaan.
    De reden daarvoor is dat de iPod Touch te dun is voor een camera zoals die in de iPhone zit. Het is dus wachten op een fabrikant die een goed zeer dunne camera kan leveren.

Bijdrager
    Jeroeno

Dus dan kunnen ze iPod Touch toch ook iets dikker maken, we praten over milimeters.

Bijdrager
    tarun

De iPod Touch is maar 7,2mm. dik. “Een paar mm.” is dus al gauw teveel. Wat mij betreft niet doen. Dat hele platte is juist erg fijn.

Bijdrager
    timmiex

een nieuw design is ook niet nodig maar wel een iets beter camera het is nu nog niet eens 1 megapixel volgens mij en in het donker heb je er al helemaal niks aan!

Wat vinden jullie van een groter scherm? 3,8 inch 4 inch?

Bijdrager
    Jasperduck78

zelf vind ik groter scherm eigenlijk niet zo…
    doet we een beetje denken aan de hype omtrent htc en samsung “groter is altijd beter”
    ik vind het formaat van de iPod/iPhone nu goed. :innocent:

Bijdrager
    Jeroeno

4 inch
    A5 processor, of gewoon een a5x, doe eens gek!
    Betere camera

——————

Dat betekent iets dikker; Who cares?

Bijdrager
    timmiex

Ik denk en hoop dat de A5X processor niet in de iPhone komt en ook niet in de iPod touch…
    Dit omdat de processor is gemaakt om heel veel pixels aan te sturen dus extra veel grafische kracht. De iPhone en iPod touch hebben allebei echter al een scherp genoeg scherm!

Ik hoop dat er voor de iPhone en of iPod touch een nieuwe chip word ontworpen de A6 misschien quad-core of 1,5 Ghz Dual Core!

Geblokkeerd
    HereIsTom

Je kan denk ik heel lang wachten op de 5e generatie iPod touch, volgens de laatste geruchten komt Apple voorlopig niet met een nieuwe generatie, misschien is de iPod touch 4G wel de laatste generatie.
    Apple legt zich nu helemaal toe op de iPad en iPhone!
    Dus je hebt dus de keus of een iPod touch 4G of een iPhone 4s of een iPad 3.

Meer informatie hierover vind je hier.

Bijdrager
    baskroes456

ik denk dat mensen nu niet zo snel meer voor de iPod touch kiezen nu er ook een iPad 3 is en een iPhone 4s.

ik heb zelf eigenlijk ook een beetje spijt dat ik niet voor een paar honderd euro een iPhone heb gekocht;

overal internet
    bellen
    sms’en

maar alsnog is het wel een fantastisch apparaat!

Bijdrager
    baskroes456

+ ik merk nu wel dat de camera eigenlijk vreselijk slecht is…

weet iemand hoeveel pixels???

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Kroese 1e reactie… Onzin. Een iPad en een iPhone zijn véél duurder dan een iPod touch. De iPod doet het zeker goed voor mensen die nét iets te weinig geld hebben.

@ Kroese 2e reactie… http://www.apple.com/nl/ipodtouch/specs.html

Geblokkeerd
    HereIsTom

Als je graag foto’s of films wilt maken moet je ook geen iPod touch, iPhone of iPad kopen, maar een compact camera! Ik heb zelf de Sony HX9V, de perfecte camera met veel mogelijkheden en compact dus altijd bij me :thumbsup:

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/sony/dsc-hx9v/specificaties/954339/

Bijdrager
    Jeroeno

Daar was ik zelf natuurlijk ook wel opgekomen, alleen het probleem is dat mijn computer niet á la 500 euro of meer waard is. Dat betekent dus geen Sony Vegas, after effects. Voor die programma’s heb je apps, zoals movie looks en Filmic Pro. Als je dat nu doet met die crappy camera van 0.7 megapixels, ziet het er gewoon niet uit. Ik heb voorbeelden gezien van de iphone 4’s camera met de Filmic pro en dat ziet er gewoon awesome uit.

* iPod Touch moet blijven!!

Bijdrager
    Jeroeno

Geblokkeerd
    HereIsTom

Mooi filmpje, maar dat kun je wel vergeten met de iPod touch!
    Dan kun je beter de iPad 3 kopen die krijgt wel een 1080p Full HD camera :thumbsup:

Dit filmpje heb ik gemaak met de Sony HX9V;

Bijdrager
    Jeroeno

Je krijgt inderdaad met de Touch natuurlijk niet de mooie beelden zo als de 4s ze neemt. Dus daarom hoop ik ook dat Apple een betere camera in de Touch gaat plaatsen. Gevolg is dat de Touch dan wat dikker wordt. Maar misschien is de techniek in september/oktober weer zo voorruit gegaan dat ze de Touch niet eens dikker hoeven te maken.

* natuurlijk wil ik niet een dikke iPod Touch, maar je kan toch ook niet zeggen dat de iPhone 4s nou zó dik is. In geval als die dus dikker word

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Timmiex denk je nou echt dat ze daar te lui voor zijn? Dan waren ze volgens jou zeker ook te lui bij de iPod 2G op de 3G. Het had in september vast een andere reden.

Bijdrager
    timmiex

Ok te lui slaat misschien nergens op maar ze hebben er gewoon werkelijk niks aan veranderd terwijl ze dit net zo makkelijk wel hadden kunnen doen. Ze benadelen de iPod touch gewoon..

de iPod 2g naar 3g update was ongeveer het zelfde als van de iphone 3g naar 3GS hij had een nieuwe chip en meer werkgeheugen als ik me niet vergis. maar dit jaar was er niks veranderd

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.